În cadrul unui proiect educațional dedicat reducerii și prevenirii abandonului școlar, Școala Gimnazială „Mihail Sadoveanu” a organizat recent o activitate specială, menită să susțină și să încurajeze elevii din medii defavorizate, elevii cu cerințe educaționale speciale (CES), refugiați sau cu părinți plecați la muncă în străinătate.
Evenimentul a fost realizat în parteneriat cu Școala Profesională Specială „Emil Gârleanu”, contribuind la consolidarea unui mediu educațional ”deschis, empatic și colaborativ", în care toți copiii se pot simți în siguranță și valorizați.
Reprezentanții Școlii „Mihail Sadoveanu” au subliniat direcțiile principale ale activității: „Ne-am concentrat pe educația emoțională, interculturală, incluzivă și civică, oferind copiilor un spațiu sigur pentru exprimare, conectare și învățare autentică. Mulțumim tuturor cadrelor didactice, voluntarilor și elevilor implicați pentru implicarea, empatia și entuziasmul de care au dat dovadă! Împreună construim o școală în care fiecare copil are o șansă reală la reușită!”, spun organizatorii.
Activitatea a avut un impact pozitiv atât asupra elevilor, cât și asupra cadrelor didactice, care au demonstrat, încă o dată, că prin implicare și colaborare se pot crea contexte educaționale în care diversitatea este înțeleasă, respectată și valorificată. Astfel de inițiative contribuie la reducerea inegalităților și la promovarea unei educații incluzive, în care fiecare copil, indiferent de situația sa socială, culturală sau familială, are acces la sprijinul de care are nevoie pentru a-și atinge potențialul.