La școală, pe valul patru

Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

Cu chiu, cu vai, cu pronosticuri incerte - se începe fizic, dacă da, pentru cât timp, când ne întoarcem iar la online și alte asemenea dileme - a sunat din nou clopoțelul, iar curțile școlilor s-au umplut de pici. S-au umplut și rețelele de socializare de poze cu părinți care mai de care mai mândri și mai emoționați că ai lor prunci au intrat într-o nouă etapă.

Într-o zi marcată de cifra ghinionului, a sunat din nou clopoțelul. Mii de copii au luat din nou drumul școlii în loc să se așeze în fața calculatorului unde primeau salutul doamnei și lecțiile online. Școala de pandemie, dictată de cei mari după cifre și statistici, a devenit o alternativă, de mulți agreată, dar și de mai mulți detestată. Cu efecte pe care deocamdată le ghicim, dar pe care, în câțiva ani, le vom resimți acerb și poate ne vom întreba de unde vin. Una peste alta, bucuria revederii a fost pentru toți, deși viitorul, chiar cel apropiat, este incert.

Cât vor sta copiii în bănci? Greu de spus, pentru că amenințarea valului patru, sub spectrul îmbolnăvirilor tot mai multe și al rezistenței la vaccinare, s-ar putea să pună din nou lacăt pe clase chiar înainte ca cei mai mici dintre școlari să ia prima vacanță. Nici nu se vor putea dezmetici după atâta amorțeală, că școala online ar putea deveni din nou unica șansă la educație. Asta pentru cei care au unde merge, căci în al treilea an în care școala se face pe bază de experiment alternativ fizic-online, mai sunt încă elevi condamnați să meargă la școli fizice în șantiere sau, mai rău, într-o paragină de neconceput. Mai sunt încă școli cu wc în fundul curții sau unde nu se poate învăța, aflate în consolidare, curățenie, sau cum s-or mai numi proiectele pe care responsabilii nu le-au pus la punct cum trebuie. Mai sunt elevi al căror program școlar suferă modificări pentru că nu au unde învăța. În încercarea de a le asigura această posibilitate, directorii au găsit soluții care le pun celor mici la grea încercare capacitățile biologice și intelectuale. E foarte probabil ca și elevii care au pășit ieri din nou pragul școlilor, abia ieșiți dintr-o lungă și relaxantă vacanță, să se gândească deja la următoarea.

Cert este că noile generații pentru care 13 a însemnat un nou început trebuie să se adapteze la o mulțime de variabile: dacă învață, când învață, cum învață, cât învață. La ”ce învață” e o întrebare la care adulții care le trasează (i)responsabil traiectoria ar trebui să mediteze înainte ca, printr-o semnătură, să le schimbe, brusc și haotic, cursul.

Citit 1481 ori Ultima modificare Marți, 14 Septembrie 2021 12:04

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.