Noi detalii în cazul bărbatului ucis de şeful de la Imigrări
Foto: Fotomontaj: Tudor Neacşu

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Comisarul şef Andrei Ion, care este şi vicepreşedinte la Asociaţia Vânătorilor şi Pescarilor, spune că trăgea cu arma pentru a speria pelicanii de pe baltă * Victima, un tecucean de 43 de ani, a fost lovită în inimă de unul dintre gloanţe * Neglijenţă sau tentativă de muşamalizare? * Asistenta care a constatat decesul a trecut în acte infarct, însă adevărul a ieşit la iveală când rudele mortului au descoperit rana de glonţ *

Tragedia petrecută la primele ore ale zilei de 28 iunie este plină de semne de întrebare, cel puţin pentru familia victimei, Cristian Lovin, de 43 de ani, din Tecuci. Bărbatul, de meserie taximetrist, plecase împreună cu un prieten să pescuiască la Maţa-Rădeanu, o baltă pe care o frecventa des, fiind un împătimit al acestui sport. Voia ca joi seara să revină la Tecuci, la fiica sa, Andreea, pe care o creştea singur după ce divorţase de soţie.

Cristian Lovin şi prietenul său, Gelu Obreja, au poposit pe malul bălţii miercuri seara, iar joi dimineaţa, în jurul orei 5.00, şi-au lansat undiţele la apă. Avea să fie ultima partidă de pescuit a lui Cristian. Gelu Obreja  ne-a povestit în amănunt drama la care a fost martor.

"După câteva minute am văzut o barcă pe apă şi am auzit nişte împuşcături, trăgeau după pelicani. Eram la 3-4 metri de Cristi, dar mai erau şi alţii, mai departe de noi. Pe la ora 6.00, am auzit că mi-a zis: "M-au împuşcat". Apoi a căzut jos. M-am dus, l-am luat în braţe, l-am ţinut, l-am zdruncinat, l-am stropit cu apă rece. Am văzut că nu reacţionează, m-am dus la şeful fermei care trecuse pe lângă noi puţin mai înainte. L-am rugat pe dânsul să dea telefon la salvare, să vină de urgenţă, că prietenul meu e împuşcat. Au zis că nu are cum să fie împuşcat, că s-a tras la distanţă mare şi alicele nu au cum să ajungă la 200 de metri", povesteşte Gelu Obreja, prietenul lui Cristian Lovin.

Bărbatul susţine că până la sosirea ambulanţei a încercat toate manevrele de resuscitare pe care le ştia pentru a-şi ajuta prietenul. Zadarnic însă, pentru că asistenta de pe salvare, singurul cadru medical al echipajului de urgenţă, nu a mai putut face altceva decât să constate decesul.

"I-am explicat asistentei că s-au auzit împuşcături şi că Cristi mi-a zis că a fost împuşcat. Ea a fost de părere că prietenul meu s-a speriat de focul de armă şi a făcu infarct, mai ales că i-a ridicat cămaşa până la piept şi nu avea nicio urmă de nimic, nici sânge. A venit şi un poliţist din sat şi s-a uitat tot aşa să vadă dacă nu are vreo vânătaie şi asta a fost tot", completază Obreja. Actul constatator al decesului, în care s-a specificat că bărbatul a făcut stop cardio-respirator, a fost avizat de un medic fără ca acesta să vadă cadavrul. În baza documentului, Primăria Cavadineşti a eliberat certificatul de deces pe numele lui Cristian Lovin, trupul acestuia fiind transportat acasă, la Tecuci, chiar cu taxiul cu care îşi câştiga pâinea.

Omorul, descoperit acasă

Rudele, şi aşa şocate de vestea pe care au primit-o imediat după ce Cristian s-a stins pe malul bălţii, aveau să facă o descoperire incredibilă în momentul în care cadavrul a fost adus la Tecuci. În curtea casei părinteşti, familia taximetristului a descoperit că acesta nu murise de moarte bună.

"Când a venit acasă, am vrut să-l îmbăiem aici în curte. Am vrut să îi tăiem tricoul şi când am tras, a ţâşnit sângele. Era tricoul lipit, nu ştiu cum s-a întâmplat că nu a sângerat. Ne-am speriat şi am anunţat poliţia de aici de la Tecuci. Joi seară l-au luat, l-au dus din nou acolo pe baltă, şi pe urmă la morgă", ne-a spus Tincuţa Lovin, mama victimei.

Vânător cu grade, suspect de crimă

În urma verificărilor circumstanţelor în care a avut loc incidentul, s-a stabilit că glonţul care a ajuns să îl ucidă pe pescar a fost tras cu o armă de vânătoare de către comisarul şef Andrei Ion, şeful Serviciului Imigrări Galaţi şi totodată vicepreşedinte al AJVPS Galaţi. Potrivit anchetatorilor, ofiţerul, un împătimit vânător, s-ar fi aflat într-o barcă cu încă o persoană şi încercau să alunge păsările de pe alta unde urma să se organizeze un concurs de pescuit.

"Două persoane, aflate într-o barcă, încercau să sperie păsările de pe baltă folosind două puşti, una cu gloanţe şi alta cu alice. Unul dintre gloanţele trase a atins victima care se afla pe malul bălţii împreună cu un prieten. În urma efectuării necropsiei, s-a constatat că glonţul i-a atins bărbatului lobul stâng al plămânului, aorta şi s-a oprit în coloana vertebrală. Ancheta a început pentru omor calificat, dar în urma anchetei preliminare s-a constatat că este vorba despre accident de vânătoare", a declarat Liliana Istrate, purtătorul de cuvânt al Parchetului de pe lângă Tribunalul Galaţi.

"Sunt şocat. Am vrut să sperii pelicanii"

Aflat acum în centrul unei anchete în plină desfăşurare, Andrei Ion susţine că nu poate înţelege cum s-a întâmplat tragedia, în condiţiile în care luciul de apă este foarte întins. Cu toate acestea, o explicaţie ar fi, atâta vreme cât vânătorul confirmă că nu trăgea ca să omoare păsările, ci doar ca să le sperie.

"Nu trăgeam în păsări pentru că acest lucru este interzis. Foloseam o puşcă cu gloanţe pentru că produc un zgomot mai mare, iar scopul nostru era să speriem pelicanii. Aştept să aflu mai multe de la Parchet", ne-a declarat ieri cms-şef Andrei Ion.

Conform anchetatorilor, ofiţerul deţine permis de port-armă şi nu se afla pentru prima dată pe luciul de apă respectiv.

Citeşte şi - Moarte suspectă la Vădeni. Bărbat împuşcat de un ofiţer

Citit 5992 ori Ultima modificare Vineri, 29 Iunie 2012 19:39

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.