O minune de locomotivă

O minune de locomotivă
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* O locomotivă Siemens de ultimă generaţie, transportând cocs pentru Combinat, a intrat în triajul gălăţean *

Pe căile ferate gălăţene a intrat, vineri, o vedetă cum nu s-a mai văzut până acum: o locomotivă Siemens din ultima generaţie, din clasa EuroSprinter.  Locomotiva, în valoare de 4,5 milioane euro, a fost achiziţionată împreună cu „o soră geamănă” de firma Cargo Trans Vagon, parte a Grupului TTS, din care face parte şi NAVROM Galaţi.

Printre primele misiuni pe care locomotiva le-a avut a fost şi aceea de a transporta pentru combinatul ArcelorMittal 32 de vagoane încărcate cu 2.000 tone de cocs.

„O asemenea maşinărie e visul oricărui mecanic de locomotivă. E complet automatizată, făcută să circule oriunde în Europa. Diferenţa faţă de locomotivele obişnuite e ca şi cum te-ai urca dintr-o rablă într-o maşină de lux”, ne-a mărturisit Ştefan Anuşca, cel ce acum struneşte puterea de 6.400 kW a locomotivei.

Trei sisteme de alimentare cu energie, consum mai mic, inclusiv datorită posibilităţii de recuperare a energiei în timpul frânării, computer de bord, camere de luat vederi, GPS, pilot automat sunt câteva dintre elementele care fac din EuroSprinter o bijuterie a tehnicii.

„Singura problemă este că locomotiva e nemţească, iar liniile sunt româneşti. Locomotiva dispune inclusiv de unele sisteme care ar face treaba şi mai şi, dar sunt unele limitări pentru că sistemul feroviar de la noi din ţară mai are până să ajungă la acelaşi nivel de performanţă”, ne-a spus mecanicul.

Oricum, se pare că operatorul va folosi locomotiva nu numai pentru transporturile din România, ci şi pentru transport de marfă în Austria şi Germania. Nu ne rămâne decât să sperăm că, tonul odată dat, glasul roţilor de tren va suna nemţeşte şi pe la noi.

Citit 1451 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.