Ochii văd, inima cere

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Frunza transparent copiată de pe internet, cu care România, trecută prin fabulospirit şi land of choice, încearcă să tot înfrângă îngheţul turismului autohton, a pălit în plină vară.

Locul ei în interesul publicului iubitor de scandal şi neatent la măruntele amănunte ale folosirii banului public, fie el românesc sau european (doar cotizăm şi noi suficient la fondurile UE), a fost luat de alte ştiri la ordinea zilei.

Printre care una cu aceiaşi protagonişti. Oameni din guvern, idoli ai românilor de pretutindeni şi ziarişti dornici să verifice realităţile la faţa locului… chinezesc se aflau în avionul care pleca, după marea lansare a brandului de ţară, de la Shangai, iar avionul a ratat decolarea.

Patru ore a durat deranjul ridicării de la sol din cauza greutăţii nepermis de mari a bagajelor importantelor personalităţi, spun agenţiile de presă. Plus că, s-a mai anunţat, nu erau repartizate corect. Chestia asta cu repartizarea e o floricică de abătut atenţia neaveniţilor.

Nici un personal de zbor nu pune de-a valma în cală bagajele călătorilor. Plus că oricine ştie că există o limită de greutate la bagaje, peste care călătorul obişnuit nu are voie să treacă, iar atunci când o face plăteşte în plus de îl ustură.

Avionul în cauză, o cursă charter special organizată pentru delegaţia română, nu avea cum să facă excepţie de la normele internaţionale de zbor. Asta teoretic. Practic, românii pot orice şi îi doare exact în cotul mioritic de regulamentele internaţionale când sunt siguri pe ei şi călare pe situaţie.

Avionul lor, bagajele lor, plus guvernul lor la putere, cine să-i tragă la răspundere că şi-au umplut valizele cu chinezisme care atârnă mai greu decât e permis? Şi nici asta n-ar fi mare subiect de discuţie, pentru că oriunde pleacă românul prin lume, ochii lui văd, inima cere…

Iar, în China, de piatră să fii şi tot găseşti ceva care să te atragă. Fac de toate, copie atât de bine de zici că-i original, şi vând la nişte preţuri, negociabile, ce sfidează orice concurenţă. Cum să-i acuzi pe bieţii oameni că s-au lăsat tentaţi?

Însă, te întrebi, pentru că e vorba despre o delegaţie oficială, care a avut treabă serioasă la Shangai, cu lansarea brandului de ţară, manifestări peste manifestări, întâlniri la nivel înalt şi câte altele, când au avut timp să bată hectarele de magazine sau bazaruri în aşa fel încât bagajele lor să dea pe dinafară?

Cât timp au alocat documentării la faţa locului exclusiv în zonele comerciale chinezeşti şi cât lansării şi susţinerii noului brand de ţară? Proporţia, revenind la scandalul frunzuliţei, care va pica înainte de venirea toamnei, pare să se încline precum avionul buclucaş către burduşirea bagajelor cu tot ce le-a căzut sub mână.

Frunzuliţa copiată a trecut neobservată prin faţa marilor specialişti în turism din guvernul nostru. Păcat, totuşi, că nu se fac emisiuni despre forţa comerţului chinezesc.

Cu siguranţă am afla lucruri interesante, pentru că oamenii din avionul care a deplasat delegaţia guvernamentală l-au tratat, se vede, cu toată atenţia cuvenită.

Citit 992 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.