China vrea să includă Galaţiul în Noul Drum al Mătăsii

China vrea să includă Galaţiul în Noul Drum al Mătăsii

Comerţul, sufletul colaborării bilaterale româno-chineze Ovidiu Amălinei
Evaluaţi acest articol
(25 voturi)
6 comentarii

Prin facilităţile în materie de infrastructură de transport – portuar, feroviar, rutier – Galaţiul are potenţialul de a deveni o verigă importantă în lanţurile logistice pe care China îşi doreşte să le iniţieze în cadrul Noului Drum al Mătăsii (Belt and Road Initiative), cel mai amplu proiect de colaborare transnaţională pentru dezvoltarea relaţiilor dintre ţările asiatice şi cele europene.

„China este acum un motor pentru dezvoltarea economiei mondiale. Şi suntem deschişi la colaborare, promovăm conectarea între diferite regiuni şi zone (…) Facilităţile de transport care se dezvoltă la Galaţi ar putea deveni foarte utile pentru interconexiunea dintre ţările noastre. Şi ne dorim foarte mult să valorificăm împreună avantajele noastre şi să ne coordonăm mai bine în viitor”, a declarat, la Galaţi, Excelenţa Sa Jiang Yu, Ambasadoarea Republicii Populare Chineze în România, în cadrul unei întâlniri cu reprezentanţi ai autorităţilor publice gălăţene, respectiv cu prefectul Dorin Otrocol, vicepreşedintele CJ Galaţi, Florinel Gasparotti şi primarul Galaţiului, Ionuţ Pucheanu.

În acelaşi timp, oficialul chinez a ţinut să reamintească faptul că, deşi există îndelungate relaţii româno-chineze de colaborare şi prietenie (anul acesta se împlinesc nu mai puţin de 70 de ani de relaţii diplomatice bilaterale şi 15 ani de la semnarea unui amplu parteneriat de colaborare şi prietenie – n.r.), colaborarea dintre China şi România rămâne cu mult sub potenţial. De exemplu, China este principalul partener comercial al României în Asia, cu o valoare a schimburilor comerciale de peste 6,68 miliarde de dolari, valoare care este însă mult sub nivelul altor ţări din Europa Centrală şi de Est, precum Ungaria sau Cehia.

Strict la nivel local, Excelenţa Sa Jiang Yu a ţinut să aprecieze deschiderea găsită la nivelul autorităţilor publice gălăţene şi disponibilitatea acestora de a prezenta oportunităţile investiţionale sau de relaţii la nivelul mediului de afaceri. Printre altele, în discuţie au fost aduse noile elemente logistice pe care terminalul multimodal din Portul Galaţi le va putea oferi, facilităţile vamale din Zona Liberă, inclusiv pentru derularea unor activităţi productive, dublul ecartament CFR pentru conectivitatea cu spaţiul ex-sovietic, dar şi proiectul drumului expres Galaţi – Brăila şi al podului ce va fi construit peste Dunăre. De asemenea, a fost adus în discuţie şi proiectul construirii unui aeroport la Galaţi, proiect deschis mai multor formule de concretizare, inclusiv unui parteneriat public-privat de care ar putea fi interesaţi şi investitori chinezi.

Nu în ultimul rând, o dovadă că relaţiile bilaterale româno-chineze pot lua o formă concretă, o reprezintă colaborarea în domeniul educaţiei. Astfel, de anul viitor, 500 de studenţi chinezi vor studia la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi, consolidând astfel paşii care s-au făcut deja în domeniul colaborării universitare. Iar în acest sens, o veste bună este şi aceea că, în prezent, după cum a precizat Excelenţa Sa Jiang Yu, se lucrează la definitivarea unui memorandum pentru recunoaşterea reciprocă a diplomelor din învăţământul superior, ceea ce, desigur, va stimula şi mai mult colaborarea la nivel universitar.

Citit 5940 ori Ultima modificare Vineri, 01 Noiembrie 2019 08:37

6 comentarii

  • postat de Radler Luni, 04 Noiembrie 2019 14:14 194.105.20.*** Link la comentariu
    1
    1

    Daca se concretizeaza cateva proiecte de investitii private de infrastructura ..- zona Galati - Braila va fi cunoscuta drep "MICUL Shanghai " ......deci numai de "bine" .
    Poate aducem vre-un constructor chinez auto sau vre-o fabrica HUAWEI prin zona .

    Raportează
  • postat de Terente...din Galati Vineri, 01 Noiembrie 2019 13:32 86.34.180.*** Link la comentariu
    3
    5

    Asta ne mai lipsea: drum al matasii, la Galati. Aduceti si camile?

    Raportează
  • postat de Patriot act Joi, 31 Octombrie 2019 20:16 89.137.136.*** Link la comentariu
    3
    7

    Eu nu vreau marfa de proasta calitate din China si nociva. Eu vreau marfa de calitate in special lucruri Made in Germany, Made in Japan si Made in Romania.

    Raportează
  • postat de Vasile T Joi, 31 Octombrie 2019 08:12 89.136.0.*** Link la comentariu
    0
    14

    Daca vrea cu adevarat, poate! Insa pentru aceasta trebuie sa schimbe mentalitati, sau primari, deoarece in China mita/coruptia/evaziunea ce vizeaza fondurile guvernamentale se pedepseste drastic ("moartea si confiscarea averii", nu 2-3 ani de inchisoare, si aia cu "compensatorii", sau chiar "fara executare"). Si reiau ideea de inceput cu referire la trecut - daca voia cu adevarat putea, iar acum aveam poduri peste Dunare si tuneluri, mai ceva ca Budapesta sau Londra (acolo e Tamisa, dar la poduri faceam referire si la traversarea subterana a Londrei)!

    Raportează
  • postat de Moldoveanul Joi, 31 Octombrie 2019 06:32 5.13.173.*** Link la comentariu
    6
    15

    Claaaar, dupa ceea ce se intampla in Honk Kong, exact de chinezi avem nevoie. Pe unde s-au dus chinezii, nu au ajutat la nimic ci doar au luat si tot au luat.

    Raportează
  • postat de Tanara fana pesede de 81 ani Joi, 31 Octombrie 2019 05:21 89.137.224.*** Link la comentariu
    7
    16

    ASTA INSEAMNA CA SE TRIPLEAZA NUMARUL DE VIETNAMEZI, CHINEZI, TATARI SI ALTE LIFTE PAGANE DIN JUDET, TOV PERFECT ?

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro