Lansare de carte şi conferinţă pedagogică. De 25 de ani, fără o STRATEGIE în EDUCAȚIE

Lansare de carte şi conferinţă pedagogică. De 25 de ani, fără o STRATEGIE în EDUCAȚIE
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Casa Corpului Didactic a găzduit, în organizarea Asociaţiei Profesionale "Şcoala Gălăţeană", un dublu eveniment pedagogic, lansarea volumului I din "Dicţionarul Enciclopedic de Pedagogie", literele A-C, şi Conferinţa cu tema „Reforma educaţiei - între proiectare şi realizare”, susţinut de reputatul pedagog Sorin Cristea, prof. univ. dr. la Universitatea Bucureşti. În prezenţa unei numeroase asistenţe, Sorin Cristea şi-a prezentat primul din cele cinci volume ale unei lucrări monumentale, apărut la Editura Didactica Publishing House, Bucureşti, care reprezintă pentru autor „rezultatul unei munci de decenii”. Acest volum cuprinde, în cele peste 830 de pagini, termeni/noţiuni/sintagme privind concepte pedagogice utilizate în activitatea didactică, în perfecţionarea profesională a cadrelor didactice.

Sorin Cristea, autorul mai multor lucrări de pedagogie generală, management educaţional, curriculum pedagogic etc., fost secretar de stat în Ministerul Educaţiei, cel care a fundamentat prima lege a învăţământului din perioada postdecembristă, Legea nr. 84/1995, a captat atenţia auditoriului prin Conferinţa referitoare la Reforma în educaţie. Deşi de 25 de ani se tot scrie şi se vorbeşte despre reforma în educaţie, Sorin Cristea apreciază astăzi că, din păcate, „nu a existat şi nu există o concepţie despre reforma învăţământului. O adevărată reformă trebuie să propună noi finalităţi (construite la nivel de filozofie și politică a educaţiei), o nouă structură a sistemului, un nou conţinut, plecând de la un nou plan de învăţământ. Noi începem mereu cu manualele (alternative ieri, digitale azi) şi cu tot felul de proiecte punctuale, operaţionale, cu efecte minore, dacă nu chiar nule, la scara sistemului”.

În acelaşi context, autorul a acreditat ideea, confirmată de practică, că în cei peste 25 de ani postdecembrişti nu a existat, din păcate, „o strategie naţională pe termen lung a reformării învăţământului românesc”, s-a permanentizat o adevărată confuzie între lege şi reformă, s-a manifestat din plin subfinanţarea educaţiei, statutul cadrului didactic a scăzut, interesul elevilor şi al părinţilor faţă de şcoală a fost şi este în descreştere etc.

Citit 1395 ori Ultima modificare Marți, 31 Mai 2016 18:44

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.