Evaluaţi acest articol
(5 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Obţinerea celor trei acte importante poate fi o operaţiune destul de banală pentru gălăţenii aflaţi în judeţul de domiciliu, dar pentru cei aflaţi în alte judeţe sau în străinătate poate constitui o bătaie de cap. Cheltuielile, drumurile costisitoare şi statul la cozi pot fi eliminate, pentru că legea le permite celor aflaţi departe de casă să obţină paşaportul, cartea de identitate sau certificatul de cazier judiciar fie prin intermediul oficiilor consulare, fie prin intermediul unei persoane împuternicite special.

Paşaportul


Depunerea actelor pentru obţinerea documentului de călătorie a depăşit demult bariera obligării titularului de a se prezenta în carne şi oase la ghişeul serviciului din judeţul în care îşi are domiciliul. Pentru cei care se află în ţară, dar în alte judeţe, este suficient ca cererea şi actele necesare să se depună la Serviciul Paşapoarte din judeţul respectiv, urmând ca documentul să le fie predat tot acolo sau în oraşul solicitat în cererea de eliberare. Gălăţenii care se află peste graniţă pot merge la oficiile consulare, unde graţie bazei unice de date li se pot procesa documentele şi elibera paşaportul, fără ca titularii să bată drumuri inutile sau să facă împuterniciri.

Cartea de identitate


Banalul buletin care atestă cetăţenia română şi domiciliul stabil al titularului nu mai este nici el un motiv de venit acasă şi stat la coadă. Solicitarea se poate face şi prin intermediar împuternicit cu procură specială, acesta urmând să depună actele necesare la Serviciul de Evidenţă a Persoanei în a cărui rază domiciliază titularul buletinului. Procura specială se obţine de la misiunile diplomatice ale României şi se autentifică de consul, chiar în ziua depunerii solicitării, şi trebuie însoţită de următoarele acte: cererea pentru efectuare de servicii consulare, paşaportul românesc valabil (în cazul cărţii de identitate expirate) sau carte de identitate în curs de valabilitate, carte de alegător ori permis de conducere, patru fotografii color cu dimensiunile 3x4 cm. Pentru ca procura specială să poată fi autentificată este necesar să fie prezentate datele exacte de identificare ale persoanei împuternicite, respectiv numele şi prenumele, data şi locul naşterii, codul numeric personal, domiciliul actual, seria şi numărul documentului de identitate, data şi locul eliberării acestuia. În plus, titularul va trebui să achite şi taxa consulară, care poate varia, în funcţie de ţară. Important de ştiut este faptul că obţinerea cărţii de identitate prin împuternicit este posibilă numai în cazul schimbării actului de identitate, nu şi pentru emiterea primului buletin, în cazul copiilor care au împlinit 14 ani, care vor trebui să solicite documentul personal, la Serviciul de Evidenţă al Populaţiei din localitatea de domiciliu.

Certificatul de cazier judiciar


Dacă pentru motive întemeiate nu puteţi merge singuri la Poliţie ca să solicitaţi certificatul de cazier judiciar, cererea poate fi depusă şi de o persoană pe care o împuterniciţi special în acest sens, prin procură notarială. Dacă vreţi să mandataţi special pe cineva ca să vă obţină certificatul în străinătate, de la misiunile diplomatice, procura trebuie autentificată la consulat. Cei care solicită personal certificatul pot merge la orice serviciu de Caziere de la orice inspectorat de poliţie din ţară, nemaifiind obligaţi să bată drumul până în judeţul de domiciliu pentru această formalitate. Persoanele domiciliate în străinătate pot solicita eliberarea certificatului de cazier judiciar prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României.

Citit 11172 ori Ultima modificare Joi, 05 Mai 2016 02:05

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.