Evaluaţi acest articol
(16 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Cei mai mulţi bani din ultimii 30 ani au ajuns, în acest mandat, în judetul Galaţi şi în municipiul Galaţi. În toate deciziile privind dezvoltarea, infrastructura, serviciile medicale, la tot ceea ce s-a început şi se continuă în judeţul Galaţi, consilierii locali ALDE - municipali şi judeţeni - împreună cu vicepreşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, Florin Gasparotti, au avut un rol activ în dezbateri şi au fost într-o permanentă preocupare pentru dezvoltarea judeţului Galaţi. Proiecte importante pentru judeţul Galaţi, precum Centura Mare, Centura Mică, Drumul Express Galaţi - Brăila, investiţiile în toate spitalele din judeţul nostru, care beneficiază de surse de finanţare de la bugetul local, naţional sau din fonduri europene, toate au fost preocupările noastre şi nu ne vom opri aici. În continuare, dezvoltarea judeţului Galaţi este principalul nostru obiectiv. De aceea, am făcut o analiză temeinică şi în privinţa resursei umane care, aşa cum bine se ştie, a devenit o problemă. Vorbim mereu despre dorinţa de atrage investitori şi investiţii, dar este important şi de a ne păstra investitorii care activează deja în Galaţi. Dar nu-i putem păstra aici fără forţă de muncă. Ca urmare a analizelor făcute la nivelul regiunii, am constatat că încă mai avem în judeţ forţă de muncă neexploatată. Zona Galaţi a fost extrem de industrializată în trecut. Ştim că în aproximativ 100 de ani populaţia judeţului Galaţi a crescut de 10 ori. Însă, în prezent, am ajuns să fim judeţul cu o depopulare foarte mare. În cadrul aceluiaşi studiu, am constat că cei care au lucrat pe platforma siderurgică sau pe şantiere, s-au retras spre zona rurală. La nivelul judeţului Galaţi, în luna ianuarie a acestui an, erau peste 10.000 de şomeri, din care 8.500 sunt în mediul rural, majoritatea fiind neindemnizaţi. Asta înseamnă că nu exploatam suficient resursa de munca din mediul rural. S-a ajuns ca agajatorii din Galaţi şi din toată ţara să fie nevoiţi să aducă muncitori din tările asiatice, iar noi avem o sursă profesională neexploatată. Trebuie să găsim calea să motivăm resursa umană rurală, astfel încât să fie interesată de ofertele de muncă locale oferindu-le salarii mai bune, dar şi mijloace de transport la tarife accesibile, cu un impact cât mai mic asupra veniturilor acestora. Pentru a rezolva aceast neajuns - transportul forţei de muncă din mediul rural spre zonele urbane - propunem înfiinţarea unei Asociaţii de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public care va deservi comunităţile locale din apropierea municipiului Galaţi. Prin înfiinţarea acestei Asociaţii se va crea posibilitatea de a depune proiecte cu finanţare europenă, destinate modernizării sistemului de transport public în comun, de a oferi astfel gălăţenilor din mediul rural o reţea de transport modernă şi ieftină.

Citit 6083 ori Ultima modificare Marți, 10 Martie 2020 09:14