Din rău, în mai rău

Evaluaţi acest articol
(24 voturi)

Nu cu mult timp în urmă, într-o dimineaţă în care temperatura era cu câteva grade sub zero, am aşteptat 14 minute, cu ochii pe ceas, un autobuz care se încăpăţâna să nu mai vină. Eram într-o staţie din centru, prin care trec cel puţin zece trasee diferite ale Transurb şi, cu toate astea, timp de aproape un sfert de oră, n-a venit niciun autobuz. Niciunul! Sunt conştient că, în condiţii de ger, timpul de aşteptare se dilată, iar minutele parcă se transforme în ore. Dar chiar şi aşa, niciun autobuz, din zece, să nu vină timp de un sfert de oră?!

Acum aproape un an, scriam, la aceeaşi rubrică, că, după ce microbuzele maxi-taxi au fost scoase de pe trasee, Transurb a devenit victima propriului monopol. "Prin eliminarea principalului său concurent, transportul cu maxi-taxi, Transurb n-a făcut altceva decât să rămână singur în lumina reflectoarelor. Toţi ochii au rămas aţintiţi asupra sa, iar lipsurile pe care le are (şi are destule!) sunt şi mai vizibile ca înainte. Succesul maxi-taxi a fost frecvenţa, spunea cineva, şi nu greşea deloc. Transurb mai are mult de lucrat la acest capitol, şi nu doar la el. Vine vara, iar aer condiţionat este doar în noile troleibuze, nu şi în cele vechi sau în celelalte autobuze, care sunt... tot alea. Şoferii nu mai vorbesc la telefon, cum făceau maxi-taxiştii, ci au acum hands-free. Sistemul de ticketing, panourile de afişaj electronic din staţii încă sunt la stadiul de va urma", scriam în mai 2018.

S-a schimbat ceva de atunci? Da, s-a schimbat în mai rău. Pe 21 februarie 2019, deci acum mai puţin de două săptămâni, directorul general al Transurb, Mihai Cadinoiu, declara pentru "Viaţa liberă" că există tot mai mari dificultăţi în respectarea graficelor, din cauza parcului auto învechit. Tot atunci, liderul de sindicat George Preda afirma: "Marţi dimineaţă, la prima oră, 12 şoferi nu au avut maşini ca să lucreze, iar la ora 9,30 Centrul de Informare m-a anunţat că de pe traseu sunt lipsă cel puţin zece mijloace de transport, din cauză că sunt defecte".

Până la urmă, tot răul e spre bine, iar compania locală de transport a decis să facă licitaţie pentru cumpărarea a 40 de autobuze NOI, de mare capacitate, renunţând la varianta SH-urilor, vehiculată anterior. Până le vom vedea însă pe trasee mai avem de aşteptat, iar minutele vor trece la fel de greu ca şi până acum.

Citit 1811 ori Ultima modificare Joi, 28 Februarie 2019 18:39

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.