Transportul public se modifică iar

Transportul public se modifică iar
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Aleşii locali aşteaptă propunerile operatorilor privaţi pentru a îmbunătăţi actualul transport de persoane * „Vrem să limităm la minim numărul de plângeri şi de cetăţeni nemulţumiţi” * „Primăria încearcă de data asta să reprezinte interesul cetăţenilor” *

În maxim o lună, traseele microbuzelor vor fi ajustate – acolo unde este cazul – iar numărul de 170 de maxi-taxi, care circulă în prezent, va  fi suplimentat cu aproximativ 20 la sută.

Potrivit zicalei „dă, Doamne, mintea românului cea de pe urmă”, autorităţile au ajuns să admită exact ceea ce cereau operatorii de transport înainte de intrarea în vigoare a actualului regulament: că e nevoie de mai multe maxi-taxi şi că unele trasee nu au fost foarte „inspirate” şi au rămas zone întregi neacoperite.

Vestea ne-a fost dată de preşedintele Comisiei de Servicii din Consiliul Local, viceprimarul PNL Mircea Cristea, în urma analizei făcute marţi cu operatorii.

În aşteptarea autobuzelor

„Sistemul de transport, în mod evident nu face faţă. În mod normal, la ora aceasta ar fi trebuit să avem 30 de autobuze la Transurb pe care nu le avem”.

„Transurb iese cu toate maşinile pe stradă, şi practic treaba asta nu poate funcţiona la nesfârşit. Dacă vor intra autobuzele în reparaţii, va exista o capacitate de transport care va dispărea de pe piaţă”.

„Cele mai multe dintre plângerile primite se referă la porţiunea dintre Neacşu şi Spitalul Judeţean, dar şi de modificarea unor trasee spre Valea Oraşului, până la Şantierul Naval şi  din Piaţa Energiei spre restul oraşului, mai puţin traseul prin Siderurgiştilor”, a declarat viceprimarul.

Liberalul a subliniat că municipalitatea nu a renunţat la ideea de a dota Transurb cu 30 de autobuze SH, dar nu toţi consilierii locali sunt de acord cu finanţarea acestora.

Atipic, dar necesar

Admiţând că transportul cu microbuzul este atipic, Mircea Cristea a anunţat: „Am hotărât împreună cu operatorii să încercăm chiar şi o majorare a numărului de maxi-taxi cu 20 la sută, număr care, de fapt, ar atinge  220 de microbuze noi pe care le are la dispoziţie Galaţiul”.

Suplimentarea se va face, însă doar acolo unde nu este suficientă capacitatea actuală de transport, dar concomitent cu ajustarea unor trasee.

Pentru a putea promova un proiect de hotărâre, autorităţile aşteaptă propunerea comună a operatorilor: „Vrem să limităm la minim numărul de plângeri şi de cetăţeni nemulţumiţi”.

„Sperăm că în câteva săptămâni, vom primi propunerile, acceptabile pentru Primărie, care încearcă de data asta (N.R. Abia acum?) să reprezinte interesul cetăţenilor”, a spus Cristea.

Ce s-ar putea schimba?

Traseele de maxi-taxi până în Cartierul Dimitrie Cantemir ar putea fi scurtate până la Real, dar fără a-i priva cu totul de transport local pe locatarii acestei zone.

Nu se ştie dacă microbuzele vor avea acces pe Brăilei în Micro 19, sau dacă va fi păstrată ruta prin cartierul Francezi. Cert este că operatorilor le va fi greu să ajungă la un acord.

„Licitaţia pe trasee s-a făcut în anumite condiţii. Modificarea unor trasee ar face ca acestea să se suprapună peste rutele câştigate de alte firme la licitaţie, cărora nu le convine deloc acest lucru”.

„Dincolo de toate, este bine că autorităţile au ajuns exact la ceea ce am anticipat noi acum o lună. În prezent, transportul acoperă doar 75 la sută din ceea ce este necesar, deci există loc şi de mai bine”, ne-a declarat Sorin Amarinei, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT).

Citit 2814 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.