Când frecvenţa are trei uşi

Evaluaţi acest articol
(7 voturi)

Am participat, zilele trecute, la prezentarea pe care un celebru constructor auto german a făcut-o celui mai nou model al său de autobuz. Am admirat şi eu "exemplarul" adus la Galaţi, pe esplanada din faţa Primăriei, i-am studiat dotările şi finisajele, i-am simţit aerul condiţionat şi, invariabil, l-am comparat cu autobuzele obosite de kilometri şi de ani care circulă pe traseele oraşului. Nici nu e cazul să mai spunem cine a ieşit mai avantajat din această comparaţie, vorbim totuşi de un autobuz Mercedes-Benz nou-nouţ.

Am mers apoi şi eu în micul tur al oraşului pe care l-au oferit organizatorii evenimentului şi am încercat să-mi imaginez autobuzul respectiv "la treabă", adică plin cu călători, nu cu oficiali şi ziarişti. Scaunele sunt ok, dar sunt tapiţate cu un material pe care dacă nu-l îngrijeşti zi de zi poate deveni la fel de slinos cum a devenit deja cel din autobuzele pe care le avem. Ferestrele sunt puţine şi mici, dar, repet!, autobuzul cel nou are aer condiţionat. Locurile pe scaune sunt cam la fel de multe ca acelea din autobuzele SH pe care le avem, iar în total, vara, cam tot atâţia oameni ar putea duce la o adică, probabil nu la fel de înghesuiţi, dar în mod sigur nu la fel de transpiraţi. Ideea este însă că, pe lângă confortul unei călătorii în condiţii civilizate, am beneficia şi de confortul psihic al unui lucru nou pe care îl folosim şi care a fost creat exact pentru ceea ce face, adică transport local în comun, nu transfer în aeroport.

Am intrat în vorbă cu unul dintre şefii de la Transurb - viitorul proprietar (de companie vorbim) al noilor autobuze pe care Consiliul Local a aprobat să le cumpărăm. "Să ştiţi că, dacă autobuzele pe care le vom lua vor avea trei uşi, şi frecvenţa lor pe traseu va fi mare. Călătorii ar urca şi ar coborî mult mai repede folosind trei uşi în loc de două, iar asta înseamnă şi că autobuzele vor ajunge mai repede în staţii, deci cu o frecvenţă mult mai bună", mi-a spus domnul respectiv. Am replicat: "În condiţiile în care cei care urcă vor cumpăra bilete tot de la şofer, cred că nu se câştigă timp. Fie că urcă pe două, trei sau patru uşi, călătorii tot la şofer ajung cu banii şi, până nu le dă bilete tuturor, acesta nu poate pleca din staţie. Dacă sistemul de e-ticketing ar fi funcţional, iar oamenii ar avea deja biletele cumpărate, atunci s-ar întâmpla aşa cum spuneţi dumneavoastră".

Însă mai e mult până atunci. Să avem noi întâi e-ticketingul şi autobuzele cele noi şi apoi putem face analiza pe uşi.

Citit 1732 ori Ultima modificare Marți, 07 August 2018 18:27

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.