Evaluaţi acest articol
(2 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

În era tehnologizării, în care toată lumea petrece mult prea mult în fața calculatorului sau a telefonului, ne aflăm puși, de multe ori, în situația grea în care trebuie să captăm atenția elevilor și să le menținem curiozitatea. Plecând de la provocările pe care le avem ca părinți și cadre didactice, ne-am propus să experimentăm modul în care putem folosi secvențial mijloacele multimedia și on-line pentru a face mai plăcute și provocatoare orele și temele.
Aici au intrat în scenă trei colege extrem de creative și de perseverente, care au experimentat integrarea unor platforme educaționale, a unor modalități de evaluare on-line și a unor resurse on-line în activitatea la clasă. Rezultatele au fost împărtășite, iar metodele au fost testate, la cercurile metodice ale profesorilor de biologie de la Școala Nr. 33 Galați şi de la Școala Nr. 1 Drăgănești. Colegele noastre, Cateluța Enciu și Anișoara Vrînceanu, ne-au explicat și demonstrat cum se pot integra câteva dintre aceste resurse în activitățile școlare, apoi am testat împreună modalitatea de evaluare prin utilizarea site-ului Kahoot.it. Entuziasmul a fost permanent, de la micul program de energizare, până la aflarea scorului final, în care am înțeles că este foarte importantă atât pregătirea cât și viteza de reacție a celui evaluat.  Kahoot este o aplicație ușor de utilizat, îndrăgită de către elevi. Este foarte important faptul că elevii percep utilizarea acesteia ca pe un joc, nu simt că sunt evaluați.
În activitățile de predare se pot integra o varietate de aplicații și de pe platforma online Go - Lab, pentru că această platformă permite accesul la surse de informare și cunoaștere extinse și variate, promovează  munca independentă, inventivitatea şi creativitatea elevilor.
La Școala Gimnazială Nr. 1 Drăgănești, fiecare clasă are televizor inteligent, ce poate fi accesat atât de către profesor, cât și de către elevi. Doamna profesor Daniela Arhire ne-a demonstrat cum putem accesa diferite resurse și cum le putem utiliza la ore, atât în predare, cât și în secvența de evaluare.
A urmat apoi o demonstrație a unui elev, care a creat o aplicație ce se poate folosi de pe telefon și care ajuta profesorul să realizeze o evaluare ritmică, diversă şi particularizată: Xatalog.

Citit 2036 ori Ultima modificare Marți, 07 Ianuarie 2020 18:43

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.