Înregistrarea în REGES Online, amânată până la sfârșitul anului

Înregistrarea în REGES Online, amânată până la sfârșitul anului
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Șase luni nu au fost de ajuns pentru angajatori, motiv pentru care Guvernul a hotărât, joi, la propunerea Ministerului Muncii, amânarea termenului de trecere de la sistemul Revisal la REGES Online până la data de 31 decembrie 2025. Inițial, angajatorii primiseră un termen de șase luni, până la 30 septembrie, să se înscrie pe noua platformă. Până la această oră, mai puțin de un sfert dintre firmele din România au făcut tranziția la noul sistem.

„Am decis să prelungim termenul pentru înrolarea în REGES Online până la sfârșitul anului, pentru ca niciun angajator să nu fie pus în situația de a primi sancțiuni. Cred că rolul statului este să ofere sprijin și soluții, nu bariere. De aceea, această perioadă suplimentară este un semn de respect față de mediul de afaceri și față de cei care creează locuri de muncă. Am urmărit, am ascultat și am răspuns îngrijorărilor. Însă, îndemn toți angajatorii să facă demersurile necesare ca până la sfârșitul anului să se înscrie în noua platformă. REGES Online nu este un instrument perfect, dar este unul util și modern pentru toți angajatorii, iar tranziția trebuie să fie una firească și echilibrată”, a declarat ministrul Muncii, Petre-Florin Manole.

În prezent, doar 23% dintre firme au reușit să finalizeze tranziția, iar menținerea termenului inițial, până la 30 septembrie, ar fi generat un risc major de blocaj operațional, cu potențiale sancțiuni aplicate angajatorilor care nu au avut acces complet la resursele tehnice sau suportul necesar, conform ministerului.

Astfel, 31 decembrie 2025 devine data-limită până la care angajatorii trebuie să se înregistreze în platforma REGES Online, să completeze și să transmită toate elementele contractelor individuale de muncă active, care nu se regăsesc deja în sistemul informatic prevăzut de HG nr. 905/2017.

Ministerul Muncii precizează că trecerea la REGES Online nu presupune mutarea de către angajator a bazelor de date existente, aceasta fiind deja realizată în sistem. Angajatorii trebuie doar să își creeze cont în platformă, proces simplificat și rapid, care asigură accesul direct la toate funcționalitățile necesare.

Printre beneficiile oferite de noul sistem se numără ​administrarea digitală a contractelor de muncă și acces permanent la istoricul acestora, raportarea în timp real și actualizarea automată a aplicației, accesul securizat prin certificat digital calificat sau ROeID, ​integrarea cu sistemele informatice interne de resurse umane, fără proceduri suplimentare de transfer al datelor.

Noul termen-limită nu va mai fi prelungit, afirmă Ministerul Muncii.

Citit 1840 ori Ultima modificare Vineri, 19 Septembrie 2025 18:23

1 comentariu

  • postat de dgi
    Vineri, 19 Septembrie 2025 21:36
    81.196.245.***
    Uita sa spuna ca, de fapt programul are probleme si nu poti completa informatii in el. De fapt vina este a Ministerului muncii nu a angajatorilor.
    1
    9

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.