Calorgal încă nu funcţionează, dar scoate fum: Scandal cu noile contracte pentru căldură

Calorgal încă nu funcţionează, dar scoate fum: Scandal cu noile contracte pentru căldură

Foto: Bogdan Codrescu
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
26 comentarii

Populaţia şi reprezentanţilor asociaţiilor de proprietari ridică obiecţii majore cu privire la  prevederile respectivelor acte, încheiate pentru furnizarea de apă caldă şi căldură * Oamenii consideră noile contracte ca fiind în defavoarea consumatorilor


Convenţiile individuale de plată pe care noul distribuitor de apă caldă şi căldură, Calorgal, vrea să le semneze până în februarie, când preia activitatea falimentarei Apaterm, cu cei peste 70.000 de gălăţeni racordaţi la sistemul centralizat de încălzire au stârnit nemulţumirea consumatorilor. Mulţi dintre cei care au studiat modelul acestor convenţii, publicat pe www.viata-libera.ro, consideră că nu sunt respectate prevederile legale prin omisiunea unor elemente-cheie.
“În această convenţie nu este stipulată tocmai obligaţia Calorgal de a furniza agent termic! Ei se obligă să factureze, să încaseze, să înregistreze reclamaţii etc. Este un contract de furnizare a serviciilor în care NU este stipulat ce serviciu ni se furnizează, parametrii, orar, cum se calculează preţul, costurile de exploatare, ce ce întâmplă dacă nu ni se furnizează apă caldă şi căldură şi dacă din vina lor nu ajunge agentul termic în casele noastre”, a scris Alin pe site-ul “Vieţii libere”.
“De ce se face convenţia pe o perioadă nedeterminată? Convenţia trebuie să aibă o periodicitate de recontractare. Rezilierea trebuie să se facă şi la cererea consumatorului, ca principal beneficiar al serviciului. (…) Eu văd o convenţie introdusă prin dictat, ca pe timpul comunismului, profitându-se de monopolul Calorgal în oraş”, a notat un alt cititor.

“Aceste acte trebuie negociate”

Federaţia Judeţeană a Asociaţiilor de Proprietari (FJAP) le dă dreptate gălăţenilor. Organizaţia susţine că, într-adevăr, convenţiei individuale de plată dintre Calorgal şi consumator îi lipsesc clauze esenţiale şi este de părere că documentul trebuie negociat înainte de a fi semnat. “Convenţia are multe lipsuri: nu precizează parametrii de furnizare a apei calde şi a căldurii, nu reglementează situaţiile de furnizare defectuoasă, nu stipulează clauzele de sancţionare a acestor situaţii de către beneficiari. Oamenii au dreptate”, a declarat prim-vicepreşedintele FJAP, Magdalena Gafiţuc. “În plus, orice contract trebuie negociat. Nu e vina omului că aceste convenţii se fac pe ultima sută de metri. Autorităţile locale ştiau de mai bine de un an că Apaterm va intra în faliment şi că vor fi nevoite să înfiinţeze o nouă societate care să preia activitatea de distribuţie a apei calde şi a căldurii către populaţie, aşa că trebuia să întocmească din timp aceste convenţii. Ele trebuie discutate măcar acum. Nu putem repeta greşeala impunerii pe care am făcut-o cu Apaterm”, a spus Gafiţuc.

Calorgal: “Sunt perfect legale”

Directorul interimar de la Calorgal, Mircea Ispas, susţine, însă, că documentele sunt în regulă şi subliniază că este în interesul societăţii ca ele să fie întocmite corect, orice greşeală putând costa Calorgal autorizarea sa ca operator de termoficare. “Noi le-am făcut în aşa fel încât ele să fie perfect legale şi ANRSC (Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, n.r.) să ne dea licenţa de operare, pentru obţinerea căreia am depus deja actele”, a spus Ispas.
Referindu-se la obiecţiile consumatorilor, oficialul a explicat de ce în convenţiile individuale de plată nu se regăsesc anumite clauze. “Convenţiile individuale de plată, pe care trebuie să le încheiem cu toţi consumatorii şi care vor fi înnoite la orice modificare a legislaţiei, sunt anexă la contractele pe care le semnăm cu asociaţiile de proprietari. Mult mai voluminoase, acele contracte stipulează în detaliu toate drepturile şi obligaţiile furnizorului şi consumatorului, inclusiv parametrii de furnizare a serviciului, precum şi clauzele de reziliere, de care poate face uz şi consumatorul”, a afirmat directorul interimar de la Calorgal.

Protecţia Consumatorilor: "Au fost întocmite corect"

Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au studiat şi ei convenţiile Calorgal, iar concluzia lor este că ele au fost întocmite corect. “Toate detaliile privind parametrii de furnizare, drepturile şi obligaţiile furnizorului, drepturile şi obligaţiile consumatorului, clauzele de reziliere trebuie incluse în contractul dintre furnizor şi asociaţia de proprietari. În convenţia individuală dintre furnizor şi consumator nu se reiau aceste lucruri”, a explicat comisarul Eusebiu Diaconu, de la Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor.
“În plus, există autoritatea de reglementare (ANSRC) şi autoritatea locală, care răspund, supraveghează şi monitorizează aplicarea prevederilor legale de către operator”, a spus comisarul, adăugând că, dacă aceste convenţii sunt deja distribuite populaţiei, înseamnă că ele au avizul de legalitate. Totuşi, dacă anumite aspecte din convenţiile de plată sunt neclare pentru consumatori, ei pot sesiza Primăria şi ANRSC, a precizat Diaconu.
Potrivit conducerii Calorgal, clienţii pot semna convenţiile şi cu obiecţiuni, acestea urmând a fi negociate. “Este, însă, important ca ele să fie semnate”, a subliniat directorul interimar al societăţii, Mircea Ispas.
Calorgal trebuie să-şi înceapă activitatea la 1 februarie, de aici şi graba de a semna contractele cu cele aproape 700 de asociaţii de proprietari din Galaţi şi convenţiile individuale de plată cu cei peste 70.000 de consumatori.

Citit 4793 ori Ultima modificare Luni, 21 Ianuarie 2013 18:14

26 comentarii

  • postat de cornel Miercuri, 23 Ianuarie 2013 23:36 Link la comentariu
    0
    0

    Numele societatii este schimbat dar conducerea este aceiasi care ne-a "lucrat" si pana acum. Aceiasi "Marie" cu alta "palarie" . deci : Marie = Mircea Ispas, Palarie = apaterm devine calorgal

    Raportează
  • postat de bella Miercuri, 23 Ianuarie 2013 10:29 Link la comentariu
    0
    0

    OAMENI BUNI NUUUU SEMNATI!E CEA MAI MARE GOLANIE .EU IN LUNA DECEMBRIE AM MURIT DE FRIG IN CASA,AM SUNAT PCT-UL TERMIC DE CARE APARTIN SI MI-AU ZIS CA TOTUL E IN REGULA,CA APOI SA VORBEASCA PONTA LA TV SI SA INTREBE UN REPREZ AL GALATIULUI CE SE INTAMPLA CU CALDURA LA GALATI SI A RASPUNS CA SUNT PROBLEME LA ELECTROCENTRALE.ATUNCI CINE AVEA DREPTATE EU SAU PTC-UL TERMIC.ASEARA AU AFISAT INTRETINEREA PE DECEMBRIE,SPERAM SA FIE MAI PUTIN LA CAT FRIG AM INDURAT IN LUNA DECEMBRIE,DAR STUPOARE 280 RON LA UN AP CU O CAMERA.CU SAU FARA CALDURA ESTI BUN DE PLATA

    Raportează
  • postat de Costel Marți, 22 Ianuarie 2013 20:21 Link la comentariu
    0
    0

