FOTO/ UNDE şi în ce CONDIŢII şi-au susţinut EXAMENUL studenţii de la Facultatea de Arte din Galaţi

FOTO/ UNDE şi în ce CONDIŢII şi-au susţinut EXAMENUL studenţii de la Facultatea de Arte din Galaţi
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

O hrubă, un restaurant dezafectat, un magazin central, cerul liber, subsolul sau chiar toaleta clădirii ce adăposteşte Facultatea de Arte au fost tot atâtea spaţii folosite într-un mod interesant de actorii din anul III, care au avut examen la Arta actorului. Fiecare a pregătit un monolog, adaptat spaţiului ales, iar profesorii au fost uimiţi. “Vrem să vedem cum îşi gestionează emoţiile atunci când ies din zona lor de confort – sala Studio. Ei s-au pregătit, ei au ales locaţiile. Noi nu ştim ce se va întâmpla astăzi, a spus regizorul Radu Horghidan, asistent la Facultatea de Arte.

Cele mai spectaculoase momente au fost Monologul minerului - “publicul” a asistat sub pământ, într-o hrubă în care s-a coborât cu greu, la spovedania unui miner care nu a salvat pe nimeni – sau monologul Ilsei Koch, torţionara de la Buchenwald, lagărul de concentrare unde au murit mii de evrei, studenta folosindu-se abil de public pe post de “material de tortură”. “Nu  mi-a fost uşor sub pământ şi cred că nici vouă. Se simte presiunea! Povestea o ştiam, monologul l-am văzut iniţial într-un spectacol şi m-a impresionat”, a spus, când a ieşit din “şuţ” Ştefan Alecsandru Forir. “Am vrut să recreez teroarea din lagăr. Ilse este o femeie rămasă în istorie pentru brutalitate şi sadism”, a explicat studenta Alina Andrei Doldor. Ropote de aplauze şi zâmbete au stârnit “chivuţa” - Cristina Ujacov - care şi-a amplasat taraba cu nimicuri chiar în faţa Facultăţii de Mecanică, dar şi caporalul nemilos care a dovedit că ştie să facă instrucţie – Virgil Tăbuş. Examenul a mai conţinut secvenţe “clasice” din Gogol, Cehov sau Caragiale, prezentate în sala Studio şi o proiecţie de mini-videouri filmate de tinerii care au ales astfel să-şi prezinte momentul personal.

“O să îţi smulg dinte cu dinte”

Studenţii la actorie au demonstrat cu această ocazie nu doar că au o memorie bună şi îşi pot stăpâni emoţiile, ci şi că pot improviza. De altfel, cele mai multe dintre monoloage sunt scrise chiar de ei, în urma unei documentări amănunţite sau sunt fragmente de teatru autobiografic – aşa cum a fost monologul călugărului din subsolul Facultăţii, unde publicul a fost primit ca în biserică, cu lumânări aprinse. Nu au lipsit scenele amuzante şi schimburile de replici între profesori şi elevi: “torţionara”l-a ameninţat pe profesorul ei – un biet evreu aliniat în rând ca toţi ceilalţi spectatori – că îi va smulge dinţii dacă mai râde sau mai vorbeşte în formaţie. Iar profesoara de drept penal şi-a apostrofat profesorii-elevi din bănci: ”Cine v-a dat voie să vorbiţi neîntrebaţi?”. ”Noi ne-am dorit ca ei să fie actori, regizori şi producători. Am urmărit asumarea personajului, dacă textul e de impact, dacă are valoare artistică şi cum au folosit spaţiul neconvenţional. Scopul final a fost să-i facem să devină creativi. Vrem să-i conectăm la realitatea teatrală românească – tinerii nu mai au loc în teatru, acum se joacă tot mai mult în spaţii neconvenţionale”, a explicat lector dr. Florin Toma. A treia parte a examenului va avea loc duminică, 8 februarie, la ora 18.00, atunci când studenţii vor prezenta o variantă work-in-progress a spectacolului „Dream On”.

Citit 2111 ori Ultima modificare Duminică, 08 Februarie 2015 12:25

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.