Evaluaţi acest articol
(6 voturi)
2 comentarii

Eliminarea supraaccizei la carburanţi începând cu 1 ianuarie este o măsură salutată de şoferi, dar ea poate aduce sancţiuni României pe plan european. "Starea infrastructurii rutiere nu justifică nici măcar plata vignetei, astfel încât orice argument contra eliminării supraaccizei nu reprezintă altceva decât o dovadă de imbecilitate politică. O primă consecinţă benefică pentru operatorii de transport o poate reprezenta revenirea la alimentările în ţară, ce presupune o gestionare mai simplificată coroborată cu renunţarea la schema complexă aplicată în prezent pentru recuperarea unei componente din supraacciză", se afirmă într-un comunicat remis recent de Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT).

Pe de altă parte, după eliminarea supraaccizei de 32 de bani pe litru (7 eurocenţi), nivelul accizei din România va coborî, cu 5 bani pe litru, sub pragul minim stabilit de Comisia Europeană pentru toate statele membre. Practic, pentru a rămâne la nivelul minim acceptat, acciza ar fi trebui să scadă cu doar 27 bani, nu cu 32 de bani. În consecinţă, dacă legea votată în Parlament  va intra în vigoare începând cu 1 ianuarie, va fi necesar ca guvernul să intervină pentru a crește accizele cu 5 bani, ca să nu fie încărcate normele comunitare.

Citit 2067 ori Ultima modificare Duminică, 08 Decembrie 2019 17:36

2 comentarii

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.