După ce au consultat datele de la Cadastru, jurnaliștii de la ProTv dezvăluie faptul că familia Pascu, mai exact părinții tânărului drogat care a provocat tragedia din stațiunea 2 Mai, ar deține peste 700 de imobile, în Capitală și pe Litoral. Parte din averea cu care au construit acest "imperiu" imobiliar ar proveni din bani dați cu camătă.
Este o imagine cât se poate de sugestivă a unui stat de genul "sat fără câini", în care indivizi de care habar nu are nimeni, probabil nici autoritățile, ajung să dețină asemenea averi nebănuite, iar fraierii muncesc de le sar capacele doar pentru subzistență. Profesorul Daniel Dăianu atrăgea atenția, la o recentă dezbatere pe teme de fiscalitate, că "sistemul nostru fiscal este ciuruit, a fost capturat de grupuri de interese".
Un om normal, salariat, muncește în țara asta aproape jumătate de an doar ca să alimenteze vistieria statului cu impozite și contribuții sociale, pe care, apoi, tot statul le aruncă într-o gaură pentru a acoperi pensii speciale, de serviciu, sau cum vreți dumneavoastră să le spuneţi, dar și ineficiența unui aparat bugetar, spectator la multe dintre jafuri și ilegalități.
La aceeași dezbatere organizată de BNR, un grup de specialiști în fiscalitate, coordonat de avocatul Gabriel Biriș, a prezentat o serie de grave erori legislative comise în ultimii ani, cu impact direct asupra bugetului. Printre acestea, la loc de "cinste" regăsim majorarea cotelor de CASS și CAS și reducerea, în compensație, a impozitului pe venit de la 16% la 10%, moment la care a fost transferată o sumă de circa 12 miliarde de lei din bugetul de stat în cel al asigurărilor sociale, sumă ce ulterior a fost folosită pentru a justifica creșterile complet nesustenabile de pensii și dezechilibrarea gravă a bugetului consolidat.
Ca să "repare" dezechilibre de acest fel, Cabinetul Ciolacu se pregătește să-și asume răspunderea pe un pachet de măsuri fiscale în care figurează, printre altele, un impozit de 1% pe cifra de afaceri a băncilor sau un impozit special pe autoturismele a căror valoare de achiziție individuală depășește 375.000 de lei, fără a oferi, cel puțin deocamdată, vreun impact bugetar al unor astfel de decizii. Chestia e că băncile vor transfera costurile în seama clienților, iar mulți dintre băieții și fetele cu mașini de 90.000 de euro nici nu știu de existența fiscului în țara asta.
De fapt, nici nu mai contează și oricum nu avem de ales, trebuie să mergem la muncă!