CRONICĂ DE CENACLU/ Al şaselea simţ, poezia

În flash-ul literar prezentat de scriitorul Victor Cilincă acesta s-a referit pe scurt la cartea danezei Karen Blixen – ”În inima Africii”, care a şi stat la baza scenariului filmului - ”Out of Africa”. Karen Blixen, căsătorită cu Baronul Bror von Blixen-Finecke, scrie despre viaţa lor în Kenya, unde vor întreţine o plantaţie de cafea. După separarea şi apoi divorţul de baronul von Blixen, Karen Blixen trăieşte o frumoasă poveste de iubire cu un aviator, pe nume Dennis Finch Hatton, care va muri într-un accident aviatic mai târziu.

Apoi a citit şi recitat cunoscutul poet Ion Zimbru şase poeme de-ale lui. Prozatorul Ion Avram a fost de părere că ”este greu să comentezi textele lui Ion Zimbru, care au forţă, putere şi trăire. Poetul are o dexteritate de om care respectă, curtează Cuvântul şi îl foloseşte de parcă descântă cititorul. Tratează Cuvântul ca pe o entitate vie şi îşi pune în poemele lui toate trăirile şi nemulţumirile personale, cu ritm, melodie şi muzicalitate, iar versul este surprinzător, inedit care cheamă la citit”. Poeta Anca Şerban Gaiu a recitit un poem, declarând că i-au plăcut absolut toate poeziile. Poeta Nona Tatiana Ciofu a afirmat că ”dacă s-ar citi poemele cu mesaj social, s-ar schimba ceva în ţară”. Prozatorul Victor Cilincă remarcă ”o paletă de teme foarte diversificată, care trimit la Shakespeare. Ion Zimbru nu are un ”stas” plictisitor, are o poezie accidentată, cu fraza ruptă şi are marea calitate de a veni cu lucruri inedite”. Cristina Dobreanu a fost de părere că "Ion Zimbru excelează în jocul de-a sintagmele lirice, joc care mimează poezia, dar nu transcende, este meşteşug numai”.  Paul Budeanu a opinat că ceea ce s-a prezentat ”sunt show-uri şi dacă aţi scrie mai puţin, aţi scrie mai bine”. Prozatorul Ion Tofan a spus că ”deja Ion Zimbru este un fel de ”marcă înregistrată” a liricii gălăţene". Gelu Ghemiş a spus despre poemele lui Ion Zimbru ”că au o mare iubire şi dragoste în ele, sunt ca întâmplări de viaţă”.

Vineri, la ora 18,30, la sediul ziarului "Viaţa liberă", poetul Ion Zimbru va prezenta în flash-ul literar pe poetul Ioanid Romanescu şi va citi prozatorul Ion Avram.

Citit 929 ori Ultima modificare Marți, 26 Iulie 2016 15:55