DEZOLANT | Ăsta-i CFR-ul cu care ”defilăm”

DEZOLANT | Ăsta-i CFR-ul cu care ”defilăm”
Evaluaţi acest articol
(10 voturi)

Eurovagonul campaniei #SEPOATE, care circulă până mâine inclusiv pe ruta Galaţi - Bucureşti şi retur, a sosit luni în Gara CFR Galaţi ataşat la o garnitură a cărei locomotivă era cam... sărăcuţă, asta ca să fim delicaţi, deloc „asortată” cu vagonul modernizat conform exigenţelor Uniunii Europene. Reprezentanţii CFR ne-au spus atunci că prezenţa vagonului respectiv prin toate regionalele din ţară nu vrea să afecteze, în niciun fel, circulaţia trenurilor obişnuite.

Hai să vedem cum arăta circulaţia trenurilor obişnuite în România anului de graţie 2016, conform datelor care ne-au fost puse la dispoziţie: lungimea reţelei de cale ferată era de 10.632 km, cu 1.900 km mai puţini decât în 1990. Materialul rulant era format din 31.499 vagoane şi 1.703 locomotive, faţă de 153.000 de vagoane în 1990 şi 4.000 de locomotive. Anul trecut, CFR a transportat 67 milioane călători, mult mai puţini decât cei 135 de milioane din 1998 şi 431 de milioane din 1990. Cantitatea de mărfuri transportată a scăzut şi ea de şase ori, de la 306,6 milioane tone în 1990, la 55,3 milioane tone în 2016. Nu în ultimul rând, viteza de deplasare a trenurilor româneşti a scăzut dramatic, până la 44 km/h în traficul de pasageri (78 km/h în 1990) şi la 19 km/h în cel de mărfuri (de la 57 km/h în 1990). În 2016, numărul angajaţilor în sectorul feroviar era de 52.000, de patru ori mai puţini decât în urmă cu 26 de ani.

Citit 4379 ori Ultima modificare Vineri, 13 Octombrie 2017 19:32

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.