Pe când o viziune economică pentru Galați?

Evaluaţi acest articol
(15 voturi)

Vineri, 7 august, Ministerul Finanțelor Publice a dat publicității o listă a proiectelor de investiții publice semnificative prioritizate, în baza datelor transmise de către nouă ministere. Este vorba despre 160 de proiecte cu o valoare actualizată de 216,26 miliarde de lei și un rest de finanțat pentru finalizarea lor de 146,85 miliarde de lei.

Parcurgând lista, am descoperit șase obiective de investiții legate de Galați, multe dintre acestea încă neîncepute fizic. Discutăm așadar de varianta de ocolire ("centura mare"), proiectul naval al platformei multimodale, drumul expres către Brăila, reabilitarea DN 24 la limita județelor Galați și Vaslui și apoi până la Crasna și Albița, precum și de electrificarea liniei de cale ferată Doaga - Tecuci - Barboși, cu o valoare totală de aproape 3,5 miliarde de lei. La acestea, putem adăuga, fără probleme, podul suspendat de la Brăila, un proiect aflat în plină derulare, de peste 2,5 miliarde de lei.

Investițiile enumerate ar putea schimba fără putință de tăgadă modul în care Galațiul se poziționează pe harta infrastructurii din România, însă nu mâine, nu poimâine. Până atunci, rămânem cu ale noastre. Economia gălățeană gâfâie și tușește în plină pandemie, cu disponibilizări colective și chiar închideri de companii. Agricultura abia supraviețuiește secetei pedologice, iar "motoare" ce ar putea aduce plusvaloare Galațiului, precum Zona Liberă sau Parcul Industrial, sunt sublime, însă doar pe hârtie.

Faptul că lipsesc investitorii în acest colț estic al României nu mai este nicio noutate. Reprezentantul Guvernului în teritoriu trage, la rândul său, un semnal de alarmă privind depopularea orașului și a județului, din motive economice, dar nu numai. La aceasta se adaugă imposibilitatea valorificării resursei umane, absolvenți de calitate ai învățământului superior punându-şi în valoare cunoștințele prin alte zări.

Nu mai e mult și intrăm în campanie electorală. Nu spune nimeni că principala misiune a aleșilor locali este să aducă investitori. Totuși, ne-am dori să vedem măcar o viziune pentru însănătoșirea economiei gălățene, nu numai betoane, canalizări și parcări.

Citit 1667 ori Ultima modificare Luni, 10 August 2020 17:42

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.