Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
33 comentarii

* Cadrele didactice susţin că este o măsură binevenită pentru protecţia elevilor * Sunt şi dascăli care susţin că totuşi părinţii şi elevii ar trebui să aibă dreptul să aleagă meditatorul * Părinţii consideră că prin codul etic nu se va schimba mare lucru *

Proiectul Codului etic al profesorilor din învăţământul preuniversitar a fost publicat pe site-ul MECTS, fiind în dezbatere publică până pe 12 mai. Una dintre problemele care suscită comentarii atât în rândul profesorilor, cât şi al părinţilor este problema meditaţiilor. Odată intrat în vigoare, Codul etic va interzice profesorilor să facă meditaţii contra cost cu elevii de la clasele proprii. Măsura a fost luată pentru a înlătura situaţiile în care cadrele didactice îi obligă pe elevi să ia lecţii în particular. Cum nu se putea demonstra că un elev merge la pregătire de bună voie sau silit, s-a considerat necesară impunerea acestei interdicţii.

„Sunt colegi care nu sunt corecţi”
Am discutat despre acest lucru cu preşedinta comisiei judeţene de etică, profesoara Rodica Matei de la Şcoala Nr. 29. Aceasta susţine că e o decizie normală: „Din nefericire, cu toţii ştim că sunt şi colegi care nu sunt corecţi, că sunt profesori care îşi forţează elevii să vină la pregătiri contra cost. Sunt situaţii în care copiii chiar au nevoie de meditaţii, dar alţii se duc pentru că sunt persecutaţi de profesorii care-şi caută astfel clienţi”, spune preşedinta comisiei judeţene de etică. Aceasta mai spune că de regulă refuză să-i primească la meditaţii pe elevii proprii: „Eu le-am răspuns la orice întrebare în clasă, iar părinţilor care mi-au solicitat meditaţii le-am spus că nu cred că în particular copilul va înţelege mai bine dacă n-a înţeles explicaţiile mele din clasă”, spune profesoara.

Pe de altă parte, directorul Colegiului „V. Alecsandri”, Vasile Ciuchină e de părere că, şi atunci când elevii se duc de bună voie la meditaţii la profesorul de la clasă, este imposibil ca aceştia să nu fie avantajaţi: „E normal ca profesorul să lucreze la clasă sau să dea la teze şi lucrări probleme pe care le-a lucrat la meditaţii, de aceea mi se pare corectă decizia comisiei naţionale de etică”.   

„Să se consfinţească prin act normativ”
De acord cu această interdicţie s-a arătat şi directorul de la Colegiul „C. Negri”, Mitică Dudău, care susţine că astfel se elimină toate suspiciunile. „Au fost situaţii în care elevul pe care-l meditam a primit nota 2 la clasă, dar şi aşa au existat suspiciuni. E foarte bine că s-a luat o asemenea hotărâre, dar ar trebui să fie consfinţită printr-un act normativ, nu să rămână la nivel de recomandare. Altfel nu se va schimba nimic”.

„Totuşi elevii au dreptul să aleagă”
Sunt şi cadre didactice care susţin că sunt elevi care aleg de bună voie să ia lecţii în particular cu profesorul de la clasă, motiv pentru care ar trebui să aibă dreptul să aleagă: „Dacă profesorul de la clasă este foarte bun, ce faci? Te duci la unul mai puţin bun? Problema nu se pune pentru profesorii care au elevi la meditaţii, ci pentru cei care vor să-şi adune clienţi”, consideră inspectoarea de limba şi literatura română, Nicoleta Crânganu.  

„Era ca şi cum i-ai fi spus că nu-şi face treaba”
Şi părinţii pe care i-am interogat au considerat că o asemenea decizie era absolut necesară: „E adevărat că se îngrădeşte cumva dreptul să ne alegem meditatorul pentru copii, dar cum nu se pot aduce dovezi împotriva celor care-i forţează pe elevi să ia ore particulare, e bine să se interzică în totalitate”, ne spune Marlena Chivu, mama unei eleve de clasa a X-a. Un alt părinte ne-a spus că în trecut era chiar jenant să soliciţi profesorului de la clasă să-ţi dea lecţii în particular. „Era ca şi cum i-ai fi spus în faţă că nu-şi face treaba bine la clasă. Mai ales că se făceau acele ore de pregătire neplătite la şcoală. Dar pe vremea aceea profesorii chiar aveau etică, nu le trebuia un cod”.   

„Jumătate dintre profesori nu au Dumnezeu”
Sunt însă şi părinţi care s-au fript destul de tare şi nu mai cred că se va putea schimba ceva: „Am trăit o astfel de situaţie pe vremea când băiatul meu era elev la Grupul Şcolar Sf. Maria”. A avut o profesoară care nu l-a scos din 3 şi 4, deoarece a refuzat să meargă la meditaţii la ea. Copilul meu se pregătea în particular cu altcineva, dar degeaba, la şcoală lua aceleaşi note proaste. Îl lăsa corigent, dacă nu-l trimiteam în final la ea. Am discutat atunci cu toată conducerea, dar nu s-a putut face nimic. Nimeni nu a sărit să apere drepturile copilului meu. Jumătate dintre profesori nu au niciun Dumnezeu. Aşa că nu pot crede că se va schimba ceva”, declară Tatiana M.

