Cum poți evita facturile de regularizare mari. Soluții pentru clienții casnici

Cum poți evita facturile de regularizare mari. Soluții pentru clienții casnici
Evaluaţi acest articol
(19 voturi)

În ultima perioadă, în presă au apărut mai multe exemple de persoane care au primit facturi de regularizare uriașe pentru curentul electric consumat, în valoare de mii și chiar zeci de mii de lei. În cele mai multe cazuri, a fost vorba despre facturi de regularizare pentru perioade de până la doi ani, în care indexul nu a putut fi citit de către operatorul de distribuție zonal. Una dintre soluțiile pentru a evita astfel de surprize neplăcute o reprezintă comunicarea lunară a indexului autocitit. Pe de altă parte, facturile de regularizare mari ar putea fi achitate și eșalonat, în rate lunare.

Factura de regularizare este factura emisă în urma citirii contorului de către operatorul de distribuție zonal, după o perioadă în care consumul a fost estimat în baza istoricului locului de consum sau în baza indexului autocitit transmis de către client. Regularizarea implică plata consumului real dintr-o anumită perioadă. De exemplu, dacă între două citiri consecutive, facturarea s-a făcut prin estimare sau autocitire, iar consumul estimat a fost de 500 kWh și cel măsurat de 800 kWh, la regularizare se facturează diferența de 300 kWh consumați. În cazul când consumul estimat a fost de 800 kWh, iar cel real de 500 kWh, factura de regularizare va reflecta un consum mai mic cu 300kWh.

Conform unui material informativ publicat de Electrica Furnizare, "operatorul de distribuție zonal are obligația să asigure citirea indexului grupului de măsurare al locului de consum la un interval de timp de maximum trei luni. În cazul în care contorul se află pe proprietatea clientului, acesta din urmă trebuie să asigure accesul pentru efectuarea citirii", potrivit documentului citat. De asemenea, "oricare ar fi prețul din oferta comercială în vigoare pe perioada de valabilitate a OUG 27/2022 sau OUG119/2022, clientul va fi facturat cu prețul plafonat, cu condiția ca acesta să se încadreze în plafoanele prevăzute de lege".

Pentru a evita diferențele foarte mari între consumul estimat și cel real, Electrica Furnizare sfătuiește clienții să comunice lunar indexul autocitit, acesta oferind avantajul facturării unui consum conform înregistrării aparatului de măsurare. Compania pune la dispoziția clienților trei modalități simple de comunicare a indexului autocitit: Call Center, la numărul 0800.800.048 (apel gratuit, disponibil 24/7), prin aplicația MyElectrica sau prin intermediul asistentului virtual Chatbot, disponibil în cadrul site-ului Electrica Furnizare.

"În cazul în care factura de regularizare nu reflectă obiceiurile de consum din ultima perioadă, se recomandă informarea furnizorului cu privire la nelămuririle avute asupra facturii. În termen de 15 zile, furnizorul are obligația să transmită o explicație cu privire la factura contestată. În cazul în care se constată o eroare în factură, aceasta nu trebuie achitată, urmând să fie stornată și emisă o altă factură. În cazul în care factura este una corectă, aceasta trebuie achitată", conform companiei.

Electrica Furnizare mai afirmă că, pentru a-și proteja clienții, le oferă celor care înregistrează facturi de regularizare mari posibilitatea de plată eșalonată în tranșe lunare, stabilite de comun acord, ca urmare a unei convenții de eșalonare.

Citit 3672 ori Ultima modificare Vineri, 30 Septembrie 2022 13:28

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.