Contractul pentru cele 37 de trenuri electrice Coradia Stream, primele de acest tip achiziționate de România, este în impas din cauza întârzierilor și a penalităților uriașe, relatează Mediafax. Potrivit Asociației Pro Infrastructură, „întârzierea acumulată în livrarea ramelor este de 439 de zile la data de 28 martie 2025, conform dispoziției supervizorului. Adică o corecție de vreo 266 milioane de lei, aproximativ 11% din valoarea contractului”.
Disputa implică Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), compania Alstom și consultantul Egis. Specialiștii subliniază că nu toate întârzierile sunt imputabile constructorului: „Avem un caiet de sarcini modificat pe parcursul licitației ca să permită și trenuri neomologate, noi. (…) Au existat și alte motive obiective, de forță majoră, precum pandemia sau războiul din Ucraina”.
Deși ARF a extins termenul de livrare până în ianuarie 2026, penalitățile continuă să fie aplicate. Cel mai mare pericol este rezilierea contractului, care ar lăsa România cu doar patru trenuri și fără mentenanță.