AFLĂ care sunt DREPTURILE pasagerilor care călătoresc cu avionul

AFLĂ care sunt DREPTURILE pasagerilor care călătoresc cu avionul
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

În cazul refuzului la îmbarcare, solicitaţi asistenţă din partea companiei constând în asigurarea gratuită a mesei şi a băuturilor răcoritoare, în cazul unei întârzieri în efectuarea zborului. Totodată, pasagerii au dreptul la două apeluri telefonice, mesaje prin telex, telefon sau fax. Mai mult, puteţi solicita asistenţă din partea companiei constând în asigurarea gratuită a cazării hoteliere şi a transportului dintre aeroport şi locul cazării, în cazul în care ora de plecare anticipată a zborului este la cel puţin o zi după ora de plecare anunţată iniţial.

Rambursarea contravalorii biletului

Puteţi solicita rambursarea contravalorii biletului de avion în cazul unei întârzieri de cel puţin cinci ore, dacă nu doriţi continuarea călătoriei la o altă dată pusă la dispoziţie de companie. Invocaţi dreptul la compensaţie pentru zborurile întârziate care ajung la destinaţia finală cu trei ore sau mai mult decât ora de sosire prevăzută iniţial de companie, precum şi în cazul zborurilor anulate.

Mai exact, în cazul refuzului la îmbarcare, întârzierii sau anulării zborului, pasagerii primesc o compensaţie în valoare de 250 euro pentru toate zborurile de 1.500 km sau mai puţin; 400 euro pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1.500 km şi pentru toate zborurile cuprinse între 1.500 şi 3.500 km; 600 euro pentru toate celelalte zboruri.

Pentru stabilirea distanţei se ia în considerare ultima destinaţie unde pasagerul urmează să sosească cu întârziere faţă de ora prevăzută, din cauza refuzului la îmbarcare sau anulării zborului.

Drepturile pasagerilor în cazul pierderii bagajelor

Dacă transportatorul aerian a recunoscut pierderea bagajului sau bagajul nu a sosit la destinaţie în termen de 21 de zile, pasagerii au dreptul de a solicita compensaţii.

Convenţia de la Montreal stabileşte că operatorul de transport aerian răspunde pentru daunele suferite de pasageri din cauza distrugerii, deteriorării sau întârzierii bagajului. Prin convenţie nu este reglementată însă o procedură de stabilire şi acoperire a daunelor provocate în aceste situaţii, ci numai o limită de răspundere a transportatorului aerian de maxim 1.000 DST (Drepturi Speciale de Tragere), aproximativ 4.500 lei.

În practică, operatorul de transport aerian este cel care stabileşte valoarea despăgubirilor, în principiu pe baza documentelor anexate de pasageri. În cazul întârzierii bagajelor, operatorii de transport aerian fie pun la dispoziţia pasagerilor o sumă de bani pentru produse de strictă necesitate (igienă şi îngrijire personală etc.), fie rambursează pasagerilor sumele plătite pentru produse de strictă necesitate, pe baza documentelor anexate la reclamaţie.

Nu aveţi dreptul la despăgubiri pentru anulări dacă: zborul s-a anulat în urma unor circumstanţe extraordinare, de exemplu din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, dacă aţi fost informat că zborul se anulează cu două săptămâni înainte de ziua plecării, ori vi s-a oferit o alternativă pentru acelaşi traseu, cu un orar asemănător.

Citit 1776 ori Ultima modificare Vineri, 25 Decembrie 2015 19:08

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.