Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a anunţat că a primit cinci oferte de la asocieri şi constructori din România, Bulgaria şi Italia pentru contractul privind proiectarea şi execuţia Drumului Expres Brăila - Focşani.
Contractul pentru drumul lung de 73 kilometri, finanţat din fonduri europene, are o valoare de 5,3 miliarde lei, iar durata de realizare este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 36 luni pentru execuţie.
Ofertele au fost depuse de: firma Webuild Spa Milano (Italia) şi asocierile Trace Group Hold (Bulgaria) - Tancrad - Citadina 98 - Add Global Design - Creative Road Design - Primacons Group SRL - Drum Asfalt - Olroad Construct, SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade SRL - Arcada Company, CONI - Pimk - TQM Management şi Danlin XXL - Intertranscom Impex SRL - Groma Hold Ltd. "Oferta financiară are o pondere de 40%, iar oferta tehnică - 60%", a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Drumul Brăila - Focşani va asigura legătura între Autostrada Moldovei (A7) Ploieşti - Paşcani, podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres (DEx6) Galaţi - Brăila, Tulcea şi Constanţa. Şoseaua va fi cel mai lung tronson de drum de mare viteză care va fi construit în cadrul unui singur contract. Drumul va avea două benzi pe sens, bandă mediană, acostament consolidat şi parapete de beton pentru zona mediană. Pe traseul care trece prin judeţele Brăila şi Vrancea sunt prevăzute 57 de structuri (poduri şi pasaje) şi şase noduri rutiere: Focşani (intersecţie cu A7), Milcovul (DN 23 A), Măicăneşti (DN 23), Corbu (DN 23), Siliştea (DJ 221 C), Brăila (intersecţie DEx Brăila - Buzău).