Evaluaţi acest articol
(7 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Odată cu începutul pandemiei de Covid-19 și creșterea constantă a numărului de cazuri de îmbolnăvire cu noul virus, învățământul a luat treptat o nouă formă, majoritatea cursurilor mutându-se în online. Au existat multe întrebări, cu privire la întoarcerea studenților în băncile universității, dar, în cele din urmă, s-a decis că nu ar fi cea mai potrivită decizie, în contextul actual al pandemiei. Am stat de vorbă cu câţiva studenţi gălăţeni, care consideră că acest sistem are avantaje şi dezavantaje.
"Trăgând linie, deoarece termin anul acesta, pot spune că învățământul online mi-a adus dezavantaje, cum ar fi statul prelungit în fața calculatorului, care mi-a obosit ochii. Plus că, într-o anumită măsură, a fost pusă o presiune mai mare pe noi, cu anumite teme și referate, am ajuns să mă simt oarecum ca la clasa I. Consider că aceste teme nu ne-ar fi fost date dacă facultatea ar fi fost în format fizic. Sunt momente în care nu apuc efectiv nici să mănânc, deoarece unii profesori vor să avem mai mereu camera pornită. La un examen mi-a căzut curentul, dar, până să se întâmple asta, lucrasem deja o parte din subiecte, dar profesoara nu a luat în considerare, așa că am fost nevoită să dau iar examenul. De multe ori uit și ce anume am învățat fizic sau am momente când nu prea înțeleg mare lucru din cele predate de profesor. Plus că nu toți studenții au posibilitatea de a se ridica la cerințele anumitor profesori. Din trei ani de facultate, doar un an și jumătate am făcut fizic. Deci nu am reușit să interacționez mai mult cu unii colegi cu care mă înțelegeam bine. De ieșit pe afară, nici nu mai spun, deoarece majoritatea timpului îl petrec la calculator. Unii profesori, chiar dacă predau online, reușesc să se facă înțeleși, dar mai sunt şi profesori care nu evaluează la adevărata valoare munca studentului.", ne-a spus Diana.
"Pentru mine personal, acest sistem de predare are multe avantaje, deoarece pot ajunge la cursuri mai des. Anul trecut era mai greu, aveam un loc de muncă și mă întorceam la facultate după. La unele materii mi-a fost mai ușor să învăț, pentru că am avut videoclipuri și m-au ajutat enorm să înțeleg cele predate de profesori. Probabil, dacă mergeam la facultate, eram deja picată, având în vedere că unii profesori ar fi putut fi într-o oarecare măsură mai exigenți. Au fost și momente în care mi-aș fi dorit să merg fizic la facultate, deoarece acolo găseam sprijin și înțelegeam mai bine noțiunile predate de profesori. Cred că aș fi reușit să mă concentrez mai bine, având în vedere că nu aș mai fi avut tendința să fac mai multe lucruri în același timp. Desigur, sistemul online de predare are și anumite lacune, ce țin în principal de conexiunea la internet, care poate fi uneori destul de slabă. Un alt dezavantaj ar fi faptul că uneori putem fi distrași de familie.", este de părere Mădălina.
"Este un alt fel de atenție în timpul orelor fizice, atunci când ești față în față cu profesorul, și altul este când stai acasă, făcând şi alte lucruri, în timp ce profesorul predă. Sincer, eu, una, nu prea reușesc să acumulez informațiile necesare printr-un ecran. Am impresia uneori că mă pierd în informații.", ne-a declarat Roxana.

Citit 735 ori Ultima modificare Marți, 20 Aprilie 2021 17:48

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro