Dreptul de a stăpâni domeniul public

Dreptul de a stăpâni domeniul public
Evaluaţi acest articol
(26 voturi)

Este evident că atunci când vine vorba de ”plăcinte”, toată lumea e înainte. La ”război”, clar, direcția e inversă și nu pe muțește, ci mai tot timpul cu vociferări și invocări. Schema e clasică atunci când vine vorba de ceea ce e ”public”, unde toată lumea are drept fără discriminare. A încerca să restrângi sau să condiționezi, mai ales pecuniar, accesul la ”ceva public” va naște mereu nemulțumiri.

Că trăim într-un oraș în care se circulă cum se circulă, unde nu sunt locuri de parcare, iar acolo unde sunt oricum nu ajung și se gestionează cum n-ar trebui, nu e o noutate. Infrastructura, cu tot cu dreptul proprietarului de mașină de a o conduce și parca, sau al proprietarului de imobil de a-și asigura un locșor pentru vehiculul lui, e un cartof permanent fierbinte în mâna autorităților.

Acestea parcă au ocolit dinadins miezul problemei de la care ar fi trebuit să pornească, regularizarea sistemului de parcare din oraș,  chestiune care devine tot mai acerbă, în situația în care prin toate cartierele s-au pripășit tot soiul de afaceri: clinici, birouri, studiouri, cabinete, magazine, restaurante. Sunt obiective cu afluență de public, pentru că, nu-i așa, o afacere, în cele mai multe cazuri, este cu atât mai profitabilă cu cât îi calcă mai mulți oameni pragul. Evident, cu mașini, pentru care tu, ca afacerist, nu ai fost condiționat să ai locuri de parcare plătite sau construite special. Și nici nu ți-a păsat, pentru că tu, patron, angajații tăi, unu, doi sau 20, și clienții ori pacienții care îți achită note de plată, aveţi domeniul public la dispoziție, în detrimentul gălățenilor condiționați să liciteze, dacă au posibilitatea, pentru un loc de parcare.

Elocventă în această direcție este situația inflamată în aceste zile printre oamenii care stau în Țiglina 1, aferent "celebrelor" blocuri A. Unde, evident, prea puțini dintre proprietarii care locuiesc efectiv în garsoniere au mașini și interesul să închirieze, dar parcările sunt mereu pline! Iar cei ce sunt proprietari de spații pe care le-au făcut birouri, cabinete, studiouri sau le închiriază cu ora pentru diverse chestiuni nu au considerat că trebuie să o facă. Așa se face că o parcare publică va deveni cu plată pentru toată lumea, demers până la urmă justificat de dezinteresul celor ce scot bani pe o parte, dar nu dau un leu pentru ocuparea sfântului domeniu public.

Situații precum cea de la A-uri sunt cu zecile în Galați, în care drepturile proprietarilor plătitori de impozite și taxe sunt sfidate, cu ochii închiși și bună știință, și de cei care profită, și de cei care, din diverse pricini, nu au curajul să ia taurul de coarne și să ceară bir cui trebuie.

Citit 4191 ori Ultima modificare Joi, 14 Septembrie 2023 15:05

Mai multe din această categorie:

6 comentarii

  • postat de Eu
    Luni, 18 Septembrie 2023 09:16
    5.13.160.***
    Sunt de acord ca e o problema cu cei care au cate 2 masini si masina de serviciu.Bai nene parcarile astea nu au fost gandite pt atatea masini.Intr un fel fac bine cei de la primarie ca baga cu taxa loc rezisdential.Iar ca idee pt cei din tiglina acolo se poate face abonament cy 55 lei pe an/parcare
    0
    0
  • postat de Un contribuabil
    Vineri, 15 Septembrie 2023 16:26
    86.124.200.***
    Cum e posibil sa stai la casa, sa ai 4 masini și nici una parcată în curte deși au loc suficient! Mai pun pe poarta și semnul" Nu parcati". Întrebare din nou pentru Locala, este contravenție dacă parchezi în dreptul porții?
    0
    0
  • postat de macarie banu
    Vineri, 15 Septembrie 2023 09:57
    89.137.225.***
    mai este o problema...cei care isi parcheaza masinile de serviciu/firma,zi si noapte,in parcarea aferenta blocului unde locuiesc.Bai nene,masina ta+masina sotiei+masina veche a familiei propusa pentru Rabla+masina sotului de la firma unde lucreaza ca distribuitor. Si sunt doar zece locuri de toate.
    0
    0
  • postat de eu
    Vineri, 15 Septembrie 2023 07:50
    86.124.201.***
    Garajele lui durbacă,mexicanii aduși în casele naționalizate din Centru și "spațiile comerciale" de la parterul blocurilor rezultate din transformarea apartamentelor ne-au îngropat!Comuniștii nu au fost tâmpiți,cartierele muncitorești au fost prevăzute cu parcări aferente,cu spații verzi,locuri de j
    0
    0
  • postat de jon
    Vineri, 15 Septembrie 2023 03:33
    5.13.133.***
    Adevarat cand au pus taxa au fugit toti de acolo, acum pe timp de zi si de noapte parcarea e goala , saracii care aveau masini bengoase nu au bani pentru a parca cat despre riverani sant goniti efectiv de acolo de catre primarie.
    0
    0
  • postat de Adrian
    Vineri, 15 Septembrie 2023 00:47
    89.39.81.***
    Primaria "face" parcari cu creta pe asfalt. Daca acum nu poti face un bloc daca nu ai spatiu de parcare de 1 masina/apartament nu ar trebui si primaria sa respecte norma asta si sa faca parcare cu plata numai pt locurile excedentare?
    0
    1

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.