Şofer de tir, MESERIA momentului

Şofer de tir, MESERIA momentului
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)

Dacă ai categorie de carnet care să îţi permită să conduci un TIR, nu stai acasă decât dacă nu vrei să munceşti. Servicii bine plătite sunt şi în ţară, dar şi în străinătate. Spre exemplu, în urmă cu câteva zile, o companie daneză numită Kaj Madsen a postat pe portalul ejobs un anunţ prin intermediul căruia informa că vrea să angajeze 20 de şoferi de tir, cu salariul de bază de 1.650 de euro, plus bonusuri. Şoferul căutat ar trebui să fi condus tir măcar un an şi să ştie engleză. Rutele de transport pleacă din ţările scandinave spre sudul Europei.

Nu e singura ofertă de acest fel pe care companiile străine le-au făcut-o românilor, zilele trecute. Un grup de transport belgian, Skiptrans, vrea să angajeze 30 de şoferi de tir, în condiţii similare cu cele pe care le solicită Kaj Madsen.  E nevoie de categoriile B. C şi E la carnet şi de experienţă de minim un an, în şofatul de maşini mari. O cursă contractată durează şase săptămâni şi poate fi urmată de aproape două săptămâni de odihnă. Se încheie contract de muncă în România. 

La început de an, Uniunea Naţională a Transportatorilor din România (UNTR) atrăgea atenţia, prin intermediul unui comunicat de presă, asupra faptului că lipsa de şoferi de tir este un factor de natură să descurajeze dezvoltarea economică a României. În aceste condiţii, transportatorii cereau ca vârsta minimă la care să se poată obţine categorii de şofer profesionist să nu mai fie 21 de ani, ca în prezent, ci 18 ani. De asemenea, UNTR cerea implicarea statului în finanţarea formării de şoferi profesionişti.

Citit 10931 ori Ultima modificare Duminică, 27 Martie 2016 19:14

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.