Evaluaţi acest articol
(17 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

S-a spus că pandemia de coronavirus va schimba total lumea. Cel puţin, într-un domeniu acest lucru este vizibil: educaţia. Profesorii au fost nevoiţi să se reinventeze, pentru a se adapta la şcoala on-line. Aşa se face că unii elevi au primit în această perioadă nişte sarcini inedite, pe care, probabil, nu le-ar fi avut de rezolvat în condiţii de şcoală normală.

Profesorul de desen Constantin Ilaş, de la Colegiul Naţional "Spiru Haret" din Tecuci, le-a cerut elevilor să realizeze aşa-numitele "tablouri vivante". Fiecare elev şi-a ales câte un tablou-portret pe care a trebuit să-l reconstituie printr-o fotografie proprie. Deşi, mai ales pe timp de izolare forţată, nu a fost un lucru uşor, elevilor le-a plăcut provocarea, iar rezultatul a fost surprinzător. Au căutat recuzită, costume, au recreat decorul şi atmosfera, au căutat să imite atitudinea şi starea modelului. Unii s-au preocupat chiar mai mult. Au creat propria variantă parodică şi, cu umor, au găsit ocazia să imortalizeze în fotografie trimiteri la perioada pandemiei. De exemplu, o fată a reconstituit peruca albă cu bucle a unui personaj din suluri de hârtie igienică, în timp ce altă elevă, în loc de un sifon albastru, prezent în pictura iniţială, a folosit o sticlă de spirt "Mona".
Profesorul Constantin Ilaş susţine că ideea nu-i aparţine, ci a fost preluată de la un prieten de Facebook din Rusia, ţară unde tablourile vivante au dezlănţuit o adevărată modă. "Această perioadă de pandemie ne-a obligat să ne resetăm, mai ales pe noi, profesorii de arte. La desen e greu să faci o oră cum trebuie on-line, când nu eşti alături de elevi pentru a le transmite şi altceva decât cunoştinţe. Pentru că noi lucrăm cu emoţia şi sensibilitatea. De aceea, am fost obligaţi să fim creativi, astfel încât să suplinim această lipsă. Să facem din nimic ceva care să le trezească interesul", spune profesorul de la "Spiru Haret".
Constantin Ilaş susţine că a fost plăcut surprins de soluţiile găsite de elevi şi că, din 100 de tablouri vivante de la toate clasele, 70 au fost absolut impresionante. "Este meritul elevilor, în afară de idee, eu nu i-am putut ajuta cu nimic. Nu am putut merge în casele lor să le aranjez ţinuta sau draperia sau să le explic ce atitudine trebuie să adopte în acord cu opera de artă aleasă. Toată povestea asta a presupus documentare, a presupus să rezoneze fiecare cu tabloul ales, să găsească singuri soluţiile pentru a-l reda cât mai fidel. Dar, când ai copii receptivi, munca noastră, a profesorilor, este mult mai uşoară. Avem colegi de la şcoli unde copiii nu sunt atât de cooperanţi, iar ei muncesc de trei ori mai mult", explică profesorul de desen.
Acesta susţine că, pentru a putea publica fotografiile pe pagina de Facebook a colegiului a cerut acordul scris al familiilor copiilor, procedură destul de anevoioasă. Însă reacţiile stârnite de fotografii a meritat toată osteneala. "Au fost foşti elevi ai liceului care m-au contactat pentru a mă felicita pentru idee şi pentru a-mi spune că şi-ar fi dorit ca şi ei să fi avut parte de tablourile lor vivante. Pentru că această simplă temă a avut atât de mult succes, m-am gândit s-o transform într-un concurs. Va fi un juriu, iar elevul care va câştiga va primi ca premiu o pictură realizată de mine", a adăugat Constantin Ilaş.

Citit 1882 ori Ultima modificare Vineri, 19 Iunie 2020 00:12

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.