Universitatea „Dunărea de Jos” a dat în JUDECATĂ 12 doctoranzi

Universitatea  „Dunărea de Jos” a dat în JUDECATĂ 12 doctoranzi
Evaluaţi acest articol
(6 voturi)

Universitatea "Dunărea de Jos" încearcă să recupereze sume destul de mari de la 12 doctoranzi care nu şi-au mai susţinut doctoratul printr-un proiect POSDRU.

"Este vorba de doctoranzii care în 2007 au semnat un contract prin care se angajau ca în termen de doi ani să-şi finalizeze doctoratul. Noi le-am mai dat o prelungire de un an. Dintre cei 165 de doctoranzi din proiect, 35 nu au reuşit să reuşit să respecte clauzele contractuale, prin urmare au fost nevoiţi să returneze bursele primite. Am mers întâi la mediator. Au promis că vor restitui banii, s-au angajat că plătesc, dar 12 dintre ei n-au făcut acest lucru. Am fost nevoiţi să-i dăm în judecată, pentru că nu aveam altă soluţie şi nu vrem să avem probleme cu cei de la Curtea de Conturi", ne-a declarat preşedintele Senatului Universităţii, Lucian Georgescu, coordonatorul proiectului.

Acesta susţine că fiecare dintre cei 12 doctoranzi are de restituit sume cuprinse între 10.000 şi 80.000 de lei, bani care înseamnă stagii internaţionale decontate, participări la conferinţe naţionale şi internaţionale plătite, laptopuri etc. De exemplu, cel care a primit bursă în valoare de 80.000 de lei a participat la nu mai puţin de 20 de conferinţe internaţionale.

Respectivii tineri pot oricând să-şi susţină doctoratul, se aleg cu titlul, dar, pentru că nu au făcut lucrarea la timp, trebuie să returneze banii la UE.

Citit 4705 ori Ultima modificare Luni, 21 Septembrie 2015 17:26

8 comentarii

  • postat de PP
    Duminică, 27 Septembrie 2015 23:56
    5.13.200.***
    Buna seara,

    Este clar ca reprezentam doua puncte de vedere antagonice...si probabil ca acest lucru nu se va schimba!
    Daca ma suspecati de superficialitate in ce priveste calculele facute, ma simt nevoit sa va spun ca si D-voastra ati reluat calculele astfel incat sa dea bine pentru Universitate. Le-ati incurcat de tot!

    Ma simt nevoit sa le reiau si eu, poate mai coerent si mai exact de aceasta data..

    1. Din articol reiese clar ca 35 de doctoranzi nu au finalizat conform contractelor avute, Parte din ei (35-12=23) au fost de acord sa returneze banii, ceilalti 12 nu. Asta nu inseamna ca cei 23 care au returnat banii pot fi considerati un succes al programului. Reluand, 35/165= 0.21, adica 21% grad de nerealizare. Nu 10%!
    O mica, mare diferenta! Acceptabil sa nu... nu stiu!
    Vorbim totusi de mediul academic si ar trebui sa fim corecti viz-a-viz de cifrele invocate!

    2. Sa reluam si cifrele legate de cheltuielile cu bursele studentilor:
    Consideram 500E bursa pe perioada studiului in Romania, si 1000E bursa pe periaoda studiului in strainatate, si consideram 8 luni de studiu in strainatate. Folosim aceste valori medii, ca dragul calculului. Nu toti doctoranzii au plecat, iar cei care au plecat poate au stat mai mult, poate mai putin. Mergem pe cele 8 luni invocate de D-voastra!
    Deci:

    (500x28+1000x8) x 60 (doctoranzi) = 1.320.000 x 4.5 (conversie euro) = 5.940.000 lei (cuantum total burse)
    1500E (sunt foarte generos) x 60 (laptopuri) = 90.000 x4.5 (conversie euro) = 405.000 lei
    Daca a dat cineva mai mult de 1500E pe un laptop de-atat ar trebui sa dea explicatii..in alta parte!

    Total: 5.940.000+405.000 = 6.345.000.

    Diferenta: 19.000.000-6.345.000 = 12.655.000, reprezentand 66% din buget!!!
    Ce spuneati de regie de 15-30%?

