Patrimoniul local, un concurs, o poveste, un proiect

Patrimoniul local, un concurs, o poveste, un proiect
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Elevii Colegiului Naţional "Calistrat Hogaş” au pornit într-o călătorie a redescoperirii patrimoniului local, în cadrul Concursului Naţional Euroscola, aflat la ediţia a X-a.

Cuprinşi de spiritul conştientizării şi promovării istoriei locale, membrii proiectului „Muzeu tecucean - Unicitate. Tradiţie. Continuitate” au demarat cu succes prima activitate, sub denumirea „Istorie, Etnografie şi Folclor”. Activitatea s-a desfăşurat într-un spaţiu al culturii, la Biblioteca Municipală "Ştefan Petică” din Tecuci şi a avut ca principal obiectiv acomodarea cu conceptul de folclor local, studierea unor obiective de patrimoniu şi-a istoriei acestora, dar şi cunoaşterea unor meşteşuguri specifice zonei tecucene, din cele mai vechi timpuri.

Programul a debutat cu  prezentarea unor obiecte tradiţionale: ţesături, prosoape, elemente de vestimentaţie şi ulcele, despre care elevii au adus detalii ce ne-au introdus, pentru câteva minute, în alte timpuri.

În această atmosferă, a fost iniţiată o dezbatere pe tema „Învăţăm să conservăm istoria, contribuim la dezvoltarea patrimoniului local”, elevii fiind antrenaţi într-o discuţie despre importanţa promovării istoriei locale pentru a evidenţia unicitatea zonei, precum şi a obiectivelor de patrimoniu, cu care regiunea noastră se identifică. Provocaţi de ideile lansate, elevii s-au întrecut în a-şi exprima părerea despre cele mai eficiente metode de a ajuta comunitatea să redescopere folclorul şi tradiţiile locale şi să promoveze obiectivele istorice de mare valoare pe care le avem. De asemenea, aceştia s-au dovedit buni cunoscători ai istoriei locale, vorbind cu dezinvoltură despre familiile filantropice care au existat în zona Tecuciului şi au  adus oraşul la forma actuală prin donaţiile lor, familiile Cincu, Conachi şi Anastasiu.

Citit 1294 ori Ultima modificare Marți, 13 Iunie 2017 19:19

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.