Evaluaţi acest articol
(26 voturi)
9 comentarii

Duelul care se poartă de câteva zile în spaţiul public, prin comunicate de presă, între Primăria Galaţi şi una dintre societăţile locale din "curtea" ei, adică Transurb, lasă un gust amar tocmai celor care se presupune că ar trebui să fie pe primul loc în preocupările şi serviciile prestate de cele două entităţi: cetăţenii Galaţiului.

Pentru cei care "au deschis mai târziu televizoarele", reamintim că Transurb a remis marţi un comunicat de presă (al doilea în decurs de două săptămâni), în care - sintetizăm - afirmă că nu poate funcţiona în condiţii de eficienţă economică şi că riscă să nu-şi mai poată continua activitatea, din cauză că acţionarul său, Primăria, plăteşte cu mari întârzieri obligaţiile contractuale ce-i revin. De partea cealaltă, Primăria a contraatacat ieri cu un alt comunicat, prin care demontează, punct cu punct, toate acuzaţiile care i-au fost aduse şi prin care afirmă că "buba", de fapt, e la Transurb.

Aşa cum spuneam, după acest duel al comunicatelor pot fi trase mai multe concluzii, inclusiv politice, dar cea mai importantă este aceea că lucrurile nu sunt în regulă deloc. Dacă Transurb nu-şi face treaba aşa cum trebuie şi cum s-a angajat să o facă, primii care pierd sunt beneficiarii sistemului local de transport în comun, adică gălăţenii.

De mirare este însă şi altceva, faptul că problemele prin care trece societatea publică de transport local sunt semnalate la doar doi ani de când aceasta şi-a învins marele "duşman". Pe 9 mai 2016, cele 180 de microbuze care funcţionau în regim de maxi-taxi pe străzile oraşului erau scoase de pe trasee, iar Transurb primea monopolul transportului în comun. Se spunea atunci că s-a redus evaziunea şi străzile au fost curăţate de caşcarabete şi că astfel va curge numai lapte şi miere. N-a fost chiar aşa. Prin eliminarea principalului său concurent - transportul cu maxi-taxi, Transurb n-a făcut altceva decât să rămână singur în lumina reflectoarelor. Toţi ochii au rămas aţintiţi asupra sa, iar lipsurile pe care le are (şi are destule!) sunt şi mai vizibile ca înainte. Succesul maxi-taxi a fost frecvenţa, spunea cineva, şi nu greşea deloc. Transurb mai are mult de lucrat la acest capitol, şi nu doar la el. Vine vara, iar aer condiţionat este doar în noile troleibuze, nu şi în cele vechi sau în celelalte autobuze, care sunt... tot alea. Şoferii nu mai vorbesc la telefon, cum făceau maxi-taxiştii, ci au acum hands-free. Sistemul de ticketing, panourile de afişaj electronic din staţii încă sunt la stadiul de "va urma". Putem spune, deci, că Transurb ori este victima propriului monopol, ori învingătorul dintr-un război pe care l-a câştigat prea devreme.

Citit 3202 ori Ultima modificare Miercuri, 16 Mai 2018 17:16

9 comentarii

  • postat de Exclus! Joi, 17 Mai 2018 21:59 109.100.26.*** Link la comentariu
    2
    2

    Eu rămân la părerea mea: Transurb este prea puternic ca sa aibă nevoie de monopol si sa se împiedice de concurenta. Cu sau fara maxi- taxi, nu se pune problema sa rămână fara clienți sau sa fie victima cuiva; toți suntem de fapt victime ale sistemului ticăloșit

    Raportează
  • postat de Iancu Jianul Joi, 17 Mai 2018 14:44 5.13.152.*** Link la comentariu
    6
    9

    Maxi taxi, foarte multi angajati fara forme legale, multi soferi conduceau parca tractorul, sefii firmelor de maxi erau din ministerul de interne sau mana-an mana cu primaria \ taranisti scartari cu un liceu auto! Singurele lor atu-uri erau frecventa si rapiditatea! In rest... nimic. Normal ar fi trebui sa Transurb sa bage mai multe bus-uri de 2 marimi, clasificate dupa fluiditate\locatie si orele la care isi incep oamenii munca! Cum nu avem o regula generala, nici macar pauza generala de masa sau ceai ca-n alte tari civilizate... e vraiste! Abia astept sa ne ocupe o monarhie si sa terminam odata cu PRIMITIVISMUL ASTA DE CORT la toate nivelurile!

    Raportează
  • postat de Alan19 Joi, 17 Mai 2018 14:36 82.137.15.*** Link la comentariu
    3
    9

    Si cand ma gandesc ca ati scos maxi-taxiurile promitand ca puteti detine monopol cu succes si cacputeti puteti asigura un transport eficient si de calitate ..imi vine sa ma mut.De ce ati scos microbuzele private?De ce?Daca nu va descurcati si vad ca Transurbul chiar nu se descurca atunci de ce nu mai reintroduceti macar jumate din microbuzele ce curculau?Galateanul cred ca are dreptul sa calatoreasca mereu civilizat,intr-un mijloc de transport decent ,modern,nou si intr-un mod eficient.Daca nu va descurcati si nu puteti sa rezistati pe monopol,de ce nu lasati si pe altii sa o faca?Si sa stiti ca eu chiar nu sunt sofer de microbyz insa consider o mare greseala ca s-au scos maxi-taxiurile.Se si vede ca a fost o mare greseala.Sper ca sunteti corecti si imi publicati comentariul.Bagati maxi taxi sau daca nu cumparati autobuze noi,moderne,decente,noi si destule si asigurati cetateanului un transport eficient,modern,confortabil etcNu puteti?Lasati pe altii ce sunt privati.

    Raportează
  • postat de cornel Joi, 17 Mai 2018 11:44 86.125.62.*** Link la comentariu
    12
    10

    Daca s-ar face un sondaj corect printre cetatenii care folosesc un mijloc de transport pentru a ajunge si a veni de la servici, cred ca majoritatea ar dori reintroducerea transportului cu maxi-taxi in paralel cu cel actual. Era mult mai comod si mai rapid si fara nervi intinsi la maxim inainte. Dar bineinteles la sondaj sa nu participe cei cu gratuitati pe autobuze .Aceia au fost cei mai vocali pentru scoaterea microbuzelor. Daca ar fi mers gratis si pe microbuze, nu ar mai fifost nicio problema. Intr-o economie de piata concurenta este vitala !

    Raportează
  • postat de Nikolas Joi, 17 Mai 2018 09:14 5.13.139.*** Link la comentariu
    3
    19

    Pai cum sa fie profitabili dacă aleșii noștri l au făcut gratis pt jumate din cei care i folosesc serviciile?....pai exista activitate economică unde vinzi la jumătate din costul de producție si sa mai vrei si profit?…si dezvoltare?…

    Raportează
  • postat de HAHAHA Joi, 17 Mai 2018 08:42 194.105.20.*** Link la comentariu
    5
    13

    MONOPOL-ul distruge calitatea serviciilor - este un ADEVAR stiut in toata lumea NORMALA ! Dar la romanica este "democratie" ORIGINALA ???!!!!

    Raportează
  • postat de eu Joi, 17 Mai 2018 07:42 5.13.241.*** Link la comentariu
    7
    21

    Nu puneți umărul la denigrarea societății locale de transport public! Cu precizările cuvenite, în mare Transurb își face treaba. Autobuzele cel puțin văd că vin la timp și sunt destule, cu normalele vârfuri atunci când ies elevii de la școli ori pleacă oamenii de la job. Așa vechi cum sunt ele. Problema expusă nu privește călătorul de rând, adică pe mine, eu trebuie doar să cumpăr bilet și să fiu în stație la ora potrivită. Nu e treaba noastră jocul politic. Cât despre maxi taxi... Nu am cuvinte, e trist să constat că încă se scoate la fereastră în ziua de pensie acest cadavru social de care doar ce am scăpat. În lumea civilizată nu există așa ceva, să meargă la ei acasă cu duba dacă vor, nu pe străzi. Nu știu și nici nu contează ce bani încasa primăria din acel tip de activitate, nu asta e ideea, să le expună undeva iar cine dorește să plătească pentru câte o ședință de stat la geam de 10 minute pentru plăcută aducere aminte. Dar neapărat cu șoferul care se întrece cu ceilalți, oprește la semafor pe verde, dă rest peste umăr în timp ce fumează și dă maneaua de la cd player mai tare, în maiou cu prosop pe ceafă bineînțeles

    Raportează
  • postat de Opal Joi, 17 Mai 2018 06:43 188.24.244.*** Link la comentariu
    5
    15

    Ce sa crezi din toate comunicatele expuse ? Cineva spunea mai sus ca Maxi -Taxi era o sursa de venit pentru primarie Da asa e dar si fara carti de munca neplatite la unii cu soferi cu anii. Si fiscul si ITM a stat cu mainele in buzunar .

    Raportează
  • postat de Transurb și-a eliminat o sursă de venit, prin intermediul Primăriei, prin taxarea și impozitarea Maxi-Taxi. Joi, 17 Mai 2018 00:32 213.233.104.*** Link la comentariu
    15
    25

    Păi, au crezut că dacă creează monopolul în transportul public, brusc, devine Transurb profitabil. Și nu a fost așa, au creat o aglomerație în orele de vârf și mai rău, au tăiat o sursă de venit din taxarea și impozitarea mijloacelor de transport public privat-Maxi-Taxi, bani ce erau vărsați la Primărie și implicit, vărsați la Transurb, pentru a lor existență.Azi, mai preferabil este să te urci în taxi, chiar mai ieftin, față de Transurb, dacă sunt 2 sau 3 persoane și ajuns la destinație ,,la scară'', la adresă, comod și civilizat.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.