O clauză puțin cunoscută poate atenua impactul tarifelor lui Trump

O clauză puțin cunoscută poate atenua impactul tarifelor lui Trump
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Companii europene de renume, precum L’Oréal şi producători de modă şi cosmetice de top, analizează utilizarea unei clauze vamale americane puţin cunoscute, denumită regula „First Sale”, pentru a reduce efectele noilor tarife comerciale impuse de preşedintele Donald Trump și pentru a evita transferarea costurilor către clienţi, transmite Reuters, citată de News.ro și Economedia.

Regula „First Sale” permite companiilor să plătească taxe vamale aplicate la valoarea produsului în momentul în care părăseşte fabrica şi nu la preţul final de vânzare, ceea ce poate reduce semnificativ taxele datorate. Strategia poate fi aplicată doar în cazul produselor destinate clar pentru piaţa americană şi care trec prin mai multe tranzacţii internaţionale distincte.

„Este una dintre opţiunile pe care le luăm în calcul”, a declarat directorul general L’Oréal, Nicolas Hieronimus. Companii precum Golden Goose, Moncler şi Ferragamo au confirmat deja că folosesc sau analizează această abordare. „Beneficiul este semnificativ”, a declarat Luciano Santel, director executiv Moncler, estimând că preţul de producţie reprezintă aproximativ jumătate din preţul la import.

Strategia presupune însă o documentaţie riguroasă, un control detaliat asupra lanţului de aprovizionare şi o structură legală solidă pentru a gestiona tranzacţiile. Cererea pentru consultanţă în acest domeniu a crescut semnificativ, afirmă firmele KPMG şi PwC.

Pentru a beneficia de clauză, compania trebuie să demonstreze existenţa mai multor tranzacţii reale, de obicei de la fabrică la un intermediar şi apoi la compania din SUA, toate entităţile implicate fiind distincte şi independente. Adesea, o filială americană este folosită pentru a evita divulgarea unor informaţii confidenţiale.

Golden Goose estimează că impactul tarifului de 15% se va traduce într-o creştere de doar 3% a preţului la raft, întrucât regula „First Sale” reduce baza de calcul. SUA reprezintă aproximativ 35% din veniturile companiei. „În trecut, multe firme au ignorat această strategie pentru că tarifele erau mici. Acum devine rentabilă,” spune Mark Ludwig, consultant la RSM New York.

Cu toate acestea, nu orice companie poate aplica această strategie. „Una dintre cele mai mari probleme ale regulii First Sale este că doar firmele mari îşi permit cu adevărat costurile de conformitate şi riscurile auditurilor,” avertizează avocatul american specializat în comerţ şi tarife, Michael T. Cone. O utilizare incorectă poate duce la sancţiuni, iar autorităţile vamale americane verifică frecvent aplicarea acestei reguli.

Citit 163 ori Ultima modificare Luni, 04 August 2025 16:44

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro