Evaluaţi acest articol
(3 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

În urmă cu cinci ani, intra în vigoare OG 38/2015, care înființa Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), un serviciu gratuit pentru consumatori. Conform datelor furnizate de instituție, s-au făcut de atunci peste 1.500 de negocieri între consumatori și bănci/IFN-uri, dintre care 1.300 s-au încheiat cu acordul părților. În total, consumatorii au obținut beneficii de 3,5 milioane de euro.

Recordurile valorice ajung până la 298.000 de lei, 52.000 CHF sau 44.600 euro, iar unele cazuri și-au găsit rezolvarea într-o singură zi. 54 la sută dintre creditele conciliate sunt în lei, 23 la sută în euro și 20 la sută în CHF.

Cererile de negociere au crescut și ele de la un an la altul, iar anul acesta se vor înregistra de zece ori mai multe cereri decât în 2016. De exemplu, dintre cererile primite, 16 la sută se referă la reducerea sau eliminarea comisioanelor.

Pe 30 octombrie 2018, CSALB depășea cifra de 1.000 de cereri înregistrate într-un an. La începutul acestei luni, s-au înregistrat deja 1.900 de cereri pe anul 2020 și peste 5.800 în toți anii de activitate.

Citit 603 ori Ultima modificare Duminică, 13 Septembrie 2020 23:20

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro