Oricât de greu de crezut li s-ar părea unora, firma Bolt chiar a avut o reacție în a doua zi a protestelor de la Galați.
Reamintim că, joi și vineri, peste două sute de șoferi Uber și Bolt din Galați și-au închis aplicațiile și, în consecință, nu au mai preluat nicio cursă, în semn de protest față de comisioanele și tarifele practicate de cele două platforme de ridesharing. Efectele s-au văzut imediat, încă de joi dimineață, și au continuat pe toată durata zilei de vineri. Fiind foarte puține mașini disponibile, tarifele dinamice practicate de Uber și Bolt practic au explodat, crescând de trei-patru ori. Așa s-a ajuns ca o cursă care, în mod obișnuit, costă maximum 20 de lei să ajungă să fie tarifată chiar și cu 65 de lei.
Așa cum „Viața liberă” a mai scris, principalele revendicări ale șoferilor de Bolt și Uber sunt: creșterea tarifului pentru cursa minimă la 15 lei (în prezent este de 11 lei brut), majorarea tarifului curselor la 3 lei/km, reducerea la maximum 20% a comisionului pe care aplicațiile îl practică și care este în prezent de 25%, tarif mărit pe timp de noapte cu 20%, tarif de staționare de 1 leu/minut, taxa de anulare echivalentă cu valoarea unei curse minime, precum și deschiderea unui birou fizic în oraș.
Vineri, 20 iunie, pe chatul Bolt a apărut următorul mesaj: „Bună ziua, sunt Ana din echipa de asistență Bolt. Vă informăm că au fost actualizate tarifele. În Galați, tarifele au crescut cu 5%, iar acum există și un tarif pentru noapte. Vă doresc o zi bună”.
Conform celor cu care „Viața liberă” a vorbit, soluția este considerată nesatisfăcătoare de către greviști, care iau in calcul repetarea actualei acțiuni și în săptămâna următoare.
Până la ora publicării acestui articol, cei de la Uber nu au avut nicio reacție.