Transurb, victima propriului monopol

Evaluaţi acest articol
(26 voturi)

Duelul care se poartă de câteva zile în spaţiul public, prin comunicate de presă, între Primăria Galaţi şi una dintre societăţile locale din "curtea" ei, adică Transurb, lasă un gust amar tocmai celor care se presupune că ar trebui să fie pe primul loc în preocupările şi serviciile prestate de cele două entităţi: cetăţenii Galaţiului.

Pentru cei care "au deschis mai târziu televizoarele", reamintim că Transurb a remis marţi un comunicat de presă (al doilea în decurs de două săptămâni), în care - sintetizăm - afirmă că nu poate funcţiona în condiţii de eficienţă economică şi că riscă să nu-şi mai poată continua activitatea, din cauză că acţionarul său, Primăria, plăteşte cu mari întârzieri obligaţiile contractuale ce-i revin. De partea cealaltă, Primăria a contraatacat ieri cu un alt comunicat, prin care demontează, punct cu punct, toate acuzaţiile care i-au fost aduse şi prin care afirmă că "buba", de fapt, e la Transurb.

Aşa cum spuneam, după acest duel al comunicatelor pot fi trase mai multe concluzii, inclusiv politice, dar cea mai importantă este aceea că lucrurile nu sunt în regulă deloc. Dacă Transurb nu-şi face treaba aşa cum trebuie şi cum s-a angajat să o facă, primii care pierd sunt beneficiarii sistemului local de transport în comun, adică gălăţenii.

De mirare este însă şi altceva, faptul că problemele prin care trece societatea publică de transport local sunt semnalate la doar doi ani de când aceasta şi-a învins marele "duşman". Pe 9 mai 2016, cele 180 de microbuze care funcţionau în regim de maxi-taxi pe străzile oraşului erau scoase de pe trasee, iar Transurb primea monopolul transportului în comun. Se spunea atunci că s-a redus evaziunea şi străzile au fost curăţate de caşcarabete şi că astfel va curge numai lapte şi miere. N-a fost chiar aşa. Prin eliminarea principalului său concurent - transportul cu maxi-taxi, Transurb n-a făcut altceva decât să rămână singur în lumina reflectoarelor. Toţi ochii au rămas aţintiţi asupra sa, iar lipsurile pe care le are (şi are destule!) sunt şi mai vizibile ca înainte. Succesul maxi-taxi a fost frecvenţa, spunea cineva, şi nu greşea deloc. Transurb mai are mult de lucrat la acest capitol, şi nu doar la el. Vine vara, iar aer condiţionat este doar în noile troleibuze, nu şi în cele vechi sau în celelalte autobuze, care sunt... tot alea. Şoferii nu mai vorbesc la telefon, cum făceau maxi-taxiştii, ci au acum hands-free. Sistemul de ticketing, panourile de afişaj electronic din staţii încă sunt la stadiul de "va urma". Putem spune, deci, că Transurb ori este victima propriului monopol, ori învingătorul dintr-un război pe care l-a câştigat prea devreme.

Citit 3879 ori Ultima modificare Miercuri, 16 Mai 2018 17:16

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.