Citit 11152 ori Ultima modificare Marți, 17 Aprilie 2012 20:13

33 comentarii

  • postat de vames112 Joi, 19 Aprilie 2012 22:16 Link la comentariu
    0
    0

    „Au fost situaţii în care elevul pe care-l meditam a primit nota 2 la clasă, "

    D-om Mitica ,elevul meditat a urmat "facultatea" la pdl , este director de scoala numit politic de d-voastra, acum are statutul de "expert".
    Sa mai spuna cineva ca nu pregatim bine schimbul de... azi , de...maine ?

    "Problema nu se pune pentru profesorii care au elevi la meditaţii, ci pentru cei care vor să-şi adune clienţi”, consideră inspectoarea de limba şi literatura română, Nicoleta Crânganu."

    Apreciez punctul de vedere al d-nei inspectoare.

    Raportează
  • postat de petrica Joi, 19 Aprilie 2012 15:21 Link la comentariu
    0
    0

    gig... bravo.. ai demonstrat ca esti retardat!!! Ma bucur ca ti-ai dat seama ca nu citeste nimeni ineptiile scrise de tine! Cate corigente ai avut in scoala? Nu aveai bani sa te meditezi ca sa treci si tu clasa si acum esti frustrat ca muncesti in combinat? Saracutu de tine.. provoci mila.... pomenesti de paduchi.... probabil ai asa ceva....
    Numai bine! pune-l pe baiatul sau fata ta sa invete si sa promoveze ca sa nu ajunga ca tine : un amarat de muncitor in combinat cu un limbaj suburban( mai exact ca la stana)!

    Raportează
  • postat de gig Joi, 19 Aprilie 2012 15:11 Link la comentariu
    0
    1

    cine putea sa urmareasca cu atata rabdare toata discutia noastra care tine atâta? nu cred ca isi batea cineva capul cu de-astea, mai ales ca subiectul e cam expirat astazi, nefiind de actualitate, dupa cum vezi, si fiind greu de gasit pe prima pagina a saitului
    deci tot tu esti jurnalisto travestita si incompetenta care postezi cu alt nume, care te deghizezi în câine maidanez paduchios... da-ti demisia ca si asa te platesc astia degeaba ca esti incompetenta... sau poate te tin ca esti pnl-ista devotata. ...hai du-te pe faleza si fa poze la rahati de câine si fa reportaje, ia-le interviu....

    Raportează
  • postat de melinache Joi, 19 Aprilie 2012 15:07 Link la comentariu
    0
    0

    bai gig.... CONTAU LA ADMITERE LA FACULTATE PENTRU TOATA LUMEA? tu nu stii ca se intra la facultate cu media 6 ma? ce sa conteze ma la admitere? numa ca nu te cheama de acasa ca sa fii student.... tu nu intelegi ca cei din universitar ar vrea sa se intre fara bac la facultate. Ce sa conteze? important e sa dai spaga pe la niste inspectori si directori ca sa iei bacul.... notele din liceu nu au nicio importanta

    Raportează
  • postat de george Joi, 19 Aprilie 2012 15:01 Link la comentariu
    0
    0

    hai ca esti penal rau... gata... ai terminat-o cu corigenta, acum spui de facut de ras in fata clasei... esti comic tare omule!!

    Raportează
  • postat de gig Joi, 19 Aprilie 2012 14:40 Link la comentariu
    0
    0

    deci tu esti, te-am reperat,
    ti se pare tie ca un elev care sta prin cluburi ar posta comment-uri pe viata libera la un subiect asa sensibil?
    pai daca i se rupe de scoala i se rupe si de ceea se spune despre scoala prin ziare, ceea ce dupa cum vezi NU e cazul.!!!
    si chiar si acordarea de note mai mici decât se merita este o forma de santaj, nu doar corijenta, deci te contrazici.
    chiar si indirect se poate santaja, dupa cum ai vazut, facându-te de râs in fata clasei, fara sa te lase corijent. !!e multa ceata in mintea ta....
    mai ales ca pâna anul trecut astfel de note din liceu la anumite materii contau la admitere PENTRU TOATA LUMEA, ceea nu e cazul anul asta, dar nu se stie in 2013 ce-o mai fi...deci da-ti demisia de la viata libera, sa vedem daca stii sa faci altceva si daca te mai angajeaza altcineva....

    Raportează
  • postat de raspuns pentru cel de mai jos Joi, 19 Aprilie 2012 14:29 Link la comentariu
    0
    0

    exemplul dat de tine cu corigenta... e rupt din sf-uri.... daca tu stii de 7 sa zicem... nu zic de copil f bun de 9 si 10 cum sa-ti puna un profesor nota 3 ..... fazele astea sunt spune de elevi frustrati care stau in cluburi in loc sa deschida caietul... dupa ce ca profesorii se roaga efectiv de ei ca sa treaca in ultimile saptamani ale semstrului.
    E simplu sa nu inveti si sa spui : nu ma trece domle ca nu ma duc la ea sau la el la pregatire. cert este ca elevii nu mai invata absolut deloc .. si asta e marea problema....
    Din moment ce te poate lasa corigent inseamna ca nu inveti... daca tu esti si de 7 ( medicoru) nu are nimeni ce sa-ti faca! Dar atunci cand tu esti de -5 bineinteles ca ramai corigent foarte usor. Puneti pana pe carte elevi si sa vedeti ce o sa promovati!
    Deci asta vreau de la tine gig.. sa-mi explici cum un elev de 7-8 poate fi lasat corigent cand el da lucrare si obtine constant note de 7 si 8. Ca or fi 3-4 profi prin colegiile nationale de renume care daca nu te duci la ei la pregatire nu-ti pun 10 ci 8 sau 9... dar asta e una... si alta e asta cu corigenta care e o vrajeala prezentata de elevi sau parinti frustrati. Iar notele mari de 8,9,10 se iau cu multa munca , nu frecventand cluburile!!!!
    Dupa tine un profesor poate lasa corigent si un olimpic... chiar atat de redus devii? sau scuze.. deja erai dar nu ne-am dat seama.

    Raportează
  • postat de gig Joi, 19 Aprilie 2012 13:57 Link la comentariu
    0
    0

    "se fac presiuni foarte mari asupra profesorilor de catre directori si parinti."
    cum poate un parinte sa faca presiune asupra unui profesor ca sa ii treaca plodul altfel decât cu bani?
    vezi tu alta metoda altfel decât cu cadouri sau bani dati la pregatire? si cel care primeste nu e la fel de responsabil ca cel care da?
    Ca viata libera scrie de rahati de câine de pe faleza asta e altceva, dar toata presa din românia a scris despre treaba cu meditatiile (inclusiv ziarele nationale mai serioase, deci e de interes pentru ca altfel nu ar scrie TOATA PRESA DIN TOATA TARA)
    "si asa sunt zile la rand cand nu au subiecte la aceasta rubrica" => esti pnl-ista de la viata libera... daca stii când au subiecte si când nu au, deci esti o frustrata incompetenta care faci poze ziua la lumânari aprinse, care ai facut jurnalism la spiru haret si care voiai si tu sa faci facultate la iasi fara diploma de bac
    ex : "dc nu te duci la meditatie la dumenaei ramai corigent;"' => asta nu ti se pare santaj si cerere de spaga?
    du-te pe faleza si fa poze la rahati de câine ziua in amiaza mare si apoi aceeasi poza seara si da la ziar ca sa ai de munca

    Raportează
  • postat de pentru gig Joi, 19 Aprilie 2012 13:37 Link la comentariu
    0
    0

    Am citit ce scrie mai jos asa numitul Gig. As vrea sa-i raspund si eu:
    presa a scris pentru ca asta e treaba ei... scrie si despre o groapa in asfalt si despre orice altceva... si asa sunt zile la rand cand nu au subiecte la aceasta rubrica...
    Gig vrei sa pari superior dar nu esti.
    1. Nu lucrezi intr-o tara din Europa de Vest pentru ca cei de acolo nu ar accepta unul ca tine cu un limbaj suburban si fara pic de logica si gandire.
    2. Ai un tupeu fara margini : lucrezi ceva care nu s-a inventat in Romania... esti foarte amuzant
    Profesorii sunt generosi la note pentru ca asa li se impune de catre directorii pdl-isti. Pentru ca daca un director are la nivel de liceu multi corigenti este intrebat de ce are si atunci obliga profesorii din liceu sa nu lase corigenti.
    Cei din universitar ar vrea sa aiba studenti si fara diploma de bac .... asta vara o facultate din Iasi dorea acest lucru.
    Sper ca ai inteles de ce trec atat de multi elevi si ajung in bac, pentru ca se fac presiuni foarte mari asupra profesorilor de catre directori si parinti. Deci aici sunt presiunile nu invers.
    Concluzionez ca probabil esti somer de ai atat timp sa raspunzi la comentarii ca daca ai lucra ceva care nu s-a inventat inca in Romania ai fi f ocupat. Toate cele bune, se vede ca nu ai stii ce se intampla !
    Si un sfat prietenesc... invata sa citesti... nu scrie in niciun comentariu de spaga.... iar daca ne luam dupa ce zici tu sunt si comentarii clare care nu vad nicio problema in a face pregatire cu profesorul de la clasa asa ca gurita mica! Sunt 3-4 profi in lva care fac ce vor, de care nu se atinge nimeni pentru ca nu "trebuie".
    Problema grava este cu fraudarea examenelor nationale!!!! Toate cele bune Gig! Esti in afara problemei!

    Raportează
  • postat de gig Joi, 19 Aprilie 2012 13:17 Link la comentariu
    0
    0

    daca pregatirea cu elevii de la clasa era minora (1%) ce rost mai avea sa scrie presa despre ea?
    doar nu au sa scrie despre ceva care nu intereseaza pe nimeni...doar nu au sa isi ia pâinea de la gura ca fraierii.. si nu mai spune ca e ceva de neglijat ca te dai singura în somaj..
    a scris presa pentru ca e o realitatea si o practica foarte curenta si ca masura luata va afecta multe "traditii".
    si pentru ca e ceva de care cetatenii si copiii lor se lovesc frecvent si ca atare i-ar putea interesa sa citeasca despre asta!!!

    Raportează
  • postat de gig Joi, 19 Aprilie 2012 12:58 Link la comentariu
    0
    0

    daca se faceau presiuni din mediul universitar ca e nevoie de studenti nu se simplificau subiectele de la bac?
    nu asa ar fi logic? ca sa ia mai multi bacul si sa intre mai multi la universitate....
    dar universitatile SUNT DE ACORD CU GRADUL DE DIFICULTATE AL SUBIECTELOR DE LA BAC DECI ELEVII AR TREBUI SA AIBA ACESTE CUNOSTINE ELEMENTARE.
    DECI PROBLEMA ESTE IN LICEU, la profesori prost platiti, prost pregatiti care sunt generosi la note ca elevii sunt generosi la bani. SI TOATA MIZERIA IESE LA IVEALA LA BAC, DA?
    Ai exemple în comment-uri de SPAGA : te trec daca dai bani. din 5 insi 3 se plang de asta...
    "Problema se pune pe la lva si acolo sunt cativa profesori care poate fac presiuni.. " ai exemple de scoli de cartier unde se face asa ceva sau tu nu citesti ce spune lumea aici?
    ps : ceea ce muncesc eu nu s -a inventat înca în românia...se pare ca lucrezi la viata libera si vrei sa ma contrezi, ca prea le dai cu anti-pdl -ul, te stiu eu, esti frustata ca te-am prins cu lumânarea aprinsa ziua, incompetenta asta

    Raportează
  • postat de contragig Joi, 19 Aprilie 2012 12:30 Link la comentariu
    0
    0

    gig esti culmea... ce spaga mai visezi ( bani ca sa treci?)) tu nu intelegi ca si asa trec foarte multi elevi clasa pentru ca profesorii sunt prea indulgenti .... si la clasa a 12 se trec degeaba pentru ca se fac presiuni din mediul universitar ca sa aiba studenti.. asta e problema.... profesorii se plang mereu ca directorii nu accepta sa aiba multi corigenti..... si daca esti asa de tare.... ce muncesti domnu gig? e clar ca esti din Galati.... nu te mai ascunde....ca daca ai fi facut master in vest ai gandi putin.. ceea ce nu este cazul tau.
    Si ce ai dori tu sa intrebi prin scoli? Tu nu pricepi ca in scolile de cartier copiii nu aduc nici 5 lei la fondul clasei pentru markere si altele.. si tu mai pui problema de meditatii. Problema se pune pe la lva si acolo sunt cativa profesori care poate fac presiuni.. in rest nu exista asa ceva.... doar pdlistii inconstienti de saracia din tara asta pot sa se gandeasca ca la scolile de cartier din orase si cele de la tara se fac presiuni pentru meditatii. Nu este clar ca lumea nu are bani? Gig ori esti muncitor in combinat ori poate un prof de educatie fizica care ar vrea sa faca meditatii!

    Raportează
  • postat de Ruxandra Joi, 19 Aprilie 2012 12:06 Link la comentariu
    0
    0

    Parerile sunt impartite!Eu am facut meditatii cu profesorul de la scoala,e adevarat ca luam numai 10 dar si invatam foarte mult!Da niciodata nu ne-a impus nimeni sa facem meditatii cu profesorii de la scoala,aici depinde de profesori clar!Cunosc si cazuri in care elevii erau discriminati tocmai din cauza asta,ca nu faceau meditatii cu profesorul de la clasa!Si daca se da o lege in privinta asta,nu stiu cati o vor respecat!

    Raportează
  • postat de gig Joi, 19 Aprilie 2012 12:03 Link la comentariu
    0
    0

    crezi ca toti românii care muncesc in vest sunt pe santier? :)))
    pai daca din 5 insi care posteaza comment-uri aici 3 zic ca spaga ("bani ca sa te trec") e o practica obisnuita nu ti se pare mult? sa spunem ca nu e reprezentativ esantionul, DAR mergi si intreaba prin scoli, "1%".
    TOTUSI INCLIN SA CRED CA DIN 5 elevi in GL 3 FAC PREGATIRE CU PROFU DE LA ORE......

    Raportează
  • postat de pentru gig cel frustrat Joi, 19 Aprilie 2012 11:39 Link la comentariu
    0
    0

    bai gig dar alta treaba nu ai? asa se munceste in vest? stand si postand comentarii pe site-ul Vietii Libere... de apreciat ca poti vorbi si fara elemente suburbane... iti doresc tot binele din lume dar esti pe dinafara.. ce vezi tu mai jos? e vecina care spune ca vecinul face pregatire in doua camere ( bravo lui... probabil e un profesor renumit ) si inca cineva cu madam Grecu si inca o profa de franceza.... nu crezi ca se incadreaza in 1% .. sau tu crezi ca in Galati sunt doar 3 profesori?

    Raportează
  • postat de gig Joi, 19 Aprilie 2012 10:44 Link la comentariu
    0
    0

    "ce gogomanie poti sa mai scoti." "Faza cu presiunile e o mare prostie" ..."acele 1% cazuri le stie tot Galatiul".. UITA-TE MAI JOS SA VEZI CATE CAZURI SUNT!!!!! sau iti trebuie lumânare ?
    DECI IN TARILE DIN VEST, CAND SALARIILE ERAU MICI (DUPA CEL DE-AL DOILEA RAZBOI MONDIAL SI CAND VREI TU) TOT NU SE FACEA ASA CEVA, ASTA E PRACTICA BALCANICA.
    Hai sa dam toti spaga ca sunt salariile mici! NICIODATA NU VOR FI SUFICIENT DE MARI IN ROMANIA PENTRU MEDICI SI ALTII, asta trebuie sa va intre în cap!!!
    DAR NUMAI UNU CARUIA II PLOUA IN GURA POATE SA JUSTIFICE GESTUL IMORAL (RESPECTIV SPAGA = "IMI DAI BANI CA SA TE TREC") CU SCUZE GEN SALARIU MIC.
    "cred ca 95% din profesorii de materii la care se da bac sunt profesori titulari.".. nu mai crede tu si nu iti mai da tu cu parerea si scoate cifre din burta, Insomar !
    România isi merita soarta si tu o meriti pe a ta. Si asa românica e in urma cu peste 50 de ani de restul europei, cu de-astia ca tine nu e nicio sansa..."

    Raportează
  • postat de antigigutu Joi, 19 Aprilie 2012 00:03 Link la comentariu
    0
    0

    gig ai un limbaj cam suburban.... vrei sa te dai mare si tare dar limbajul te tradeaza.... n-ai niciun master la o facultate din vest.... mercedes vito.. asta e exprimare de om cu master in strainatate.... pentru buna ta cunoastere cred ca 95% din profesorii de materii la care se da bac sunt profesori titulari... asa ca vorbesti aiurea... si vrei sa spui ca un profesor suplinitor care ia 4 la titularizare mai face si presiuni asupra elevilor sa vina la pregatire.. ce gogomanie poti sa mai scoti.... suplinitori sunt pe la tara unde sa nu-mi spui ca se fac nush ce meditatii... se vede ca nu stii despre ce e vorba...
    iar daca tot dai exemplu tarilor din vest.. acolo sunt salarii de mii de euro.... cum sa mai faca pregatire profesorul acasa daca are cateva mii de euro.. se duce in vacanta in timpul liber...
    Faza cu presiunile e o mare prostie... ca or fi 1% cazuri... dar nu trebuie sa generalizam asemenea ineptii.. iar acele 1% cazuri le stie tot Galatiul... nu e nevoie de coduri de etica... si nu le face nimeni nimic pentru ca sunt prea puternici.

    Raportează
  • postat de gig Miercuri, 18 Aprilie 2012 23:25 Link la comentariu
    0
    0

    @ antigig : as cere scuze celor care te suporta pe-aici
    « greseala pe care o face gig si multi altii care habar nu au ce inseamna sistemul de invatamant este ca notele acelea sub 5 sunt luate de persoane care ASPIRA la postul de profesori. » da, mercedes vito, si dupa aia daca nu iau 5 intra ca suplinitori. Câti profesori sunt titulari pe post in tot judetul galati? Si vine la clasa, tine ora si nu e titular pe post si le cere elevilor sa vina la pregatire ! e complicat ? iti desenez ? faptul ca nu e titular pe post e vreo scuza ? elevii tot « dom’ profesor » ii zic. Câte titularizari se fac pe an si câte posturi de suplinitori sunt scoase ?
    sau esti aia care faci poze ziua la lumânari aprinse?
    « cel care obtine nota 4 la titularizare cu singuranta nu va avea elevi la pregatire asa ca » ..... bai mercedes vito, nu auzi ca ii santajeaza sa vina la pregatire, ca altminteri n-ar veni ? sau nu vorbim româneste aici ? ei saracii vin ca nu au incotro, ca altfel repeta anul! Si nu o zic eu, o zic atatia aici !
    Eu am un master intr-o tara din europa de vest, unde ma si aflu acum si de unde urmaresc ce se intampla prin romanica
    PS : si aici nu exista pregatire cu profesorul de clasa si nici facultati spiru-haret pentru de-astia ca tine. si nici maxi-taxi si nici chioscuri cu chilotii in geam ...românia isi merita soarta cu de-astia ca tine....

    Raportează
  • postat de vecina Miercuri, 18 Aprilie 2012 22:48 Link la comentariu
    0
    1

    AM UN VECIN CARE FACE PREGATIRE CU ELEVI IN DOUA CAMERE.

    Raportează
  • postat de vannnnnaaaa123456 Miercuri, 18 Aprilie 2012 21:13 Link la comentariu
    0
    0

    vana123... esti in afara oricarui pericol de a pricepe ceva... hai ca esti comic... peste 10 mii lei/luna? visezi frumos? Pentru asta ar trebui sa faci cate 4 ore ( 2 sedinte ) cu cate 5 elevi la 40 ron bucata. Deci cate 4 ore pe zi in fiecare zi a lunii.... iti dai seama cam ce munca ar trebui ..... sumele astea nu cred ca le castiga nici cei din lva... si pentru a face sumele astea trebuie sa te ocupi de asa ceva. Sunt rari si profesorii care ajung la 10 mii lei pe an.
    Nu sunt prof... tu ce esti? lucrator la saiba? cam de acest nivel sunt judecatile tale de valoare!

    Raportează
  • postat de vana123 Miercuri, 18 Aprilie 2012 20:53 Link la comentariu
    0
    0

    vannnnaaaa123456 -esti prof . de mate ;castigi peste 10 mii lei pe luna din meditatii; in timpul vizitei pe care o fac elevii la tine visezi litoralul turcesc ,pe care-l faci in fiecare vara.
    Spune ceva despre performantele tale la catedra:olimpicii tai.
    Ai si firma de soferi facuta cu bani din meditatii.Esti implinit.
    Nu cumva ai depasit numarul de elevi ,pe care-i meditezi,prevazut de NLE ?

    Raportează
  • postat de Issos Miercuri, 18 Aprilie 2012 19:23 Link la comentariu
    0
    1

    Vali a punctat foarte bine. printr-o experienta identica cu cea prezentata am trecut si eu cu ceva ani in urma. eram eleva la Liceul Teoretic Emil Racovita si diriginta de limba franceza, pe nume Maris (Popa) Cleopatra era experta in a-si determina elevii sa mearga la orele ei de pregatire. cine se impotrivea primea note foarte mici si umiliri peste umiliri in fata clasei. am avut colegi care au mers aproape 4 ani la meditatiile ei. astfel de oameni nu au ce cauta la catedra.

    Raportează
  • postat de vannnnnaaaa123456 Miercuri, 18 Aprilie 2012 16:00 Link la comentariu
    1
    1

    vana 123 esti profesor ? ce ore suplimentare visezi.? si asa ca profesorii de limba romana si matematica fac ore suplimentare NEPLATITE la scoala pentru Evaluare si Bacalaureat... asa ca .... Ministerul nu are bani pentru salarii, 30 de elevi dintr-o clasa nu pot intelege in clasa tot ce li se transmite... la obiectele de examen... ca la celelalte nu intereseaza pe nimeni si de aceea unii apeleaza la meditatii.
    Ce cand faci scoala de soferi... nu ai instructor pe care-l platesti ca sa te invete sa conduci? Sau daca faci un sport cu un antrenor nu platesti? Sau daca vrei sa studiezi un instrument? Ce e asa mare problema cu meditatiile? Nu toti elevii au acelasi ritm de intelegere si de invatare. Vreti sa dispara meditatiile... atunci sa se invete si obiectele de examen pe grupe de maxim 10-15 elevi ca limbile straine, dar asta ar insemna dublarea numarului de norme si implicit bani f multi. Si pe langa dublati si salariile. Si atunci puteti cere sa nu se mai faca meditatii. Pana atunci...orice cerinta este nejustificata.

    Raportează
  • postat de vana123 Miercuri, 18 Aprilie 2012 15:40 Link la comentariu
    0
    0

    Sa se infiinteze scoli particulare pentru cei cu bani....sa faca acolo performanta.
    Nu sunt de acord cu meditatiile. Scoala este locul unde se invata , acolo sa se faca si pregatirea suplimentara . Profesorii sa fie platiti cu ore suplimentare,banii la comitetul de parinti.
    Sunt c.d.care castiga f.mult din aceasta activitate si sufera majoritatea -din cauza lor se arunca cu noroi asupra dascalimei.

    Raportează
  • postat de antigig Miercuri, 18 Aprilie 2012 14:37 Link la comentariu
    0
    0

    legat de examenul de titularizare..... este, de fapt era singurul examen pe bune sustinut in tara asta... aproape in toate celelalte domenii oamenii se angajeaza pe baza unui cv.... greseala pe care o face gig si multi altii care habar nu au ce inseamna sistemul de invatamant este ca notele acelea sub 5 sunt luate de persoane care aspira la postul de profesori. Asa ca persoane ca gig ar trebui sa-si ceara scuze profesorilor titulari pe care-i jigneste prin pomenirea acestor note de 4. Ca or fi probabil si persoane care iau note mici trimise la catedra, asta e vina politicului care isi baga coada unde nu trebuie. Sper ca e clar, daca nu luati memo plus.. ajuta la intelegere si memorie!
    Asadar domnule gig mai jos se vorbea de salariu de 700 ron pentru oameni cu 17 ani de scoala si titulari. Probabil o sa spuneti exact cum spun politicienii... sa plece domle in alt domeniu... si apoi o sa repetati ce spuneti mai sus si anume ca intra in sistem persoane dezinteresate.
    Notele mari se confirma la intreaga clasa .... deci nenea gig esti in imposibilitatea de a intelege fenomenul.
    Si la urma urmei care e problema.. daca mai mult de jumate de clasa face pregatire cu profesorul de la clasa (care probabil este foarte bun) ? Ce vedeti rau in asta domnule gig? E normal ca unii profesori sa aiba mai multi elevi la pregatire decat altii. Stiti , dar probabil nu stiti .. asta e in functie de competenta. Ca tot aduceti dvs aminte de note de 4: cel care obtine nota 4 la titularizare cu singuranta nu va avea elevi la pregatire asa ca.....
    Si la urma urmei ce.... profesorii vor face schimb de elevi , de fapt nu va mai fi nevoie pentru ca L.EN. va fi la gunoi anul viitor!!
    Asa ca domnule gig nu mai jigni profesorii titulari, la care probabil aveai numai note de 3 si 4 cand erai elev pentru ca nu invatati nimic, ca daca invatai se observa acum.

    Raportează
  • postat de ion Miercuri, 18 Aprilie 2012 14:28 Link la comentariu
    0
    0

    de madam GRECU de la 43 ati auzit???? inca nu?? cum asa?????? e o legenda si un monstru ce baga groaza-n elevi si nervii in parinti...asta e...dc nu te duci la meditatie la dumenaei ramai corigent; dcte duci...mai mult de 5-6 nu iei sa vada ca ai tai ca esti bolovan si ca de aia iti punea notele alea.....!!!! cum se face ca la simulari si la examene am luat note mari ?? ne-am desteptat???

    Raportează
  • postat de gig Miercuri, 18 Aprilie 2012 12:57 Link la comentariu
    0
    0

    bai ololoi termina cu prostiile, vezi ca te contrazici! notele alea mari de care spui tu sunt date si pentru ca o mare parte din clasa face pregatire. însa calitatea cadrelor didactice generoase la note la clasa se vede in rezultatele la bac. pai la ce sa astepti la bac când la titularizare PROFESORII iau note sub 4? .e foarte clar ca e un interes din ce in ce mai scazut ptr scoala si ptr munca serioasa in general in tara (munca prost platita, evident). DAR NICAIERI IN LUMEA CIVILIZATA NU SE ACCEPTA ASA CEVA. TI-AM DAT EXEMPLUL CU GRECIA SI ALTE TARI. ASA ESTE NORMAL, CA SA NU EXISTE SUSPICIUNI SI DISCUTII. Ce sa zic? ca voua vi se pare normal sa existe maxi-taxi si gherete cu prezervative si chiloti in geam la fiecare 20 de metri? SCHIMBATI MENTALITATEA FRATILOR!!!!
    si vrei sa imi spui tu mie ca un alt profesor nu poate sa isi dea seama ce stie/nu stie elevul dupa 2/3 testari?

    Raportează
  • postat de ololoi Miercuri, 18 Aprilie 2012 11:15 Link la comentariu
    0
    0

    codul de etica... o mare ineptie... se observa cu ochiul liber ca mai marilor conducatori ai natiei noastre de care vom scapa peste cateva luni nu mai stiu ce sa faca pentru a lovi in profesori.
    Deci se afirma peste tot ca profesorii fac presiuni asupra elevilor pentru ca acestia sa vina la pregatirea. Pai daca am sta si am analiza diferenta dintre mediile din cataloage si rezultatele la bacalaureat , am vedea ca intotdeauna notele la bacalaureat sunt mai mici decat mediile din catalog. Deci profesorii pot fi suspectati de prea mare indulgenta si in niciun caz de presiuni. Problema ca elevii nu mai invata nimic... asta e... de aceea au si nevoie de meditatii. Iar faza cu presiunile ... asta e valabila poate la colegiile nationale unde profesorii isi permit sa faca asa ceva, dar la scolile amarate de cartier din oras sau cele de la tara .. ce presiune sa faci asupra elevilor cand acestia sunt vai de capul lor..... dar probabil cei din minister nu gandesc... nu stiu in ce hal au ajuns oamenii in Romania?
    Deci repet, o mare ineptie.... si daca stam sa ne gandim mai atent... chiar daca un profesor face presiuni asupra unui elev sa vina la pregatire .. ce se poate intampla? in cel mai rau caz elevul poate fi lasat corigent de catre profesor.... dar nici aceasta ipoteza nu e valabila deoarece rezultatele de la bacalaureat arata ca trebuiau sa fie mult mai multi corigenti decat cei care au ramas.
    Lucrurile sunt extrem de evidente, dar din motive pur electorale, probabil pentru a castiga parintii elevilor care nu pun maca pe carte, ministerul educatiei tranteste aceasta prostie numita cod de etica.
    Si inca ceva.... la salariul de 700 ron cat are un debutant nu cred ca se impune un cod de etica. Femeia de serviciu nu are cod de etica si castiga la fel. Nu se poate ca dupa 17 ani de scoala ( liceu+facultate+master) sa ai un astfel de salariu. Iar meditatiile nu reprezinta decat o munca in plus a cadrului didactic. De cele mai multe ori parintii prefera pregatirea la cadrul didactic de la clasa pentru ca acesta cunoaste elevul mai bine si are nevoie de un timp mai scurt pentru a pune la punct golurile ( ceea ce implica mai putine sedinte si implicit mai putini bani pentru parinti).

