Accesul online al salariaților la Revisal, abia din 2025

Accesul online al salariaților la Revisal, abia din 2025
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Salariații și foștii angajați își vor putea accesa online datele din Registrul de Evidență a Salariaților (REGES sau aplicația Revisal), dar de-abia de la începutul anului 2025. Asta pentru că Inspecția Muncii are nevoie de cel puțin doi ani pentru a pune la punct infrastructura sistemului informatic, prin PNRR.
Guvernul a aprobat procedura de acces online a angajaților și a foștilor angajați la datele din Registrul General de Evidență a Salariaților, modalitatea de generare și descărcare a extrasului, precum și condițiile în care se poate dovedi vechimea în muncă sau specialitate. Dreptul de acces al acestora este limitat la vizualizarea, descărcarea și tipărirea datelor privind activitățile prestate la diferiți angajatori, precum și generarea și descărcarea unui extras din registru, cu care să poată dovedi perioadele lucrate, respectiv vechimea în muncă și specialitate, împreună cu alte documente existente în dosarul personal al fiecăruia.
Potrivit Ministerului Muncii, alte măsuri reglementate de hotărârea de guvern se referă la: stabilirea condițiilor în care pot fi accesate datele din registru, prin obținerea numelui de utilizator și parolei, fie personal, la sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă, fie prin e-mail, în situația în care aceștia dețin semnătură electronică calificată; completarea Registrului General de Evidență a Salariaților cu elemente noi referitoare la nivelul și specialitatea studiilor absolvite; reglementarea condițiilor în care prin extras se poate dovedi vechimea în muncă și/sau specialitate, respectiv, prin asumare de către angajator și certificare prin semnătură, pe baza documentelor justificative din dosarul de personal al salariatului, a documentelor contabile și altor documente aflate în arhiva societății.
Aceste reglementări vor intra în vigoare la 31 decembrie 2024, când va intra în exploatare și sistemul informatic aferent REGES, conform Planului Național de Redresare și Reziliență. Până la data la care sistemul informatic va fi funcțional, inspectoratele teritoriale de muncă au obligația să elibereze salariaților și foștilor salariați, la solicitarea lor scrisă, un extras care să reflecte activitatea prestată în baza unui contract individual de muncă.

Citit 340 ori Ultima modificare Vineri, 23 Septembrie 2022 08:16

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.