TikTok și Școala de Valori au anunțat câștigătorii concursului "Future Jobs Cup", o inițiativă CSR concepută să ajute studenții români să dobândească abilitățile și cunoștințele necesare pentru piața locurilor de muncă aflată în rapidă evoluție. Concursul a reunit la start aproape 2.400 de studenți din principalele universități din România și tineri care demonstrează ambiția noii generații. 1.016 dintre aceștia au avansat în a doua etapă a competiției.
Conform organizatorilor, "80% dintre participanții Future Jobs Cup care au răspuns unui chestionar intern sunt optimiști cu privire la locurile de muncă viitoare, în contextul unei piețe a muncii digitalizate. Participanții au menționat că au dobândit o gamă largă de abilități esențiale, printre care se numără analiza datelor, securitatea cibernetică, recunoașterea știrilor false, utilizarea instrumentelor digitale și editarea video. În plus, peste 80% dintre respondenți au menționat că acum, odată cu încheierea proiectului, se simt mai pregătiți pentru piața muncii viitoare, iar peste 75% dintre ei consideră că proiectul i-a ajutat în acest sens".
Studenți gălățeni s-au regăsit în echipa câștigătoare a marelui premiu, un grant în valoare de 15.000 de dolari. Echipa "Oportune" a fost alcătuită din Alexandru-Emilian Crăciun, Angela-Mihaela Ciuraru, Mihai-Cosmin Ciuhureanu, David Stancu-Filipescu, Larisa Prelucan - din București și Galați.
De asemenea, la categoria proiectelor prezentate de ONG-uri de tineret, locul doi și un premiu de 3.000 de dolari au fost câștigate de Liga Studenților din Universitatea "Dunărea de Jos" din Galați, reprezentată de Alexandru-Cosmin Vlad.
Din juriu au făcut parte Silvia Bogdan - președinte Școala de Valori; Alina Hinescu - manager de parteneriate pentru Europa Centrală al TikTok; Monica Zara - partener & Head of Conference, How to Web; Oana Maria Călin - profesor de jurnalism și comunicare la Universitatea București; Tudor Mureșanu - Trainer de Nimic, potrivit comunicatului remis de organizatori.
Prin proiectul "Future Jobs Cup", TikTok și Școala de Valori au reafirmat angajamentul lor de a stimula creativitatea, bucuria și autenticitatea în timp ce au oferit studenților o serie de informații și instrumente tangibile, menite să-i ajute în viitor. Această inițiativă nu doar că este utilă în procesul de angajare, ci pune bazele unei noi generații de antreprenori și specialiști în inovație, mai spun organizatorii.