    Probabil ca veti demonta aceste cifre, nu are nicun fel de importanta!

    3. Un doctorand sau altul ar putea avea impresia despre el ca poate aborta un program de doctorat cu bine sau nu! Sa spunem ca greseste si ca nu ar fi in stare! Dar el crede in propria persoana!
    Totusi el participa la un interviu la inscrierea la doctorat si este validat ca valoare de membrii comisiei respective si de indrumatorul care accepta sa-l sustina. Foarte important acest aspect! Nu cred ca exista cazuri de doctoranzi care nu erau cunoscuti de indrumatorii lor! Deci exista o validare certa a valorii lor! Mai presus de credinta acestora ca pot sa finalizeze teza!

    In final, totul poate fi discutat si argumentat/contraargumentat!
    Eu sunt de partea doctoranzilor!

    Totusi, plecasem de la faptul ca D-na/D-soara ziarista nu a fost corecta, si putea pune de in fata titlului articolului textul "Comunicat de presa al Universitatii Dunarea de Jos, doua puncte". Pentru corectitudine!
    Oricum acelasi text a aparut si in alte surse media (Digi24)...ceea ce mi-a confirmat faptul ca Universitatea s-a apucat de campanii de presa. Trebuie si oamenii de la Resurse Umane / Marketing / Public Relations sa manance o paine (stricata)!
    4
    2
    Raportează
  • postat de tot pentru PP
    Duminică, 27 Septembrie 2015 21:44
    5.13.154.***
    Stimata doamna/domnisoara, ma vad nevoit sa intervin din nou, dandu-va dreptate! Cu toate ca aparenta dvs superficialitate in a calcula pare a fi nevinovata, se observa usoara intentia rau-voitoare.
    Dupa cate stiu, un proiect nu se reduce doar la un singur tip de cheltuieli (faceti o socoteala prea simpla/simplista asupra cuantumului banilor dati ca burse). In general, dupa cate am citit, institutia are dreptul sa retina un procent (intre 15 si 30 de la suta parca) din valoarea bugetului (asa a fost de exemplu la SAPARD, etc).
    in mod sigur Universitatea la care face referinta a avut dreptul sa retina un procent pentru utilitati (sper ca nu ati fost tinuta in strada, in frig si ploaie).
    Pe de alta parte, dupa cate imi spunea nepotul meu (cat a stat vreo 8 luni in Belgia - era parca pe materiale) cat a fost plecat a avut bursa mult mai mare decat cele 2000 de lei pe care ii socoteati (spunea ceva de aproximativ 1000 de euro). Alta posibilitate de cercetare nu exista decat daca mergea intr-un laborator specializat. Pentru ca a muncit in mod serios, belgienii i-au dat acces la toate facilitatile centruluii de cercetare. Si a sustinut teza. Cu succes!
    Si o alta cunostinta, student mai mare ca varsta (la SIA parca)- tot pe un proiect POSDRU a lucrat tot 8 luni ( dar in Irlanda). A sustinut teza si acum e post-doc la Boston - USA.
    Cu alte cuvinte, daca se socotesc toate acestea (burse, regii, laptop-uri parca)- banii ies la milimetru. Punct!
    Proiectul odata aprobat, cu bugetul dinainte stabilit, verificat si avizat, nimeni nu il poate modifica (nu poate exista procent prevazut de pierderi, etc.)
    Pe de alta parte, remarc ca din 165 de studenti vreu 12 sau 15 (cati or fi - nu stiu!) nu au reusit deloc. Adica sunt vreo 10% din total. Restul nu au avut probleme si au avut deci succes! PAI ASTE E BINE!! Procentul de succes este deci in jur de 80% - cum spuneati si dvs. adica pe la GALATI se face carte! Al doilea punct!
    Dumneavoastra se pare ca faceti parte din cei 10% care - ca de obicei - incearca sa formeze o imagine diferita fata de cea a celorlaltor 80-90%. Peste tot in viata de zi cu zi vedem astfel de tentative - 10% incearca sa reduca pe ceilalti 80-90%!
    Apropo, din acest punct de vedere, in mod SIGUR faceti parte dintr-o miscare politica ! Al treilea punct!
    In concluzie, nu trebuie acum sa cereti, pentru cei care nu au reusit sa termine ca sa se returneze si cele 20% din cheltuielile de regie (sau din curentul consumat de exemplu), sau 20% din cheltuilelie cu laptop-urile (parca de laptop-uri se vorbea)! Asa ceva nicaieri nu s-a practicat in lume!!
    Amestecati lucrurile in mod naiv/simplist usor rau-voitor! Trebuie sa vedeti doar conditiile din contractul semnat de dumneavoastra personal! Alea sunt cele care conteaza! Al patrulea punct!!

