Majorarea excesivă a tarifelor Bolt ar face cursele prohibitive pentru clienți

Majorarea excesivă a tarifelor Bolt ar face cursele prohibitive pentru clienți
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Joi și vineri, sute de șoferi gălățeni de la Uber și Bolt au protestat, închizându-și aplicațiile, față de tarifele practicate de cele două platforme de ridesharing, considerându-le ori prea mici (tariful pe kilometru al curselor), ori prea mari (comisioanele reținute de companii). Un protest similar a avut loc la Botoșani, motiv pentru Bolt să-și detalieze poziția față de revendicările partenerilor, printr-un comunicat de presă.

Menționând că atât în Galați, cât și în Botoșani, câștigurile pe oră au crescut în medie cu  aproximativ 30% în ultimele trei luni, comparativ cu primele trei luni ale anului, Bolt spune, printre altele, că nu este de acord cu o creștere excesivă a tarifelor și că nu va deschide un birou local pentru contactul cu șoferii parteneri.

„Conducătorii auto sunt foarte importanți pentru noi și vrem să ne asigurăm că suntem constant atenți la câștigurile lor și la menținerea unei piețe sustenabile. Când vine vorba de tarifele pe care le setăm, încercăm să atingem un echilibru care să-i satisfacă atât pe ei, cât și pe clienți. Dacă prețurile ar crește prea mult, cursele ar deveni prohibitive pentru pasageri, ceea ce ar duce la o scădere a veniturilor per ansamblu. Cu alte cuvinte, o creștere a venitului pe cursă ar însemna o scădere a veniturilor totale lunare”, afirmă Bolt în comunicat.

O  altă problemă semnalată de șoferii colaboratori a fost situația comenzilor alocate la distanțe mari față de poziția conducătorului auto și impactul acesteia asupra costurilor. „În acest sens, Bolt a anunțat conducătorii auto parteneri că lucrează la tranziția de la raza aeriană la implementarea razei terestre. Totuși, procesul de implementare este unul mai îndelungat. În prezent, când un conducător auto primește o comandă, este posibil ca distanța până la client să fie mai mare decât în aplicație. Acest lucru se întâmplă pentru că distanța este calculată luând în considerare raza aeriană, unde numărul de kilometri diferă față de cei în plan terestru, unde conducătorii auto au de urmat trasee. Totuși, ca soluție temporară, Bolt le permite acestora să își seteze în aplicație raza de preluare dorită”, potrivit companiei.

În ceea ce privește temerile legate de eventuale penalizări pentru refuzul comenzilor în afara razei setate de conducătorii auto, „Bolt i-a asigurat că nu există astfel de penalizări, indiferent de metoda de plată. Orice cursă care provine din afara zonei de căutare setată este opțională”.

Nu în ultimul rând, comunicatul remis de Bolt dă și răspunsul la cererea de a se crea un contact local pentru conducătorii auto parteneri. „Le-am transmis acestora că, în calitate de companie de tehnologie care pune la dispoziție o platformă digitală unde operațiunile se petrec online, asistența este și ea în regim online. Motivul este că Bolt activează pe piață cu un serviciu digital. În privința suportului, Bolt își roagă toți utilizatorii, fie ei conducători auto parteneri sau clienți, să ofere feedback cu privire la serviciul de asistență”, se mai afirmă în comunicat.

Citit 1254 ori Ultima modificare Duminică, 22 Iunie 2025 17:43

2 comentarii

  • postat de Faliment fericit
    Duminică, 22 Iunie 2025 19:18
    86.120.239.***
    Noi o să încercăm să trăim și fără voi !Cei curioși pot cauta pe net "evaziune fiscală ridesharing", să vedeți milioanele blătuite de acești binefăcători ai societății și mediului înconjurător
    0
    0
  • postat de Nelu
    Duminică, 22 Iunie 2025 18:54
    82.77.140.***
    Ii intereseaza de șoferi de la putin spre deloc, castigurile lor sa curgă.
    1
    5

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro