Ce frumos arată Galaţiul în presa centrală

Evaluaţi acest articol
(17 voturi)

Am lipsit vreo câteva zile din urbe, dorindu-le colegilor de redacţie un sfârşit de săptămână mai liniştit. Din păcate, nu a fost să fie: un autobuz al Transurb a luat foc, din fericire, de data aceasta, fără pasageri în el, fiindcă se retrăgea, s-a surpat asfaltul în Ţiglina I, blocându-se traficul şi aşa sugrumat de lucrări, iar luni, de dimineaţă, aflăm că Primăria îşi face imagine în Capital şi prin alte publicaţii de Capitală.

Contractele, potrivit informaţiilor făcute publice pe SEAP, ar fi, pentru 14 articole, în valoare de 74.100 de lei fără TVA, adică 80.769 de lei cu TVA 9 la sută. O grămadă de bani, zice lumea, bani care provin din bugetul local.

Imediat după apariţia informaţiei în mediul online, au început să curgă şi controversele. Apărătorii Primăriei, fără excepţie, consideră că jucătorii din presa locală, inclusiv noi, sunt invidioşi pe cei din Bucureşti, pentru că au obţinut contractele cu pricina. Ei bine, nu avem cum să fim invidioşi pe o publicaţie naţională, fiindcă, din start, nu plecăm de pe aceleaşi premise.

În altă ordine de idei, sincer, cred că şi atunci când accepţi la publicare o reclamă trebuie să fii atent la ce conţine, fiindcă răspunde cine a comandat-o, dar şi cine a publicat-o. Ori, în local, e mai greu să convingi oamenii să publice lucruri ce nu pot fi probate. Publicul e avizat, ştie bine ce se întâmplă în oraş.

Acum, să ne înţelegem, promovarea plătită nu e o problemă în sine, cu două condiţii. În primul rând, ar trebui să fie semnalată ca atare - cu P, cu advertorial etc, ceea ce, în cazul articolului din "Capital", nu s-a întâmplat. În al doilea rând, ar trebui să se refere ori la evenimente locale, generatoare de venituri şi/sau de faimă, la care se doreşte o participare naţională - târguri, festivaluri, recrutare de personal etc - ori să promoveze facilităţi şi oportunităţi de natură a atrage investitori. Nu ştiu ce vor conţine următoarele texte, dar primul nu pare să se înscrie în niciuna dintre sferele menţionate. O mulţime de oameni m-au întrebat ieri dacă ştiu ce e cu articolul respectiv, care părea să fie reclamă, dar nu era semnalat ca atare. Ei bine, nu ştiu. Întrebarea asta ar trebui pusă Primăriei şi/sau publicaţiei cu pricina.

În ceea ce ne priveşte, ori de câte ori am publicat texte de reclamă, indiferent de unde proveneau ele, le-am marcat ca atare. Uneori, chiar cu riscul de a pierde un client, care, poate, a găsit în altă parte "înţelegerea" pe care şi-o dorea. De negociat, poţi negocia multe, dar nu şi încrederea cititorilor în tine.

Citit 1716 ori Ultima modificare Luni, 16 Septembrie 2019 17:23

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.