CRONICĂ DE CENACLU | ”Noduri și Semne” şi ”IV Romane”, prezentate la Brăila

La invitația unor inimoși brăileni, mai exact a Brândușei Ilie, moderator, și a Violetei Craiu, prezentator, a minunatului public, care au dorit să cunoască atât Cenaclul "Noduri şi Semne", cât și Proiectul literar "IV Romane", sub egida Muzeului de Istorie "Carol I" Brăila, Secția Etnografie, și a Uniunii Scriitorilor din România, Filiala Iași, Reprezentanța Galați - Tecuci, în cadrul unui interesant proiect, "Interferențe culturale interetnice", vineri, 19 iulie 2019, la sediul din Strada Polonă nr. 4, s-a desfășurat inedita ședință a cenaclului, din care fac parte sau au făcut parte și cei patru scriitori implicați direct, în deplasare mai mergând Stela Iorga și Carmen Neacșu.

Ca în toate evenimentele în care a fost partener "IV Romane", publicul a fost actor principal, implicându-se prin dialog deschis, atât în timpul prezentării, cât și după lectură. Dintre scriitorii brăileni au fost prezenți Valentin Popa, Vasile Mandric, Alina Marieta Ion, Mihai Vintilă, Tudorița Tarniță, Valentina Balaban, Armanda Filipine, Liliana Toma, Vergil Matei, Ionel Jecu, Angela Burtea, Stela Șerbu, și domniile lor având intervenții cât se poate de binevenite, deschizându-se un nou dialog, cald, deschis, între scriitori gălățeni și brăileni, dar și între generații diferite, între cititori și scriitori, această apropiere de cititori fiind de altfel și unul dintre punctele forte ale Proiectului "IV Romane". Violeta Craiu, inimoasa scriitoare, autoare de proiecte mai mult decât interesante, a fost prima care și-a anunțat intenția de avea o lectură, cât de curând, în cenaclul "Noduri & Semne".

Colaborarea dintre "IV Romane" și "Noduri și Semne" pentru această ieșire la Brăila a devenit o oportunitate de regândi modul în care este condus cenaclul. Cenaclul este o stare de spirit, atmosfera și reprezentativitatea lui sunt date de către cei care îl frecventează. Pentru mai multă transparență, echipa de coordonare a cenaclului va fi aleasă periodic de către membrii cenaclului. Ne dorim liniște, mai multă autonomie decizională și mai puține orgolii pentru a desfășura eficient proiecte literare. Toți membrii cenaclului sunt invitați, la început de toamnă, să se exprime în legătură cu echipa de coordonare și proiectele literare care se vor desfășura în următorul an.

Vineri, 26 iulie, ora 18.00, la sediul "Viața liberă", ne va citi Sabina Penciu.

Citit 1637 ori Ultima modificare Miercuri, 24 Iulie 2019 11:41