Majorarea excesivă a tarifelor Bolt ar face cursele prohibitive pentru clienți

Majorarea excesivă a tarifelor Bolt ar face cursele prohibitive pentru clienți
Evaluaţi acest articol
(16 voturi)

Joi și vineri, sute de șoferi gălățeni de la Uber și Bolt au protestat, închizându-și aplicațiile, față de tarifele practicate de cele două platforme de ridesharing, considerându-le ori prea mici (tariful pe kilometru al curselor), ori prea mari (comisioanele reținute de companii). Un protest similar a avut loc la Botoșani, motiv pentru Bolt să-și detalieze poziția față de revendicările partenerilor, printr-un comunicat de presă.

Menționând că atât în Galați, cât și în Botoșani, câștigurile pe oră au crescut în medie cu  aproximativ 30% în ultimele trei luni, comparativ cu primele trei luni ale anului, Bolt spune, printre altele, că nu este de acord cu o creștere excesivă a tarifelor și că nu va deschide un birou local pentru contactul cu șoferii parteneri.

„Conducătorii auto sunt foarte importanți pentru noi și vrem să ne asigurăm că suntem constant atenți la câștigurile lor și la menținerea unei piețe sustenabile. Când vine vorba de tarifele pe care le setăm, încercăm să atingem un echilibru care să-i satisfacă atât pe ei, cât și pe clienți. Dacă prețurile ar crește prea mult, cursele ar deveni prohibitive pentru pasageri, ceea ce ar duce la o scădere a veniturilor per ansamblu. Cu alte cuvinte, o creștere a venitului pe cursă ar însemna o scădere a veniturilor totale lunare”, afirmă Bolt în comunicat.

O  altă problemă semnalată de șoferii colaboratori a fost situația comenzilor alocate la distanțe mari față de poziția conducătorului auto și impactul acesteia asupra costurilor. „În acest sens, Bolt a anunțat conducătorii auto parteneri că lucrează la tranziția de la raza aeriană la implementarea razei terestre. Totuși, procesul de implementare este unul mai îndelungat. În prezent, când un conducător auto primește o comandă, este posibil ca distanța până la client să fie mai mare decât în aplicație. Acest lucru se întâmplă pentru că distanța este calculată luând în considerare raza aeriană, unde numărul de kilometri diferă față de cei în plan terestru, unde conducătorii auto au de urmat trasee. Totuși, ca soluție temporară, Bolt le permite acestora să își seteze în aplicație raza de preluare dorită”, potrivit companiei.

În ceea ce privește temerile legate de eventuale penalizări pentru refuzul comenzilor în afara razei setate de conducătorii auto, „Bolt i-a asigurat că nu există astfel de penalizări, indiferent de metoda de plată. Orice cursă care provine din afara zonei de căutare setată este opțională”.

Nu în ultimul rând, comunicatul remis de Bolt dă și răspunsul la cererea de a se crea un contact local pentru conducătorii auto parteneri. „Le-am transmis acestora că, în calitate de companie de tehnologie care pune la dispoziție o platformă digitală unde operațiunile se petrec online, asistența este și ea în regim online. Motivul este că Bolt activează pe piață cu un serviciu digital. În privința suportului, Bolt își roagă toți utilizatorii, fie ei conducători auto parteneri sau clienți, să ofere feedback cu privire la serviciul de asistență”, se mai afirmă în comunicat.

Citit 14862 ori Ultima modificare Luni, 23 Iunie 2025 22:48

9 comentarii

  • postat de Amanda
    Luni, 23 Iunie 2025 15:42
    86.121.247.***
    Corect. La facultate, din primele ore de economie se învață că prețurile mici înseamnă profit mare la final, fapt dovedit de-a lungul istoriei. Dar la noi lăcomia e mare.
    1
    4
  • postat de lupamea
    Luni, 23 Iunie 2025 11:19
    5.13.175.***
    Nu le convine? Sa cumpere masini electrice, sa se asocieze si sa-si faca propria companie. Ca idee: "câștigurile pe oră au crescut în medie cu aproximativ 30%" Despre ce vorbim?
    2
    3
  • postat de Mergeti ma cu transportul in comun,spartilor!Nu aveti un covrig in burta dar aveti aere. Sa migreze toti taxistii sa dati de ei....
    Luni, 23 Iunie 2025 11:15
    109.166.132.***
    ce conteaza ANAF-ul? România e pe evaziune. Și cursele tot mai grase. Taxoul si alternativul nu sunt servicii sociale. Clientii sunt din cei mai rapciugosi cu arfe de sefi. Mergeti ma pe jos.
    4
    3
  • postat de Moarte tuturor taximetristilor
    Luni, 23 Iunie 2025 10:26
    213.233.85.***
    Daca multi soferi de taximetristi au placat de pe taxi la bolt-uber sa ii vedeti pe cefe late ce gunoaie de oamemi sunt ,peste tot
    5
    3
  • postat de Camelia
    Luni, 23 Iunie 2025 06:52
    213.233.108.***
    Nimic NU ESTE ETERN. Totul are un sfârșit mai devreme sau mai târziu.
    4
    5
  • postat de Popi
    Duminică, 22 Iunie 2025 23:24
    109.166.137.***
    Și sobolanii fac coada sa se înscrie la alternativi. Sa lucreze pentru străini. Și îi scuipa in fata pe taximetriștii români, care, cu toate păcatele lor, macar plătesc taxe în Romania.
    22
    12
  • postat de Razzy
    Duminică, 22 Iunie 2025 23:00
    86.124.201.***
    Cui nu-i convine, sa-si caute altceva de munca fiindca e saturat orasul de masini Bolt / Uber. Decat sa aduca nepalezi, mai degraba angajeaza un roman. Dar ai nostri sunt fuduli, vor doar la volan...
    3
    26
  • postat de Faliment fericit
    Duminică, 22 Iunie 2025 19:18
    86.120.239.***
    Noi o să încercăm să trăim și fără voi !Cei curioși pot cauta pe net "evaziune fiscală ridesharing", să vedeți milioanele blătuite de acești binefăcători ai societății și mediului înconjurător
    8
    31
  • postat de Nelu
    Duminică, 22 Iunie 2025 18:54
    82.77.140.***
    Ii intereseaza de șoferi de la putin spre deloc, castigurile lor sa curgă.
    4
    34

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro