Francezii se implică în creșterea eficienței din Portul Galați

Francezii se implică în creșterea eficienței din Portul Galați
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

Ministrul francez al Transporturilor, Clement Beaune, a declarat, duminică, la un post de televiziune, că va semna un acord cu România pentru a crește exporturile de cereale ucrainene către țările în curs de dezvoltare, în special cele din regiunea Mării Mediterane, "care au nevoie de ele pentru hrană", a informat Mediafax.

Reuters a consultat acordul dintre România și Franța și scrie că Parisul ar urma să coopereze la dezvoltarea unui proiect care vizează creșterea eficienței în portul Galați, dar și echiparea punctelor de frontieră din nordul României. De asemenea, francezii ar urma să contribuie la elaborarea unei strategii pe termen mediu pe axele coridorului dintre România și Ucraina și să furnizeze piloți pentru optimizarea traficului naval. Franța ar urma să ofere finanțare pentru expertiza tehnică inițială și să colaboreze cu Bucureștiul pentru a identifica finanțarea pe viitor.

România este una dintre puținele variante pe care le are la dispoziție Ucraina, unul dintre principalii furnizori de cereale din lume, pentru a-și exporta mărfurile. În România, traficul cerealelor ucrainene se face pe șosea, pe calea ferată și pe apă. Numai că toate aceste variante lasă destul de mult de dorit.

Pe șosea, "Viața liberă" a semnalat deja aglomerația infernală produsă de TIR-urile cu marfă care așteaptă chiar și două zile pentru a fi vămuite, ceea ce a dus inclusiv la devierea unor trasee de autobuz care trec prin Valea Orașului.

Pe calea ferată, România a fost prinsă (din nou) nepregătită, multe din liniile cu ecartament larg pe care să poată veni vagoanele din Ucraina fiind nefolosite de peste 20 de ani, situație valabilă atât în portul din Galați, cât și în cel din Constanța.

Pe apă, pe 6 septembrie, la peste jumătate de an de la începerea războiului din Ucraina, a plecat din Galați abia prima navă încărcată cu cereale aduse cu trenul până în silozul din Port Docuri, circa 4.200 de tone de grâu. Puțin. La Sulina, e tot aglomerație, dar de nave maritime care așteaptă să fie operate și al căror număr s-a triplat. În iunie, așa cum "Viața liberă" a informat la vremea respectivă, directorul general al Secretariatului Comisiei Dunării, Manfred Seitz, spunea: "E clar că blocarea porturilor ucrainene nu se poate compensa la capacitate maximă, din cauza volumelor importurilor din Ucraina, care sunt pur și simplu prea mari". Iar directorul general al AFDJ Galați, Angela Ivan, spunea atunci că ar fi nevoie de un număr dublu de piloți.

Așa că francezii au ceva de muncă pentru a ne crește eficiența în porturi și vămi.

Citit 3563 ori Ultima modificare Marți, 20 Septembrie 2022 09:24

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.