    Nu semnati oameni buni, acum e momentul sa facem si noi contracte ca in strainatate, nu contracte facute de hoti sa-ti incaseze bani indiferent daca e caldura sau nu pe scara!
    Ma asteptam de la asa un raspuns de la protectia consumatorului, ei fiind mana-n mana cu acesti hoti. Iar daca nu sunt, nu au cum sa lucreze in favoarea consumatorului pentru ca legea dupa care lucreaza nu e in favoarea noastra.
    NU SEMNTATI NIMIC!! Asteptati sa rafaca contractele!!

    Raportează
  • postat de JUSTITIARUL Marți, 22 Ianuarie 2013 18:56 Link la comentariu
    0
    0

    Vorba aia; PROSTI, DA' MULTI !!!

    Raportează
  • postat de Casian Marți, 22 Ianuarie 2013 15:21 Link la comentariu
    0
    0

    O marsavie!N-o sa semnez niciodata aceste conventii cu calorgal!!!!
    p.s. Cand o sa-l vedem pe Cubasa, criminalul Apatermului dupa gratii ?CAND?????Huuuuuuuuuuaaaaaa hotilor!!

    Raportează
  • postat de Siretlic de un ban si ala gaurit Marți, 22 Ianuarie 2013 15:10 Link la comentariu
    0
    1

    Tocmai de aceea, fiindca nu exista in spate un Contract semnat cu Primaria, vi se pune in fata o Conventie. Practic, printr-o conventie, nu se face decat un acord, o promisiune. De-abia cand vor obtine operarea prin incredintare directa, pe baza semnaturilor voastre, ale cetatenilor care va dati acordul, Calorgalul se va intoarce cu contractele adevarate.
    Nu vi se pare curios ca in aceste Conventii de facturare individuala (nu si de furnizare, ca nu scrie asta in titlul lor) sunt trecute si clauze de furnizare? Pe ce baza? I-a incredintat Primaria operarea sistemului de distributie a agentului termic Calorgalului? De cand? Aceste conventii sunt o mizerie, un siretlic juridic. Acum e momentul sa se dezmeticeasca in sfarsit cetateanul si sa puna si el piciorul in prag, sa-si ceara drepturile de consumator. Altminteri veti ramane vesnic captivi unora ca cei de pana acum, care va vor factura la sange, va vor executa silit, va vor lua casele si asa le veti ajunge nu doar clienti, ci si chiriasi.
    Teoretic, printr-un sistem de incalzire centralizat falimentar se poate ajunge la deposedarea imobiliara a cetateanului de rand. Corect sau nu?
    :)

    Raportează
  • postat de Siretlic de doi bani Marți, 22 Ianuarie 2013 14:58 Link la comentariu
    0
    0

    Am si eu o intrebare: CALORGALUL a semnat ceva cu Primaria sau tocmai de aceea are nevoie de semnaturile oamenilor, ca sa argumenteze preluarea? Ia ganditi-va la asta: ca sa nu fie nevoita sa scoata la licitatie operarea sistemului, cum ar fi normal, Primaria se va prevala de semnaturile majoritatii racordatilor ca de un vot majoritar pentru CALORGAL. V-ati gandit la siretlicul asta?
    Deci, semnand individual (fiindca semnatura reprezentantului asociatiei, administratorul, n-are baza legala, neavand in spate o adunare a proprietarilor care sa-i delege in mod explicit contractarea unui nou furnizor) va semnati aderarea la CALORGAL de fapt. Altminteri, conditiile de furnizare, plata si debransare individuala le putea semna si administratorul, nu mai era nevoie de proprietari individual. Dar administratorul nu poate decat negocia cu furnizorul existent, nu poate contracta altul nou. Iar daca s-ar fi facut referendum local, normal ca toata lumea propunea solutia licitatiei, solutia de bun-simt. Ca sa se evite asta, adica calea fezabila economic si civic, ni se baga pe gat contractele individuale ce vor fi folosite apoi ca baza a incredintarii directe a operarii sistemului.
    Asadar, cand vin la usa sa va ceara/impuna semnatura, cereti contractul dintre CALORGAL si Primarie. Acesta trebuia aprobat in Consiliul Local dupa ce mai intai fusese scos la licitatie, ca orice incredintare de patrimoniu public.
    Daca, n-au contract, n-au nicio baza sa va ceara semnatura. Refuzati-i si n-au ce sa va faca. Nu va sapati groapa cu propria mana pe pix!

    Raportează
  • postat de Mache Marți, 22 Ianuarie 2013 14:57 Link la comentariu
    0
    0

    La cateva reclamatii facute in anii trecuti la OPC privind modul de calcul al energiei termice facturate mi s-a raspuns ca NU AU POSIBILITATEA SA VERIFICE ACESTE CALCULE SI SA MA ADRESEZ LA ANRSC. Acum se dau drept specialisti si spun ca totul este in regula cua ceasta conventie!! Stimati concetateni, nu vedeti ca toti incearca sa-si ia cat o felie cat mai mare din placinta care se cheama termoficare ??!
    In mod normal, tot sistemul de termoficare ar fi trebuit sa ramana la o singura societate deoarece era platit de toti cetatenii acestei tari. Acum avem trei "actori", fiecare cu suprasructura respectiva- sedii, directori, angajati, masini, etc.
    1. Producatorul 2. Distribuitorul 3. Masuratorul (privat) -ISTA, TECHEM, ELSACO. Fiecare da vina pe celalalt si toti cotizeaza din greu la partide, autoritati locale, etc. si, dupa cum vedeti, nimeni nu este tras la raspundere. Acesta este motivul pentru care toti prmarii ridica in slavi avantajele sistemului centralizat dar nu sunt in stare sa explice de ce gigacaloria produsa cu centrala de apartament este MULT MAI IEFTINA decat cea produsa centralizat!!
    Solutia: toata lumea sa renunte la incalzirea centrala si lasati-i sa moara pe limba lor.

    Raportează
  • postat de ss Marți, 22 Ianuarie 2013 13:59 Link la comentariu
    0
    0

    Un articol despre beneficiile incalzirii centralizate nu mai bagati? Pretul apei calde, al caldurii?

    Raportează
  • postat de G Marți, 22 Ianuarie 2013 13:46 Link la comentariu
    0
    0

    Cine citeste articolul..si e de buna credinta, observa ca i se baga fortat pe gat un contract ce nu contine toate detaliile legate de serviciul prestat.

    Protectia Consumatorului Galati..este o institutie cu o conducere numita politica, deci favorabila administratiei locale. Cum sa zica ea..ca acest contract nu este corect?

    In plus eu am solicitat in doua randuri un punct de vedere Pretectiei Consumatorului Galati in legatura cu incalcarea unoir drepturi de catre o banca si mi s-a raspuns in doi peri, ambiguu, nesemnat..
    Aceasta intitutie nu are de ce sa exista analizand modul cum activeaza!

    Raportează
  • postat de Iancu Jianul Marți, 22 Ianuarie 2013 13:28 Link la comentariu
    0
    0

