Evaluaţi acest articol
(9 voturi)
2 comentarii

Eurovagonul campaniei #SEPOATE, care circulă până mâine inclusiv pe ruta Galaţi - Bucureşti şi retur, a sosit luni în Gara CFR Galaţi ataşat la o garnitură a cărei locomotivă era cam... sărăcuţă, asta ca să fim delicaţi, deloc „asortată” cu vagonul modernizat conform exigenţelor Uniunii Europene. Reprezentanţii CFR ne-au spus atunci că prezenţa vagonului respectiv prin toate regionalele din ţară nu vrea să afecteze, în niciun fel, circulaţia trenurilor obişnuite.

Hai să vedem cum arăta circulaţia trenurilor obişnuite în România anului de graţie 2016, conform datelor care ne-au fost puse la dispoziţie: lungimea reţelei de cale ferată era de 10.632 km, cu 1.900 km mai puţini decât în 1990. Materialul rulant era format din 31.499 vagoane şi 1.703 locomotive, faţă de 153.000 de vagoane în 1990 şi 4.000 de locomotive. Anul trecut, CFR a transportat 67 milioane călători, mult mai puţini decât cei 135 de milioane din 1998 şi 431 de milioane din 1990. Cantitatea de mărfuri transportată a scăzut şi ea de şase ori, de la 306,6 milioane tone în 1990, la 55,3 milioane tone în 2016. Nu în ultimul rând, viteza de deplasare a trenurilor româneşti a scăzut dramatic, până la 44 km/h în traficul de pasageri (78 km/h în 1990) şi la 19 km/h în cel de mărfuri (de la 57 km/h în 1990). În 2016, numărul angajaţilor în sectorul feroviar era de 52.000, de patru ori mai puţini decât în urmă cu 26 de ani.

Citit 2561 ori Ultima modificare Vineri, 13 Octombrie 2017 19:32

2 comentarii

  • postat de Sorina Duminică, 15 Octombrie 2017 20:41 109.98.102.*** Link la comentariu
    0
    8

    Nu prea inteleg eu bine, in 27 de ani si-au batut joc de CFR-ul asta in fel si chip, iar acum plimba un vagon de colo-colo ca sa ne arate ce anume? Cum ar fi putut fi daca nu furau?
    Corect era sa scrie pe vagonul ala #sepoate #darsefura

    Raportează
  • postat de CFR Sâmbătă, 14 Octombrie 2017 23:31 193.205.162.*** Link la comentariu
    0
    7

    Foarte corectă analiza pe baza datelor. Numai că trebuie să avem în vedere și dezvoltarea transportului rutier care inevitabil a dus la o scădere a cotei de piață a transportului feroviar. Iar aceasta nu e numai o problema care caracterizează sectorul transporturilor din România, ci este intalnita peste tot in Europa. Nu trebuie însă nici să minimalizam aceasta problemă. Este posibil ca numarul actual de vagoane, locomotive si km functionali de cale ferată să fie cifra optimă pentru transportul feroviar din România. Însă CFR-ul ar fi trebuit să eficientizeze și să dezvolte infrastrcutura pe care o are în administrare. Trebuie văzut exemplul Italiei care desi a renuntat la aproximativ 10.000 km de cale ferată, a reusit să creeze un sistem de transport modern cu linii de mare viteză. Însă la noi singurul lucru care s-a intamplat a fost căpușarea continuă a CFR, iar prin reducerea numarului de km de cale ferată si a numarului de locomotive nu s-a incercat nicidecum o eficientizare ci a fost singura variantă de a păstra în viata această fantomă numită CFR.

    Raportează

Lasă un comentariu