Hai, vino iar în gara noastră! Sau mai bine nu!
Foto: ISU Galaţi

Hai, vino iar în gara noastră! Sau mai bine nu!
Evaluaţi acest articol
(22 voturi)

Chiar înainte de tragicul accident care i-a luat viaţa unei angajate a SNCFR, în vârstă de doar 53 de ani, o prietenă de pe Facebook, implicată în viaţa literară a urbei, tocmai făcuse o postare despre semnele de degradare ale Gării Galaţi, pe care le documentase într-o serie de fotografii. În ceea ce mă priveşte, merg mult cu trenul, atât cel de stat, cât şi cele private, iar din ceea ce am văzut şi văd, condiţiile de călătorie s-au degradat mult în ultimii ani. Te izbeşte înghesuiala din vagoane, unde sistemul informatic eliberează biletele la rând, de multe ori creându-se situaţia în care în jumătate de vagon călătorii sunt înghesuiţi, iar cealaltă jumătate rămâne goală. Mi s-a întâmplat, călătorind cu alte două persoane, plus un câine, să se elibereze tichet şi pentru o a patra persoană în careul cu pricina, unde, dacă doamna s-ar fi aşezat, câinele nu ar mai fi avut cum şi unde să stea, în condiţiile în care i se plătise, evident, bilet. Din fericire, un alt loc rămăsese liber şi călătoarea s-a putut aşeza acolo, dar situaţia ar trebui cumva evitată. 

Nu mai vorbesc de toaletele blocate uneori pe toată durata unei călătorii de patru ore, de faptul că preţul biletelor a crescut foarte mult, în timp ce scaunele din vagoane au devenit, parcă, din ce în ce mai mici, nu mai amintesc nici că o călătorie Galaţi-Bucureşti durează acum mai mult decât la inaugurarea liniei. Toată subfinanţarea, toată lipsa de investiţii şi reparaţiile făcute pe sponci, din zgârcenie, se văd, iată, în situaţii precum cea de sâmbătă, când o locomotivă, din motive încă nedeterminate, a ajuns să intre cu viteză mare în trenul la care ar fi trebuit să se cupleze. Evident, ancheta este încă în desfăşurare, nu ştim exact ce s-a întâmplat, ştim doar că mecanicul a declarat că, în loc să frâneze, locomotiva a accelerat, iar acul vitezometrului era înţepenit la 75 km/h, mai mult decât a atins vreun tren din România cu care am călătorit în cei peste 43 de ani de când îmi amintesc eu că merg cu trenul. 

O femeie încă foarte tânără a murit, în ciuda eforturilor disperate ale medicilor de a o salva. Alţi oameni, printre care şi mecanicul locomotivei, sunt în  spital şi, chiar dacă rănile fizice li se vor vindeca, vor rămâne, cu siguranţă, marcaţi pe viaţă de această dramă. Între timp, ministrul Transporturilor şi directorul CFR Călători se bat în declaraţii politice şi mesaje de condoleanţe. Nu i-am văzut pe vreunul în Gara Galaţi şi, cel mai probabil, nici nu o să-i vedem, fiindcă, nu-i aşa, protipendada vine în vizită cu elicopterul.

Citit 2244 ori Ultima modificare Duminică, 26 Martie 2023 17:18

Mai multe din această categorie:

5 comentarii

  • postat de Degeaba
    Luni, 27 Martie 2023 13:05
    46.97.176.***
    O femeie si-a pierdut viata, doi sunt in stară grava, iar altul, nici el nu se simte prea bine,.. asta în cazul în care mergea doar locomotiva.
    Mă întreb ce s-ar fi putut întâmpla dacă acesta locomotiva era în mers pe ruta obișnuită și nu putea reduce viteza acolo unde se impunea!
    Acum, tardiv, se iau masuri dar și aceste măsuri sînt doar de ochii lumii, ca să nu se zică că n-au făcut nimic, dar in esenta lucrurile rămân la fel.
    Pericolul nu a trecut, el pândește în fiecare gara unde peronul e mult prea jos iar scara vagonului se termina prea sus astfel încât omul e nevoit să sară efectiv în gol, ( vezi gara Faurei sau Mărășești), apoi acele usi care se închid automat și scara se ridică automat, fără a avea o temporizare corespunzătoare, astfel încât au fost oameni cu costa rupte prinși intre usi. Sunt oameni bolnavi, care nu pot urca pe scări, iar trenurile.. culmea, nu au nici rampa nici cine sa-i ajute pe oameniii cu dizabilitati.
    Am reclamat acest lucru la toti cei indriguiti să rezolve ceva, iar răspunsul a fost ..sa se vina cu ajutoare de acasa care să ridice omul .
    Deci ..sunt multe de spus dar vorbim singuri și degeaba!
    0
    11
    Raportează
  • postat de constandache maricel
    Luni, 27 Martie 2023 12:17
    89.39.81.***
    mai exista meseria de picher ,meserias cale?nas preas crede ,ca nu lucra nimeni la piatra cu salariul minim pe economie iar o cutie de macaz ori aranjarea unei inimi{intretaierea de linii }e totusi o treaba de specialisti.Mai sunt din astia?Nas preas crede.
    1
    4
    Raportează
  • postat de Ana List
    Luni, 27 Martie 2023 06:56
    89.39.81.***
    A fost distrusă întraga economie. Mai avem uzină care să fabrice locomotive, vagoane, piese de schimb. Marea majoritate a românilor s-a bucurat când a primit mită (pardon, plăți compensatorii și pensionări la 45-60 de ani) la închiderea lor pentru a fi trimise prin nu știu ce țări din Occidentul „generos” pentru libertatea noastră de a fi sclavi pe acolo. De unde bani pentru dotări, reparații, salarii? Banii CFR-ului s-au dat și se dau la tot felul de firme căpușă ca să aibă cu ce trăi și niște antrprenori privați. Cârpelile care, cu indulgență se pot numi reparații, sunt ca și cum diverse mecanisme ar fi legate cu sârmă sau prinse în copci. Ce vină are directorul CFR? Este și el un salariat la stat. Muncește ca să-și întrețină familia. Trebuia să plece afară, slugă, când a văzut că nu are de nici unele pentru buna funcționare a întreprinderii? Desigur, se vor încerca tot niște „cârpeli”: va fi sacrificat acarul Păun, se vor mai aduce niște secod-hand - uri de afară, se vor mai da niște sancțiuni tot unor nevinovați etc. Adevărații vinovați nu vor păți nimic pentru că unii dintre ei nici nu mai sunt printre noi.
    6
    22
    Raportează
  • postat de Nici trenul nu mai este sigur ?
    Luni, 27 Martie 2023 01:41
    109.166.135.***
    Așa, în glumă sinistră, cred că o să ajungem să avem centuri de siguranță pe locurile noastre din vagon, așa cum este centura de siguranță la autovehicule. La protv, la știri, au spus că locomotiva ar fi atins viteza de 90 Km/h, mecanicul conductor reușind să reducă viteza la ciocnire, la 75 Km/h.....dacă asta ar fi bine. Oricum, tot la protv, s-a spus că locomotiva ar avea vechimea în timp, 30 de ani.
    4
    11
    Raportează
  • postat de paloma
    Luni, 27 Martie 2023 00:31
    5.13.196.***
    Care gara ???!!!
    13
    6
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.