Bacurile de la Galați, o afacere de 35 milioane de lei. Rezultate financiare record pentru ultimii şase ani

Bacurile de la Galați, o afacere de 35 milioane de lei. Rezultate financiare record pentru ultimii şase ani
Evaluaţi acest articol
(31 voturi)

Traversarea Dunării cu bacul între municipiul Galați și localitatea I.C. Brătianu a atins, în 2022, cifre-record pentru ultimii șase ani

Astfel, Navrom Bac SRL Galați a înregistrat, anul trecut, cea mai mare cifră de afaceri, cele mai mari venituri și cel mai mare profit net începând din anul 2017, având și cel mai mare număr mediu de salariați. În acest an, însă, peste jumătate dintre comandanții de bacuri din Galați au plecat să lucreze în Ucraina, pe salarii de trei-patru ori mai mari.

Nu mai puțin de 34,9 milioane de lei a fost cifra de afaceri netă a companiei Navrom Bac SRL Galați la sfârșitul anului 2022, conform datelor de pe portalul Ministerului Finanțelor. Veniturile totale au fost de 35,7 milioane de lei, iar profitul net, de 7,5 milioane de lei. Toate acestea, cu un număr mediu de salariați de 115. Compania gălățeană administrează traversările cu bacul pentru pasageri și autovehicule atât de la Galați (spre malul tulcean), cât și de la Isaccea (spre Orlivka, Ucraina).

Au fost cele mai bune rezultate financiare din ultimii șase ani, adică din perioada 2017-2022. Astfel, Navrom Bac a avut venituri totale de 23 milioane de lei în 2021, de 16,8 milioane de lei în 2020, iar în anii pre-pandemie a avut venituri totale cuprinse între 12,8 și 15,8 milioane de lei. În ceea ce privește profiturile nete din anii anteriori, acestea au fost de 5,7 milioane în 2021, de 2 milioane în 2020, de 5,2 milioane în 2019 și de câte 4,4 milioane de lei în anii 2018 și 2017. În ceea ce privește numărul mediu de salariați, acesta a crescut constant, de la 81 în 2017 până la 115 în 2022.

Podul a agitat apele la Galați și Brăila

De multe ori, Navrom Bac a fost ținta nemulțumirilor pasagerilor gălățeni și nu numai, care au acuzat timpii mari de așteptare pentru a urca pe bac, mai ales în zile foarte aglomerate, în weekenduri sau în zile în care oamenii plecau sau se întorceau, în număr foarte mare, în și din concedii. "Lasă că se dă drumul la podul peste Dunăre și o să rămâneți fără obiectul muncii" - era laitmotivul nemulțumirilor.

Odată cu apropierea deschiderii podului peste Dunăre dintre Galați și Brăila, Navrom Bac a luat o decizie care a stârnit, din nou, comentarii negative. Compania a anunțat că, de la 1 iulie 2023, din cauza lipsei de personal, nu se vor mai face niciun fel de curse speciale de noapte, nici măcar pentru urgențe. Asta în condițiile în care pe podul peste Dunăre nu se va putea circula noaptea decât în weekenduri, până pe la mijlocul toamnei.

Mai mult, pe 4 iulie, s-a anunțat că, din cauza scăderii accelerate a cotelor Dunării la Galați, nu mai pot urca pe bac vehiculele agabaritice și cele cu garda la sol joasă. Această din urmă problemă se pare că s-a rezolvat, în cursul zilei de 7 iulie Navrom Bac mutând pasarelele pe poziția "ape mici".

Apele au fost tulburi și la Brăila. Pe 6 iulie - ziua deschiderii circulației pe pod, zeci de brăileni au venit să traverseze Dunărea cu bacul pe la Galați, spunând că Romnav Brăila (firma care administrează traversările cu bacul din județul vecin) a informat că nu mai face nicio cursă. Și aici situația s-a remediat, în după-amiaza aceleiași zile Romnav transmițând un comunicat în care informa că va continua să opereze traversarea Dunării cu bacurile pe la Brăila.