    VREAU NOTAREA CONSUMULUI GIGACALORIEI LUNARE LA FIECARE BLOC IN PARTE, IMPARTIT APOI LA CALCULUI ISTA (cu Mu in fata) SI APOI SEMNEZ ACESTE CONTRACTE DACA SUNT DE AMBELE PARTI ECHILIBRATE!
    Cand au montat repartitoarele, berbecii aia au fisurat mai multe calorifere din asociatie, si cand am prezentat problema sefului de asociatie am primit raspuns: pune si tu un cauciuc si un colier cum a facut eu!
    NU! Era obligatia lor sa vina cu autogen si sa taie sa sudeze teava cum trebuie.
    NU PUI ORDINE IN CASA MEA SA VII SA MA CONTROLEZI CAND EU NU AM ACCESS LA CONTORUL DE BLOC MACAR SA-I FI FACUT O FEREASTRA SA VAD INDEXUL LUNAR NU??? VREAU SA STIU CAT CONSUMAMA SI CAT PLATIM! IAR DIFERENTA O ADUNAM INTR-UN FOND SI CUMPARAM CE NE TREBUIE SA LE DAM O BATUTA LUI CUBASA, NICOLAE SI ALTII DIN CLOACA INFECTA!

    Raportează
  • postat de Rică Marți, 22 Ianuarie 2013 12:00 Link la comentariu
    0
    0

    Dulce e hoţia în România. Au sărit ca ulii la câteva comentarii, şi director şi OPC spunând că totul este legal uitând să precizeze că această legalitate este în avantajul lor. Ispas vrea să fie semnate repede să roadă şi el ciolanul măcar două luni,cât mai este frig, de aici graba şi indicaţiile preţioase de a semna şi după aceea să ne adresăm primăriei, ANRCS, ... sau să ne lăsăm păgubaşi. Cert este că dacă semnăm se aplică zicala românească "ai semnat ai......." deoarece în momentul apariţiei unor abuzuri (inclusiv acest forţaj este un abuz), vom fi plimbaţi ca şi până acum de la unul la altul. Răspunsul va fi unul ce genul ăsta : de la asociaţie- nu ştiu intrebaţi calorgal, calorgal-întrebaţi repartitorul, repartiturul-nu vă convine reclamaţi la primărie sau la opc, primăria şi opc -aţi semnat...... În ce mă priveşte nu semnez o asemenea aberaţie. Dacă cei din conducerea asociaţiei de proprietari semnează un contract pentru care nu au fost mandataţi de către adunarea generală vor comite un abuz şi vor suporta consecinţele cuvenite, inclusiv penale.Cei din conducerea asociatiei să nu uite că sunt angajaţii asociaţiei, nu stăpânii asociaţei. În consecinţă cei din conducerea asociaţiei (preşedinte şi administrator) nu trebuie să semneze înainte de a aduce la cunoştinţa celor pe care îi reprezintă (adică a celor care le asigură salariile) continutul contractului pentru care angajează asociaţia pe termen nelimitat, şi să primască mandat din partea acestora. Nu vă lăsaţi păcăliţi. Este un moment bun pentru a se pune ordine în relaţia CUMPĂRĂTOR-VÂNZĂTOR şi este timpul să plătim ceea ce cumpărăm, nu ceea ce vor vânzătorii şi intermediarii lor să ne oblige să cumpărăm.

    Raportează
  • postat de Mugurel Mihai Marți, 22 Ianuarie 2013 11:43 Link la comentariu
    0
    0

    Domnule Crangan, dumneata in ce sistem de invatamint ai prestat...sau ai fost cumva la Harvard?
    Eu iti spun doar atat:unde nu exista vointa si bani, nimic nu este bun.Si asta se asteapta de la poporul roman;ca in scurt timp sa fim analfabeti, fara opinii si mult, mult mai usor de manipulat

    Raportează
  • postat de Apaterm Marți, 22 Ianuarie 2013 11:22 Link la comentariu
    0
    0

    Punrti-va baaaai centrale si ati scapat de parazitii astia!

    Raportează
  • postat de un cetatean cu capul pe umeri Marți, 22 Ianuarie 2013 10:16 Link la comentariu
    0
    0

    La conventia individuala cu CALORGAL-ul exista Anexa 7 . Cine dracu completeaza aceasta anexa ?Locatarul stie ce suprafata echivalenta are un calorifer cu un nr. diferit de elementi , cati toli au tevile ? Angajatii Calorgal trebuiau sa faca aceasta inventariere ca doar nu or crede ca adminstratorul o sa faca munca lor . Ei vor doar sa incaseze , ce sa spun ! Ce rol mai are ISTA in toata afacerea ? Cica daca Calorgalul nu poate emite facturi individuale , administratorul trebuie sa faca defalcarea si sa trimita un tabel la furnizor cu o multime de date de identificare , e o grozavie ! Daca nu sunteti in stare sa faceti treaba de la inceput pana la capat nu puteti avea pretentia de la altii sa va faca serviciul ! Daca se fac defalcari individuale si facturare individuala cu obligatia fiecarui individ de a platii furnizorului , atunci de la listele de plata cheltuielilor de intretinere de la administratie dispare calcului pentru apa calda si caldura si administrati nu se mai obliga sa faca servicii de plata catre furnizor . TOTUL ESTE AMBIGUU ! NU VOI SEMNA ASA CEVA !

    Raportează
  • postat de sandita Marți, 22 Ianuarie 2013 09:48 Link la comentariu
    0
    0

    E clar ,voi plati in continuare multa apa calda care de fapt va fi rece intrucat stau la etajul 4 .

    Raportează
  • postat de Ce a omis calorgal in contract?! Marți, 22 Ianuarie 2013 09:36 Link la comentariu
    0
    0

    Sunt cateva articole care au fost omise in mod constient de catre juristi . De ce?


    EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU
    SERVICIILE COMUNITARE DE UTILITATI PUBLICE
    PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 735 din 30 octombrie 2008


    5. sã asigure continuitatea serviciului de furnizare a
    energiei termice la parametrii fizici şi calitativi prevãzuţi în
    prezentul contract şi de legislaţia în vigoare;

    9. sã furnizeze apa caldã de consum asigurând la punctul de
    separare:
    a) condiţiile de potabilitate a apei calde de consum care
    este furnizatã prin reţeaua de distribuţie pe care o exploateazã;
    b) o temperaturã cuprinsã în intervalul 55 - 60°C;
    c) presiunea de serviciu şi debitul minim necesar;
    10. sã respecte regimul chimic al apei din reţeaua de
    furnizare a agentului termic, efectuând periodic mãsurãtori ale
    indicilor chimici;
    11. sã asigure temperatura agentului termic pentru încãlzire
    la punctul de separare, care sã asigure confortul termic normal
    în spaţiile cu destinaţie de locuinţã ale utilizatorului/
    consumatorului;
    12. sã factureze cantitãţile de energie termicã numai în
    conformitate cu metodologia de calcul aprobatã de autoritatea de
    reglementare competentã, pe baza preţurilor şi a cantitãţilor de
    energie termicã furnizatã;
    13. sã evacueze, pe cheltuiala sa, apa pãtrunsã în curţi,
    case, subsoluri din cauza defecţiunilor la SACET; evacuarea apei
    nu exonereazã furnizorul de plata unor despãgubiri stabilite în
    condiţiile legii;
    14. sã exploateze, sã întreţinã, sã repare şi sã verifice
    contoarele de energie termicã instalate la branşament.
    Verificarea periodicã se face conform dispoziţiilor de metrologie
    în vigoare şi se suportã de cãtre furnizor. Contoarele instalate
    la branşament, defecte sau suspecte de înregistrãri eronate, se
    demonteazã de furnizor şi se supun verificãrii într-un laborator
    metrologic autorizat. În cazul în care verificarea se face la
    cererea utilizatorului, în interiorul termenului de valabilitate
    a verificãrii metrologice, atunci cheltuielile de verificare,
    demontare şi montare vor fi suportate astfel: de cãtre furnizor,
    dacã sesizarea a fost întemeiatã; de cãtre utilizator, dacã
    sesizarea s-a dovedit a fi neîntemeiatã;
    20. sã nu deterioreze bunurile utilizatorului şi sã aducã
    pãrţile din construcţii legal executate, care aparţin
    utilizatorului, la starea lor iniţialã, dacã au fost deteriorate
    din vina sa;

