Calea ferată cu ecartament larg din Galați, reparată de Regionala CFR pe banii proprii
Foto: Marian Calestru

Calea ferată cu ecartament larg din Galați, reparată de Regionala CFR pe banii proprii
Evaluaţi acest articol
(25 voturi)

Repararea liniei ferate cu ecartament larg din Portul Galați, absolut necesară pentru preluarea cerealelor care vin din Ucraina în silozurile de la Dunăre și expedierea lor, apoi, pe cale fluvială și maritimă, a bătut pasul pe loc mai bine de o lună, după ce nicio firmă nu s-a prezentat la licitația organizată de Regionala CFR Galați.

Pe 20 mai, prezent la Galați, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că „se va intra pe negociere directă, care va fi foarte rapidă, astfel încât operaționalizarea acestei porțiuni de cale ferată să se realizeze cât mai repede”. Tot Grindeanu a spus, arătând spre directorul CFR, că „răspunde cu capul de chestiunea aceasta”.

Nici negocierea directă nu a dus la vreun rezultat concret, astfel că CFR a decis să facă toată lucrarea pe banii proprii.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că luni, 6 iunie, Regionala CFR Galați începe lucrările de reparații la linia de cale ferată Galați Larga Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri (linie cu ecartament larg, în lungime de 3,58 km) și a liniei cu ecartament normal Galați Mărfuri - Port Docuri - Siloz (1,16 km).

Lucrările de reparații necesare redeschiderii liniei, în lungime totală de 4,7 km vor fi executate de SRCF Galați, în regie proprie, a precizat CFR SA.

Măsura a fost luată, după ce nici la procedura de negociere directă, desfășurată vineri, 3 iunie, niciunul dintre cei trei agenți economici care au depus oferte nu a fost desemnat câștigător.

Reprezentanții CFR au menționat că, la procedura de negociere directă, organizată vineri, 3 iunie, la sediul Sucursalei Regională CF Galați, au depus trei oferte, de către Asocierea Tancrad – Artcons Galați, Euroconstruct Constanța, Antrepriza Construcții CF București.

„La finalul procedurii, comisia de evaluare nu a desemnat niciun câștigător, deoarece documentația prezentată de Asociere nu îndeplinea condițiile necesare, iar celelalte două societăți au prezentat oferte financiare mai mari decât valoare estimată a lucrărilor”.

Lucrările necesare redeschiderii acestei linii cuprind înlocuirea traverselor necorespunzătoare, inclusiv pe aparatele de cale; înlocuirea materialului mărunt de prindere; completarea prismei cu piatra spartă; îndepărtarea vegetației pentru asigurarea vizibilității și a gabaritului.

Lucrările au termen de execuție de 60 de zile și o valoare estimată de aproximativ 1,29 milioane lei (circa 260.000 de euro).

Obiectivul prioritar al acestor lucrări îl reprezintă reluarea circulației trenurilor de marfă, pentru asigurarea transportului de cereale la granița cu Republica Moldova.

Citit 6260 ori Ultima modificare Marți, 07 Iunie 2022 23:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.