    Raportează
  • postat de gig Miercuri, 18 Aprilie 2012 10:10 Link la comentariu
    0
    0

    lasa nu ii mai plângeti voi pe profesori si pe elevii nepregatiti, stiu un liceu unde fac ceva mai inteligent : un profesor da elevii sai la pregatire la un coleg si celalalt face la fel. totul e clean, presiunea pe venit la pregatire tot exista...ca doar, deh, e interes indirect, prin intermediari.
    Nu ii mai plângeti atâta. PE ACELASI PRINCIPIU AR TREBUI FACUTA TREABA ASTA SI LA MEDICI, CUM ESTE IN GRECIA : NU AI VOIE SA TE DUCI LA CABINETUL PRIVAT AL UNUI MEDIC CARE LUCREAZA SI LA STAT. SE NUMESTE INCOMPATIBILIATE. MEDICUL TREBUIE SA ALEAGA : ORI PRIVAT ORI LA STAT. NU VA MAI OPUNETI REFORMEI, ASA ESTE CIVILIZAT SI NORMAL, CA VA PLACE SAU NU.

    Raportează
  • postat de Vali Miercuri, 18 Aprilie 2012 09:08 Link la comentariu
    0
    0

    Din pacate aveam mare nevoie de un astfel de cod scris cu pedepse clare specificate. Lucrez in sistem si cunosc muuuulte cazuri de profesori si invatatori care au ca unic scop la fiecare 1 septembrie sa aiba cati mai multi elevi la pregatire.
    1. Se incepe cu inocularea in mintea copilului, indiferent de varsta, de la 7 la 20 de ani, ca nu stie nimic, ca nu e in stare de nimic si ca mai mult de 4 nu o sa poata lua in veci iar acest lucru se face prin testari zilnice daca e posibil cu teme covarsitoare mai ales la primar si cu note mici si foarte mici la mai toata clasa.
    2. se continua apoi sarada la sedintele cu parintii unde trebuie neaparat sa apelezi si la istericale si sa expui nivelul fiecarui copil in parte undeva sub nivelul marii. Neparat se insista pe nevoia de exercitiu si aprofundare.
    Deja dupa acest stadiu, parintii mai slabi de ingeri si cu mintea mai odihnita, cei fara har de invatatura in viata, cedeaza in bloc si propun invatatorului/profesorului sa le mediteze odrasla (punct ochit, punct lovit)
    3. Se continua pe aceeasi nota cu ceilalti elevi trecand la apropouri directe, la jigniri in fata celorlalti care vin deja la pregatire si la care se cunoaste deja evolutia,(nu-i asa?!) pana cedeaza si cei cativa care au mai ramas nehirotonisiti.
    E standardul obligatoriu in mai toate scolile cu "pretentii" si mai ales acolo unde elevii oricum vin chititi sa faca pregatire si de ce sa umple buzunarele altcuiva cand cel care-i preda e mai la indemana? Sunt scoli si licee unde invatamantul este o afacere pentru toti mai putin pentru copii.
    PS. Nu sunt profesor, nu sunt invidios si daca e sa le planga cineva de mila din cauza salariilor mici pe care le au eu sunt acela. Practicile lipsite de scrupule si bun simt ma irita.

    Raportează
  • postat de mari Miercuri, 18 Aprilie 2012 06:58 Link la comentariu
    0
    0

    Nu avem dreptul sa ne alegem invatatorul la cls.I si grupa pregatitoare,nu avem dreptul sa ne alegem profesorul de la clasa ca meditator, in curand nu o sa mai avem nici un drept.

    Raportează
  • postat de Fost Elev Nemeditat Miercuri, 18 Aprilie 2012 06:54 Link la comentariu
    0
    0

    Ei! Uite asa se da o puternica lovitura coruptiei din Romania (!?!!!!!!). (De fapt, picatura cu picatura se intregeste mecanismul prin care trebuie distrus complet invatamantul din Romania). Inca o masura "marca" funeriu.

    Raportează
  • postat de Adrian Vladut Miercuri, 18 Aprilie 2012 00:46 Link la comentariu
    0
    0

    Eu am facut meditatie cu profesorul de la clasa tocmai pt ca im istia golurile si m-a ajutat foarte mult sa invat.Ba chiar dupa ce am venit la meditatie notele mele s-au micsorat deci nici vorba de avantaj.... e adevarat la la bacalaureat am luat nota 9,40...nu regret o clipa orele de meditatie. A! pe mine nu m-a fortat niciun profesor sa vin la meditatie... dar stii cum e... daca nu inveti si iei note mici imediat elevul pune toata nestiinta si puturosenia lui in "fundul" p[rofesorul ca vezi draga doamne e dezavantajat ca nu face meditatie.... Prostii !

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.