    22. sã acorde despãgubiri pentru daunele provocate de
    întreruperi în alimentare ce au survenit din vina sa, conform
    prevederilor legale în vigoare;
    23. sã furnizeze utilizatorului informaţii privind istoricul
    consumului şi eventualele penalitãţi plãtite de acesta;

    24. sã plãteascã daunele provocate utilizatorului din culpa
    sa, în special dacã:
    a) nu începe furnizarea energiei termice la termenul
    contractat sau nu livreazã energia termicã în condiţiile
    stabilite în prezentul contract;
    b) nu anunţã utilizatorul din timp cu privire la limitãrile
    sau la întreruperile programate;
    d) nu respectã parametrii de calitate prevãzuţi în prezentul
    contract şi în actele normative în vigoare pentru energia termicã
    furnizatã;

    Raportează
  • postat de negonic Marți, 22 Ianuarie 2013 09:28 Link la comentariu
    0
    0

    Daca eu sunt consumatorul serviciului prestat de Calorgal ,de ce acest contract-conventie sau cum lor fi mai numind mai trebue semnat cu asociatia de propietari-locatari ?Si de ce nu cuprinde in cea ce semnez eu toate clauzele contractului ?Daca mai semnam contracte individuale si cu distibuitorul de apa rece (dupa ce semnam si cu calorgalul) putem renunta la serviciile asociatiei care oricum nu face nimic in afara ca aduna o parte din bani pentu cei cu care nu avem contract individual . Si oricum administratorul si presedintele asociatiei nu mi-a aparat niciodata interesele in contactele cu furnizorii de servicii .Sa luam modelul occidental si sa nu mai fiu obligat sa mai platim 80 de apartamente doua salarii minime pe economie ,cutot ce trebue retinut ca impozit de catre stat .

    Raportează
  • postat de ion Marți, 22 Ianuarie 2013 08:54 Link la comentariu
    0
    0

    Imi place ideea VOI semnati dupa care NOI negociem cine eu cu asociatia sau eu cu calorul sau asociatia cu colorul cand apare negocierea ? Rezultatul va fi ca daca nu iti convine reclama la asociatie la ISTA sau la calor iar daca nu te ia nimeni in seama si paseaza responsabilitatea dute la OPC pentru ca exista mai multe contracte cu as+calor+ista iar conditiile daca insistati poate se gasesc prin oricare contract, o conditie colo una colo si daca nu stiti exista acte aditionale despre care habar nu aveti care sunt secretizate si nu sunt publice incheiate intre asociatie si calor ETC>>>da,da,da imi place ca cititi pe interes tot ce se publica

    Raportează
  • postat de Feliz navidad Marți, 22 Ianuarie 2013 08:53 Link la comentariu
    0
    0

    Pentru dobitoci de la apaterm care au preluat CAL. Conventi de ce Obligatii si atit,sau cei de la Protetia Consumatorului,care zic ca sunt conventile corete.TOT LA GRAMADA.UNI PLATESC UNI NU CE MASURI IAU .DAC NU SEMNEAZA NIMENI CE FAC NU MAI FURNIZEAZA AGENT .

    Raportează
  • postat de marcu Marți, 22 Ianuarie 2013 08:45 Link la comentariu
    0
    0

    Alta Marie cu aceeasi palarie, tot o capusa intermediara cu alta denumire, in rest, vom regasi in ea tot aceleasi persoane, lipitori de afise, neamuri, pile relatii, fini , cumetri, amante, incompetenti, aceeasi sefi si sefuleti cu salarii nesimtit de mari in raport cu competentele si abilitatile lor profesionale. Agentul termic pleaca din CET cu un pret, care apoi este aproape dublat de aceasta noua (dar in fapt aceeasi) capusa, o mare hotie pentru a tine in posturi si functii gras platite niste golani pusi acolo strict pe criterii politice. Daca nu semneaza nimeni aceste hartii, ce se intampla??