Au dispărut căpitanii

Directoarea companiei Navrom Bac Galați, Marilena Vasilache, a declarat pentru "Viața liberă" că așteaptă să vadă care va fi impactul deschiderii podului asupra traficului de la Trecere Bac: "Dacă traficul se va reduce foarte mult, vom reduce și noi activitatea. Poate reducem programul la două ore, poate vom lăsa un singur bac... Iar dacă impactul e foarte mare, poate îi trecem pe toți angajații pe tură de noapte”.

”Marea problemă este însă alta, nu așa cum crede lumea. Mi-au dispărut căpitanii, s-au dus să lucreze în Ucraina, de aceea nu mai putem asigura cursele de noapte. În Ucraina, comandanții sunt plătiți cu 3-4.000 de euro. Am mărit și noi aici, la 1.000-1.100 de euro, dar nu putem să concurăm cu salariile alea. Din 11 comandanți, am rămas la Galați cu patru. Acum, dacă mai pleacă unul, tragem pe dreapta încă un bac", ne-a spus Marilena Vasilache.

Comandanții de navă sunt însă foarte greu de găsit. "Deși cererea este foarte mare, cei de la Ceronav fac un singur curs pe an, cu un număr fix de cursanți. Dar prefer să nu mă pronunț", ne-a mai spus directoarea Navrom Bac Galați.

Citit 24218 ori Ultima modificare Marți, 11 Iulie 2023 03:39

8 comentarii

  • postat de Sert IT
    Luni, 10 Iulie 2023 20:32
    94.52.191.***
    Oups!!! Ne mai mirăm de ce nu s-a făcut podul, până acum?
    0
    0
  • postat de Tirpitz
    Luni, 10 Iulie 2023 18:52
    82.76.159.***
    Ani de zile nu au fost in stare sa faca un pod, altfel cum s-ar mai fi imbogatit sustinatorii bac-ului. Impotentii si capusele de politruci se baga peste tot si in toate cele, nu exista companie nationala sau oricare din institutiile statului, unde sa nu-si bage coada aceste personaje imbuibate care
    0
    0
  • postat de Adina
    Luni, 10 Iulie 2023 08:13
    109.96.154.***
    La un profit net de 1.5 milioane de euro sa te plangi ca nu poti plati macar 1000 de euro pe luna in plus la salariul unui capitan, sau poate 200 pentru un salariat, este fara cuvinte.
    0
    0
  • postat de vasilica
    Duminică, 09 Iulie 2023 22:16
    5.13.236.***
    1.000-1.100 de euro salariul pentru un comandant (de bac, dar nu conteaza)? Atat ia o secretara mai bine plasata... La banii astia, ma mir cum au avut si pana acum pe cineva sa plimbe bacurile alea.
    0
    0
  • postat de Stefan
    Duminică, 09 Iulie 2023 21:22
    5.14.131.***
    Te mai intrebi de ce arata Romania asa ? Pentru ca asa se vrea, pentru ca interesele economice a catorva oameni si companii de stat primează in fata interesului public. Din anii '90 politicienii galateni tot promit un pod peste Dunăre. Acum observ cu stupoare cum unii se pretează la santaj cand treb
    0
    0
  • postat de marr
    Duminică, 09 Iulie 2023 19:59
    86.124.200.***
    Cand vezi cifrele/sumele alea de bani PROFIT , incepi sa intelegi DE CE NU S-A REUSIT construirea podului aici , pe partea dinspre Galati a Dunarii ( e drept brailenii chiar au avut un om pe care sa se bazeze , sa insiste ). Chiar si asa ... de ce au fugit nu Scapa . Oricum nu cred ca-i cazul sa le
    0
    0
  • postat de Nicusor
    Duminică, 09 Iulie 2023 19:57
    5.13.161.***
    FALIMENT. "Ulciorul" NU MERGE de multe ori la apa.
    0
    0
  • postat de Scripnic
    Duminică, 09 Iulie 2023 19:51
    95.76.59.***
    Justificari ale incompetentei manageriale si a jafului legalizat si acoperit pastorit de entitatile care se prefac ca sunt doar pentru a fi platite.
    Pai Ucraina poate si noi, tara UE nu. Asta pentru ca legea nu a impus si salarii europene, nu doar castiguri ascunse cu ajutorul evaziunii ddin contab
    0
    0

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.