Evaluaţi acest articol
(11 voturi)
1 comentariu

Două eleve din Galaţi au câştigat, la sfârşitul săptămânii trecute, premii la faza internaţională a Olimpiadei de Lectură, aflată la a treia ediţie, care s-a desfăşurat la Bucureşti. La competiţie s-au înscris anul acesta participanţi din Cipru, Republica Moldova şi Ucraina, de anul viitor anunţându-şi prezenţa şi alte state.

Ana Teodora Grigore, de la Şcoala Gimnazială "Miron Costin", clasa profesoarei Dana Filipache, a obţinut Premiul al III-lea, iar Alexandra Rogojină, de la Colegiul Naţional "V. Alecsandri", clasa profesoarei Diana Cătălina Popa, a primit Premiul Special.

Profesoara de la CNVA, care le-a însoţit pe cele două  eleve la Bucureşti, ne-a lămurit care sunt probele şi de ce s-a simţit nevoia înfiinţării unui asemenea concurs.

"După ce s-a desfiinţat Olimpiada Internaţională de Limba română, s-a încercat o reeditare a competiţiei, astfel  încât să  se poată înscrie şi alte state să participe, nu numai cele care aveau vorbitori de limba română. La Olimpiada de lectură pot participa elevi de oriunde, iar proba o  susţin fie într-o limbă de circulaţie internaţională (engleză, franceză), fie pot depune solicitare şi pentru spaniolă, italiană, etc.", ne-a informat profesoara Diana Cătălina Popa.

Aceasta susţine că la concurs au participat doar deţinătorii premiilor I, II şi III, de la fazele naţionale ale Olimpiadelor de Lectură şi de Limba şi literatura română.

"Competiţia a fost foarte strânsă, fiind vorba de cei mai buni dintre cei mai buni. Nici nu vreau să-mi imaginez cât de greu le-a fost celor din comisie să stabilească o ierarhizare", spune profesoara de la CNVA.

Candidaţii au de susţinut trei probe. La prima li se dă un text amplu din literatura universală, pe marginea căruia au de rezolvat nişte exerciţii, pentru a le fi testate atenţia şi viteza de a face conexiuni. Apoi li se cere să interpreteze critic textul, după care au de generat ei un text. De exemplu, să compună o scrisoare din perspectiva personajului principal. La  proba a doua, au un text non-literar, o recenzie de carte, o discuţie pe un blog, un articol de ziar, pe marginea căruia au de rezolvat nişte itemi, dar şi să scrie ceva, pornind de la informaţiile de acolo. Al treilea subiect conţine un text multimodal, adică o imagine însoţită de un mesaj, de exemplu un afiş pentru o acţiune de voluntariat sau harta metroului din Capitală. Li se cere să descopere cum ajută cromatica la transmiterea mesajului sau cum ar trebui făcut un mesaj care să fie cât mai scurt, dar cu cât mai  mare impact.

"Nu este un concurs deloc uşor, scoate candidaţii din zona de confort, pentru că îi determină să aplice abilităţile dobândite prin lectură în viaţa reală", a mai precizat Diana Cătălina Popa.

Citit 6694 ori Ultima modificare Miercuri, 13 Septembrie 2017 17:18

1 comentariu

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.