Risc de păcăleală și accident la service-urile de cartier

Risc de păcăleală și accident la service-urile de cartier
Evaluaţi acest articol
(20 voturi)

Repararea mașinii la meșteri de ocazie, în ateliere obscure, în ideea că poate costa mai puțin decât într-un service autorizat, crește riscul de deteriorare accentuată a autoturismului și gradul de nesiguranță pe care acesta l-ar putea avea în trafic. În plus, mulți mecanici nu sunt calificați pentru a face anumite intervenții. 


Ieftin și rapid nu înseamnă neapărat și bun, mai ales când vine vorba de repararea autoturismului, atât din punct de vedere al atelierului unde se face operațiunea, cât și al calității pieselor folosite. Mulți șoferi aleg calea service-urilor ”de la colțul blocului”, în credința că îi costă mai puțin și că un meșter de la un astfel de atelier face aceeași treabă ca unul de la un atelier autorizat, dar mai scump. Efectele se văd în timp, în sensul să o investiție ieftină, sub aspectul manoperei și/sau al calității componentelor reparate sau înlocuite, generează costuri și mai mari, dar, cel mai grav este că poate scădea semnificativ gradul de siguranță al mașinii, crescând riscul de accident. Tocmai pentru a verifica și a-i determina pe prestatorii acestui gen de servicii să nu se joace când vine vorba de calitate în repararea mașinilor, inspectorii RAR au făcut în ultima vreme controale intense la peste o mie de ateliere din toată țara, neregulile constatate fiind, din păcate, extrem de multe. Cele mai frecvente și care au implicații directe asupra calității și siguranței au fost: efectuarea de activităţi de reparaţii fără autorizație tehnică, efectuarea inspecţiei finale care să demonstreze conformitatea lucrărilor de reparații, păstrarea şi respectarea condiţiilor iniţiale de autorizare. O neregulă foarte gravă este aceea că mulți dintre meșterii care fac reparații ”ieftine și rapide” nu au pregătirea necesară de a interveni la sistemele de securitate ale autovehiculului. Pentru toate aceste deficiențe, dar și pentru alte nereguli, inspectorii au aplicat amenzi de peste un milion de lei. 

Ce recomandă RAR

Șoferii care aleg să își repare mașinile pe principiul “ieftin și rapid”, într-o unitate improvizată, trebuie să știe că nu au cum să verifice calitatea reparațiilor făcute. Totodată, scad și șansele de a putea rezolva pe cale amiabilă eventualele inconveniente cauzate de calitatea slabă a lucrărilor.
”Evitați să mergeți pe recomandarea unui prieten când vreți să vă reparați mașina. Verificați cu prioritate ca service-ul să fie autorizat. În caz contrar, riscați să primiți o pseudoreparație care poate fi un real pericol pentru securitatea voastră în trafic. Intervențiile la sistemele de siguranță ale autovehiculului sunt complexe și necesită obligatoriu piese și componente omologate”, explică Mihai Dogărescu, șeful Departamentului Supraveghere Piață din cadrul Registrului Auto Român. 
Totodată, inspectorii recomandă ca achizițiile de componente auto din mediul online să se facă din surse sigure, iar piesele să fie omologate. Vânzătorul trebuie să ofere garanție pentru produsele comercializate. Conform reglementărilor europene, în cazul în care piesele respective nu se potrivesc, cumpărătorul are dreptul să le returneze, evident fără ca acestea să prezinte urme de uzură. Lista service-urilor autorizate, dar și categoria de lucrări pentru care este autorizat atelierul respectiv se regăsește pe site-ul Registrului Auto Român https://www.rarom.ro/?page_id=889.

Citit 6013 ori Ultima modificare Vineri, 13 Mai 2022 17:48

4 comentarii

  • postat de ai masina, scoti banii din buzunar
    Miercuri, 11 Mai 2022 16:49
    89.39.81.***
    nu trebuie incurajata meseria de service la negru. e clar, nu-i in regula. pe de alta parte service-urile autorizate si mai ales reprezentantele au niste scoruri de nu-ti vine sa crezi. da, e mai bine sa te duci la service autorizat dar sa stii ca poti si negocia. in garantii e jale, te rup baietii la bani. si atunci inghiti si platesti daca vrei sa-ti mearga garantia la masina. atita timp cit strazile sint pline de masini e normal sa traiasca bine cei ce le repara.
    2
    12
    Raportează
  • postat de gigi
    Miercuri, 11 Mai 2022 08:48
    109.166.132.***
    acelasi ulei in service 220, ulei la "Popescu" 170 lei, plus valori mai mari la celelate consumabile pentru piese identice! Cu piesele tale la service se incaseaza manopera cu 100% mai mare decat cea normala. Nea Vasile(Ion,Gigi...) de la garaj desface busonul la ulei la fel ca supercalificatul din service si face aceleasi operatii atat unul cat si altul. Doar ca nea Vasile, printre altele, nu consuma pe factura, un spray degresant din cele 3 făsuri cat scoate din el. La final, 50 lei si o bere buna lui nea Vasile fata de 400 lei la S.C.___SRL! Ce probleme de securitate in trafic cauzeaza nea Vasile???
    8
    33
    Raportează
  • postat de eu
    Miercuri, 11 Mai 2022 07:52
    86.124.202.***
    Asta în ultimă instanță e problemă de RAR, doamna autor! Asta e problemă de ANAF, de ITM, de venituri nefiscalizate, de muncă la negru, de Mediu pentru că ăștia aruncă la canalizare uleiul uzat și ce rezultă din activitatea de service auto....Ultima problemă e că nea proprietar de mașină diesel fabricație 2002 ,care a costat 1000 de euro și de aia au toți, a plătit pentru far generic făcut la Istanbul la ciocan și a primit unul crăpat de la un client de săptămâna trecută.....Zic si eu, na
    1
    25
    Raportează
  • postat de DAS
    Miercuri, 11 Mai 2022 01:29
    89.137.231.***
    In marea majoritate a atelierelor auto autorizate sau nu exista numai escroci pusi pe capatuiala si furt si iti repara un defect dar pleci cu alte cateva facute intentionat ca sa mai revii la ei si masina nu mai e sigura si e un real pericol pentru ceilalti.
    Iar la reprezentante si atelierele autorizate iti pun pret la piese de 2-4 ori cat e normal si manopera e 200 lei ora desi nu lucreaza decat 2 ore dar esti taxat cu 4 ore. Stie cineva un atelier auto unde sunt oameni meseriasi si seriosi si corecti? Daca da scrieti in comentarii sau spune intamplarile negative din aceste ateleiere auto.
    2
    44
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.