2024 a fost primul an cu peste 1.000 de negocieri între clienți și bănci, arată Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).
Față de primul an în care au existat negocieri între consumatori și bănci, 2016, anul trecut a adus o creștere de 23 de ori a disponibilității băncilor de a găsi împreună cu conciliatorii o soluție pentru rezolvarea problemelor semnalate de consumatorii de servicii financiar-bancare. Anul trecut, s-au înregistrat 989 de negocieri încheiate cu împăcarea părților, iar în 65 de cazuri părțile nu s-au înțeles. Procentul împăcărilor din totalul negocierilor a fost de 94% - cel mai mare din toată activitatea CSALB.
Românii care au întâmpinat dificultăți în plata ratelor sau au avut nemulțumiri în relația cu băncile și IFN-urile au trimis către CSALB 18.300 de cereri, în perioada 2016-2024. Media temporală de soluționare a scăzut de la 90 de zile la 15 zile în 2024. Valoarea totală a sumelor obținute în negocieri, în perioada 2016-2024, a fost de 14,3 milioane de euro. Anul trecut, media sumelor a fost de puțin peste 3.000 de euro.