    Raportează
  • postat de mihai poenaru Marți, 22 Ianuarie 2013 08:38 Link la comentariu
    0
    0

    imi place ! asa trebuia facut mai demult . cred ca toate rautatile care se vor spune despre contractele calorului au in spate administratori . ei intarita locatarii si presa pentru ca pierd bani . cred ca este corect ca fiecare sa-si incaseze contravaloarea serviciului facut . si este o prostie ca intr-o conventie de facturare sa se introduca aceleasi date din contractul incheiat cu asociatia ! domnilor si doamnelor administratori , incepeti sa completari conventiile , nu o mai lalaiti !

    Raportează
  • postat de Anca Marți, 22 Ianuarie 2013 08:31 Link la comentariu
    0
    0

    Dar ce te faci când toți cei de la asociație au centrale de apartament și nici nu le pasă cum arată contractul? Ei, se vor da deoparte și vor trimite nemulțumiții să discute cu Calorgal, care va voi să discute doar cu reprezentanții asociațiilor

    Raportează
  • postat de jallon Marți, 22 Ianuarie 2013 08:11 Link la comentariu
    0
    0

    Conventiile de plata nu sunt contracte pentru a putea fi stipulate orare,valori,daune in caz de avarii, etc ci doar niste ... convemntii de plata. Nu au rol de contract . Singurul rol pe care il au este de a inlesni accesul reprezentantilor Calorgal in apartamentele rau platnicilor pentru a-i debransa . Daca doriti sa analizati "ce serviciu ni se furnizează, parametrii, orar, cum se calculează preţul, costurile de exploatare, ce ce întâmplă dacă nu ni se furnizează apă caldă şi căldură şi dacă din vina lor nu ajunge agentul termic în casele noastre" cereti asociatiei din care faceti parte sa va faca cunoscute aceste clauze din contractul pe care il va semna cu Calorgal . Mie unul mi se pare corecta semnarea acestor conventii individuale de plata .

    Raportează
  • postat de Ion Cetateanu Marți, 22 Ianuarie 2013 07:30 Link la comentariu
    0
    0

    Semnez de pe acum si insist sa ma debranseze (de altfel sunt debransate din subsol toate coloanele) ,nu am nici o teava prin care sa circule agentul termic al lor(locuiesc la 4/4 ,nu este nici o coloana sau calorifer incalzit pe scara , nu vreau susolul incalzit de tevile care transporta agentul spre alta scara si mai ales nu vreau sa platesc ,impreuna cu ceilalti 18 propietari de pe scara ,53,42% din consumul total inregistrat la intrarea pe scara in timp ce singurul apartament racordat plateste numai 46,38% ( conform unei fituici puse in cutia mea postala de o firma din Bucuresti denumita TECHEM ,firma cu care nu am nici un fel de relatie contractuala ).Desteptii aia de la ANRSC ar trebui sa stie ca alta este influienta caldurii din subsol ,daca presupunem ca tevile nu sunt izolate si exista asa ceva , la apartamentele de la parter(pardoseala incalzita) si alta este la ultimul etaj unde vecin,dincolo de tavan , este cerul care da iarna frig si vara caldura .Am facut sacrificii sa-mi pun centrala de apartament fiindca ,inaintand in varsta ,nu mai suportam frigul furnizat centralizat prin niste tevi dezmortite din cand in cand si ,de ce sa nu recunosc ,pentru a reduce la jumatate costurile iar acum sunt fortat sa platesc si ceva de care nu beneficiez .

    Raportează
  • postat de benghea Marți, 22 Ianuarie 2013 00:09 Link la comentariu
    0
    0

    E logic ca asociatiile sa intarite lumea - ramin fara bani. Nu mai au de unde sa ciordeasca.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.