    Trebuie sa recunoastem totusi ca sunt unii oameni care nu pot realiza anumite lucruri: unii NU POT termina o facultate, unii NU POT lua permisul de conducere, altii NU POT lUA TITLUL DE DOCTOR! E un lucru ce trebuie acceptat, nu este nimic nenatural.Exista exemple celebre!!
    Ceea ce este de condamnat este SUPERFICIALITATEA unora (dublata de incredere nerealista in fortele proprii - a se citi tupeu) de a crede ca pot ocupa un loc fara o minima pregatire/informare/instruire/ expertiza!
    Aceasta atitudine o vedem zi de zi si credeti-ma SUNTEM SUFOCATI DE ACEST GEN DE PERSOANE care nu au expertiza/capacitati dar ocupa locuri in care altii mai bine pregatiti nu au fost lasati/nu au avut norocul sa acceada!
    1
    5
    Raportează
  • postat de PP
    Duminică, 27 Septembrie 2015 00:40
    5.13.200.***
    De la PP pentru "pentru PP":

    Lasand MULTUMIRILE deoparte, cu maxima sinceritate va spun ca apreciez enorm orice efort individual/de echipa in ce priveste accesul la fondurile europene, sau de alta natura, in scopul dezvoltarii/cresterii unei activitai/domeniu.
    Salut orice astfel de demers ce tine de iesirea din mediocritatea si resemnarea generalizata in care traim!
    Vorbesc in general! Din acest punct de vedere, bravo echipei care a reusit acest lucru!

    DAR,

    Pe langa aceste reusite exista si multa ipocrizie, nedreptate, lipsa de caracter,...etc, lucruri care au afectat activitatea unor oameni ce si-au propus initial sa obtina un titlu de doctor!

    Mi se pare ca judecati superficial si acuzati din start un grup de oameni despre care nu stiu daca cunoasteti ceva.
    Nu sunt de acord cu fraze de genul "dupa ce se plimba pe fonduri bugetare 3 ani prin Europa".
    Numai cei care au plecat si lucrat stiu ce a insemnat acest lucru. Dar poate stiti D-voastra mai bine! Nu stiu.
    Indiferent de parerea mea sau a D-voastra, ramane ca Justitia sa se pronunte!

    Va propun totusi un exercitiu de logica si contabilitate:

    Ultimul program POSDRU din cadrul caruia o parte din doctoranzi au fost dati in judecata a avut un buget de aproximativ 19.000.000 lei (datele sunt publice pe siteul UGAL).
    Daca un numar de 60 de doctoranzi au primit o bursa de aproximativ 2000 de lei (un salariu de medic primar sef de sectie sau profesor cu doctoratul), timp de 36 de luni, aceasta insemna ca s-au cheltuit 4.320.000 de lei.
    Adica sub 25% din bugetul alocat! Vorbim de bani europeni!

    Acum vine intrebarea de logica:

    Sa presupunem ca niciun doctorand nu ar fi finalizat teza si ca toti cei 60 de doctoranzi ar fi trebuit sa returneze banii primiti.
    Sunteti de acord ca toti banii primiti de la EU ar fi trebuit returnati pentru nereusita programului? Si nu doar cei platiti efectiv catre doctoranzi?
    Adica inclusiv salariile managerilor de proiect, care in acest caz nu si-ar fi facut deloc treaba.

    Acum, 35 de doctoranzi din 165 nu au finalizat si sunt somati sa returneze banii primiti. Desi au munci pe branci precum nepotul D-voastra! Sa presupunem!
    Asta inseamna putin peste 20% (grad de nereusita).
    Credeti ca este normal ca si cel putin personalul de management al proiectului sa cotizeze cu 20% din banii primiti pentru gestionarea acestui proiect?

    Concluzie:
    Numai la noi, si in general la intitutiile bugetare, problemele de management se rezolva dand afara femeia de serviciu!

    O seara buna!
    PP
    2
    1
    Raportează
  • postat de pentru PP
    Sâmbătă, 26 Septembrie 2015 09:05
    5.13.170.***
    Stimata doamna / domnisoara (dupa felul cum scrii sigur nu esti barbat) aveti dreptate: Asta e Romania! Din intamplare cunosc si eu situatia doctoranzilor cu bursa din fonduri europene. Am avut un nepot doctorand in familie. A muncit pe branci si a terminat cu succes!
    Doar in Romania poti intalni o astfel de situatie: omul semneaza un contract, ia 3 ani un salariu de medic primar sef de sectie sau profesor cu doctoratul si, dupa ce se plimba pe fonduri bugetare 3 ani prin Europa (asa se spune in articol) este apucat de ironie cand i se cer banii inapoi daca nu termina teza!
    Cel care a incercat marea cu degetul si a cheltuit 80.000 de lei (asa se spune in articol cel putin) - adica o casa! si a fost doctorand doar de distractie si acum e cuprins de ironie, ori e prost dar a avut un mare tupeu sa se bage la asa ceva ori e copil de miliardar!
    In astfel de situatii, pentru tratarea tupeului mioritic, chiar este indicat ca justitita sa se pronunte!

    Alti copii, poate mult mai dotati si mai bine pregatiti, nu au avut aceasta sansa!! Iar cei care avut noroc si au muncit pe branci si au terminat cu doctoratul cu bine, cred ca la sfarsit un spus un simplu MULTUMESC!!
    1
    5
    Raportează
  • postat de PP
    Miercuri, 23 Septembrie 2015 15:27
    5.13.200.***
    Revin cu un aspect (pe langa multe altele) care nu poate fi neglijat...deloc.
    O ironie a vietii!

    D-l Georgescu isi da in judecata propriul doctorand!

    Cel a carui munca a fost mentionata de multe ori in cadrul articolelor Vietii Libere, si pe munca caruia, D-nii Georgescu si Murariu au devenit "Cetateni de Oroare" ai urbei (vezi Hotararea 231/21 decembrie 2012).

    Adica munca omului a fost buna atunci si acum se doreste stearsa cu buretele!

    Cum era? Traim in Romania... si asta ne da dreptul la orice!
    4
    10
    Raportează
  • postat de PP
    Marți, 22 Septembrie 2015 23:53
    5.13.200.***
    Din pacate articolul seamana, daca nu chiar si este un comunicat de presa al Universitatii. Atat!
    Nicio documentare a ziaristului..nimic. Acelasi tip de articol a aparut cu o zi inainte la DIGI24 Galati!
    Suficient pentru ziaristul de astazi sa preia un comuncat al unei institutii si sa zica ca si-a facut treaba!

    D-na Artene nu va cunosc, dar:

    - Numarul doctoranzilor dati in judeata este cel putin 19..nu 12. Puteti in 10 min. de documentare sa cautati pe siteul tribunalului Galati si chiar sa-i identificati pe cei care si-au pierdut 3 ani din viata..doar ca sa pagubeasca Universitatea! (a se citi ironia..)
    - Pacat ca nu exista un singur doctorand care va aiba un punct de vedere in articol. O sa fiti surprinsa de povestile pe care le veti afla!
    - Colegul D-voatra, Marius Tuca a facut parte din echipa tinta de doctoranzi...poate va ajuta la documentare. Parte dintre colegii lui, din programul SIMBAD sunt dati in judecata!..

    Succes!
    0
    11
    Raportează
  • postat de simi
    Marți, 22 Septembrie 2015 17:01
    89.137.230.***
    Pai oamenii au vazut ca fac degaba scoala ca de angajat nimic. nu mai sunt locuri de munca in Galati. E ocupat tot!
    5
    4
    Raportează
  • postat de Robert Popescu
    Marți, 22 Septembrie 2015 12:41
    91.208.234.***
    Pe la Dunarea de Jos nu opereaza prescriptia?
    9
    7
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.