Locurile de parcare, la mare preţ în Micro 13 - un cartier sufocat de maşini şi garaje (FOTO)

Locurile de parcare, la mare preţ în Micro 13 - un cartier sufocat de maşini şi garaje (FOTO)

Chiar şi înainte de prânz, în zi lucrătoare, cu greu mai poţi găsi un loc în care să-ţi laşi maşină Iulia Kelt
Evaluaţi acest articol
(11 voturi)
4 comentarii

La fel ca multe alte cartiere ale Galaţiului, Micro 13 nu pare să fi ţinut pasul cu stilul de viaţă adoptat de gălăţeni după Revoluţie. Acest lucru este cât se poate de evident în faptul că micile parcări dintre blocurile şi aşa înghesuite au devenit total neîncăpătoare pentru maşinile care s-au înmulţit cu sutele, de la un an la altul.

Chiar şi înainte de prânz, în zi lucrătoare, atunci când se presupune că numărul maşinilor din cartier ar trebui să fie mai mic, în Micro 13 cu greu mai poţi găsi un loc în care să-ţi laşi autoturismul. Indiferent că este vorba de parcările dintre blocuri, de spaţiile verzi sau de trotuare, fiecare metru pătrat care ar putea deveni o parcare improvizată nu rămâne neocupat prea mult timp.

În urmă cu patru-cinci decenii, atunci când cartierul abia prindea contur şi începea să fie populat, locurile de parcare erau poate cea mai mică dintre probleme. Nimeni nu s-ar fi gândit atunci că micile „stadioane” improvizate de copii între blocuri vor deveni într-un viitor nu tocmai îndepărtat neîncăpătoare pentru avalanşa de maşini care sufocă acum la propriu cartierul.

„Acum vreo 40 de ani, când ne-am mutat în blocurile astea, vedeai o maşină aici şi alta la scara următoare, poate. Puteai să înveţi să conduci în faţa blocului, dacă voiai, atât spaţiu era. Acum, când ieşi din scară, nu mai ai loc nici pe trotuar să treci. Că maşinile s-au înmulţit, mi se pare ceva normal. Dacă îşi permite, românul îşi cumpără un autoturism. Dar autorităţile ar trebui să amenajeze măcar câteva parcări. Suntem uitaţi, mai ales aici, la capătul oraşului. Dacă şi noi am uita să ne plătim impozitele”, spune Gheorghe S., un locuitor din cartier.

Garajele complică problema

Culmea, spaţiu pentru mai multe parcări ar fi în Micro 13. Pentru aceasta, ar fi însă mai întâi nevoie ca zecile de garaje care împânzesc cartierul să fie demolate. Pentru locuitorii din Micro 13 şi pentru aspectul general al zonei, strategia ar fi una salutară, fără îndoială, aşa cum s-a văzut în Mazepa I, spre exemplu. O simplă trecere prin faţa acestor garaje este de ajuns pentru a observa că multe dintre ele nu mai adăpostesc de mult maşini, ci că sunt folosite ca simple locuri de depozitare pentru lucrurile de care oamenii nu mai au nevoie prin casă sau chiar ca spaţii pentru mici afaceri.

Concluzie

Înmulţirea constantă a maşinilor înmatriculate la Galaţi nu a fost urmată şi de soluţii concrete din partea autorităţilor locale pentru amenajarea a suficiente locuri de parcare. Din lipsă de soluţii sau din lipsă de bun simţ, unii şoferi ocupă cu maşinile trotuarele sau chiar străzile, ceea ce îi pune în dificultate pe pietoni şi îngreunează traficul auto.

Citit 1792 ori Ultima modificare Duminică, 14 Aprilie 2019 17:29

4 comentarii

  • postat de Aad Luni, 15 Aprilie 2019 14:39 70.25.40.*** Link la comentariu
    2
    10

    Demolate toate dughenele si maghernitele numite pompos "garaj". Ar trebui demolate si construite parcari supra etajate-subterane (in functie de configuratia subterana-conducte, instalatii electrice etc). Inchiriate lunar/anual sau pe termen foarte lung, iar pe strazi parcare, cum suntdeja pe Brailei, Domneasca etc. E simplu, insa solutia asta (pe care am auzit-o dela foarte multi galateni, in vizita fiind) abia de aici incolo implica tergiversari si suspiciuni: cui dam autorizatia de constructie/exploatare, cine reglementeaza preturile si toate suspiciunile care vin la pachet cu avizele si aprobarile. Si sigur multi dintre cei care au deja "garajul" asigurat vor face scandal. Pentru inceput, cred ca un sistem de penalizare pentru cei ce detin deja un "garaj" si isi lasa masina in strada s-ar impune. Dar are cineva atata "indrazneala" pentru a lua taurul de coarne?

    Raportează
  • postat de Cetățean din micro 13 Luni, 15 Aprilie 2019 10:12 5.13.179.*** Link la comentariu
    4
    16

    In spate la ANL toate garajele sunt mici întreprinderi ! Se aud numai zgomote de compresor , flex , ciocan, mașini turate etc. Majoritatea practica activități la negru și deranjează foarte mult locatarii ! Aduc foarte multe rable la dezmembrat și la reparat care ocupa zeci de locuri inutil !

    Raportează
  • postat de firca Luni, 15 Aprilie 2019 09:35 109.99.197.*** Link la comentariu
    3
    10

    Si in Mazepa intre G-uri exista o baterie de garaje in numar de 60 constructii de acest gen.

    Raportează
  • postat de cristi Luni, 15 Aprilie 2019 08:47 5.13.141.*** Link la comentariu
    3
    10

    Situatia parcarilor este aceeasi in tot Galatiul si mai grava in cartierele cu blocuri de 10 etaje.
    S-a ajuns la aceasta problema din mai multe motive:
    - Galatiul si cartierele sale au fost proiectate pe vremea cand masinile erau o raritate pe strazi
    - pretul masinilor a devenit derizoriu. Astfel foarte multi galateni si-au cumparat rable de 15-20 de ani care zac prin parcari sau sunt pornite o data pe luna pt ca galatenii nu-si permit costurile de mentenanta a masinii.
    - eliminarea taxei de inmatriculare a dus la o explozie a inmatricularilor de masini uzate cumparate de samsari din centrele de casare auto din Vestul Europei si vandute romanilor.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.